K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2014, 12:36   #1
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Ask afslag méngodtgørelse

Har lige fået afslag fra Arbejdsskade styrelse mht. forhøjet méen pga. forværrings af arbejdsskader, sidder nu her foran computer og er ved at skrive en klage hovedpin. De fastholder de 8 procent mén jeg fik tidliger til trods for jeg har fået forværring og har fået fleksbevilling fra kommune 6 timer med skåne hensyn. Står skrevet fra diverse attester sygehus , læge , speciallæge at der vuderes at de somatisk og psykisk lidelser er af kronisk og stationær karakter. Det underbygges af den aktuelle LÆ 265, hvori det anføres, at xx har svære psykiske symtomer, anfald af hjertebanke, sveden, vejrtrækningsbesvær, kvælningsfornemmelser, trykken i brystet, uvirklighedsfornemmelse, dødsangst, lydoverfølsomhed, ubændig træthed, koncentrations og hukommelsesproblemer, søvnproblemer, sporatiske selvmordstanker, marreridt, hallucinationer, lav stres tærkskel, angst depression og PTSD. Dette skal sammenholdes med psykiatrisk specallægeerklæring fra feb 2013, der når frem til at hendes symtomer er ganske svær grad, og der ikke er sket nogen væsentlig bedring over tid. Uden fra tilstandens varighed må anses for varig og nedsat i ganske svær grad med diagnose PTSD samt personlighedsændring efter katastrofeoplevelse.

Arbejdsskade styrelse begrundelse for afslag.
Vi har på baggrund af nye oplysninger genoptaget din sag vedrørende varigt men, men vurderer at dit varige men stadig er 8 procent.
Det følger af Region Sjællands Sygehusvæsen journal modtaget d. 21. januar 2014, af den 20 december 2013 , at du har oplevet forværring i din angsttilstand, og føler dig voldsomt anspændt, urolig og har hjertebanken.
Det er vores vurdering, at dette svarer til de 8 procent du har fået i varigt men.
Du har for 2 år siden dvs. Omkring 2011 fået symtomer svarende til hallciationer på lugte og syn.
Det er vores vurdering, at disse gener med overvejende sandsynlighed ikke skyldes ulykken af den 3. april 2010.
Dit varige men vuderes fortsat til at være 8 procent, og du har derfor ikke ret til at få yderligere i godtgørelse for varigt men.
En af lægekonsulenter har deltaget ved fastsættelse af dit varige men

Skal siges at jeg ikke har forudbestående sygdom eller fejler andet som ikke har med arbejdsulykke at gør.
Alle læge papir står der at jeg har PTSD med personlighedsændring


Jeg forstår ikke hvorfor det ikke baseret afgørelse af diagnose af speciallæge som de selv har sendt mig da jeg fik mit første 8 procent men.

Jeg har allerede sat 22000 kr af til advokat i min ankesag i erhvervsevnetab som er i Ankestyrelse som står til afgørelse oktober. Jeg håber på jeg selv kan ordne denne mengodtgørelse ankesag som jeg har 4 uger til at anke. Hvis i har gode råd modtager jeg gerne med tak
Jeg oplever flere gange at Arbejdsskade styrelse sjusker og de slet ikke går dokomentationer igennem. Og det har kun lagt vægt fra sygehusjournal tilbage i januar 2014. og efter følgende frem til dagsdato har de slet ikke indhente noget som helst. Jeg havde løbende informeret dem om min situation fleksjob osv. Sidst da jeg fik 8 procent men valgst jeg ikke at anke fordi jeg var mega syg sengeliggende kunne ikke overskue noget som helst , og ingen advokat.
Kan jeg bruge LÆ 265 som supplerende dokomentation ? er det noget man kan få fra lægen? Jeg har sendt mange dokomentationer til dem løbende siden genoptaget af sagen, men Ask har ikke indhente eller bedt mig går til speciallæge.
Håber der er nogle der kan hjælpe. Føler min hoved er i tørretumbler nu

Sidst redigeret af Takecare; 21-06-2014 kl. 14:04.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 13:03   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Står selv med en genoptaget sag hos ASK pga forværring i rygskade og skriver ud fra min egen erfaring med ASK ifht. En arbejdsskadesag som har kørt on/off siden 2007. Jeg venter efter tilkendelse af pension på den endelige afgørelse, efter flere år med midlertidige afgørelser.

Har du lægepapirer som direkte skriver at der er sket en betydelig forværring og hvor de skriver de nye symptomer?


Er der lægeudtalelse, på at de nye symptomer stammer fra din arbejdsskade?

Uden det er det min erfaring at det bliver det svært at få Mengraden op.

Har du kigge i mentabellen, hvor du selv mener din mengrad skal ligge og evt. Bruger ord fra denne i din argumnetation.

Er der sket ændringer i en evt. Medicinering/ behandling, det er også med til at afgøre om mengraden kan sættes op.

Har du en fagforening med til at køre dinsag. De fleste fagforeninger har jurister til at hjælpe med sådanne sager.

Bupl har indtil nu kørt min sag gratis og yderst tilfredsstillende. Har dog skiftet til en privat jurist til at få lukket sagen, men kun fordi hunogså har kørt min sag overfor jobcenteret, hvorfor hun er 100% inde i min sag og selv har arbejdet i ASK - så hun ved hvordan det kører og hvad hun skal skrive.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 13:37   #3
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Smile

Hej Gisne tak for svar ,okay nu er jeg med hvad du mener.

Er der lægeudtalelse, på at de nye symptomer stammer fra din arbejdsskade?
Mit svar: nej jeg kan ikke se at der står noget , står kun symtomer og behandling og at ulykken har givet mig disse symtomer og diagnose. Fik kun fleksjob pga. arbejdsskade

Uden det er det min erfaring at det bliver det svært at få Mengraden op.

Har du kigge i mentabellen, hvor du selv mener din mengrad skal ligge og evt. Bruger ord fra denne i din argumnetation.
Mit svar: ja jeg har kigget igennem og argumenteret det i klagebrev : ) .

Er der sket ændringer i en evt. Medicinering/ behandling, det er også med til at afgøre om mengraden kan sættes op.
Mit svar ja forsøgt forskelligt medicin, men kan ikke tåle , kun noget af det kan jeg tåle, fik ikke dække disse medicin udgifter da det ikke har helbredende effekt siger de.

Har du en fagforening med til at køre dinsag. De fleste fagforeninger har jurister til at hjælpe med sådanne sager.
Mit svar:
Nej har ikke haft fagforening siden jeg røg ud af arbejde pga. af ulykke, vidste heller ingen ting om erstatning og hvad jeg fejler på daværende tidspunkt, jeg var bare syg hele tiden. Nu har jeg advokat på min ankesag i erhvervsevnetab, men hvis jeg skal køre denne sag så skal jeg med sikkerhed af med 22000 kr igen. Som jeg læser rundt omkring, selv med en belyst sag ender i domstol , som koster dyrt . Det er blevet svært næsten alt ting i nudags.
:

Sidst redigeret af Takecare; 21-06-2014 kl. 13:58.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 14:21   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Håber for dig at din klage virker, men det bliver nok op af bakke hvis ikke dine lægepapirer direkte skriver at din skade er forværret og hvilket medicin der er afprøvet og hvorfor den ikke kan benyttes.

Dette fordi når mengraden skal genoptages, skal det være dokumenteret i lægepapirerne at skaden er forværret siden sidste gang de fastsatte mengraden. Ikke kun er der er nye symptomer, da PTSD ifølge ASK netop er kendetegnet ved skiftende symptomer.

Jeg tænkte ikke på dækning af medicinudgifter, da det kun gives sålænge det er helbredende.
Men at ASK også vurderer ens mengrad udfra medicinen.

Jeg betalte juristen 4000 kr, i opstart af sag (både erhvervstab og mengrad) og den endelige betaling er en % af den erstatning jeg ender med af få. Den betaling kan så ligge fra 0kr ved ingen erstatning og op til 40.000 ved erstatning over 800.000 kr

Men min sag skal heller ikke i retten, da det udelukkende drejer sig om genoptagelse, hvor tidligere arbejdsgiver indtil nu har accepteret at følge ASK afgørelserne i både mengrad og erhvervstabserstatning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 21-06-2014 kl. 14:27.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 15:52   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du har fået en gratis vurdering af din sag hos fx. en erstatningsadvokat. Det er da i al fald surt at sende gode penge efter dårlige, hvis du ikke har en chance.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 21:18   #6
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Du har ret Stampe, jeg prøver at finde en advokat hurtigst muligt : )
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 14:21   #7
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
Takecare

Citat:
Oprindeligt indsendt af Takecare Se meddelelser
Har lige fået afslag fra Arbejdsskade styrelse mht. forhøjet méen pga. forværrings af arbejdsskader, sidder nu her foran computer og er ved at skrive en klage hovedpin. De fastholder de 8 procent mén jeg fik tidliger til trods for jeg har fået forværring og har fået fleksbevilling fra kommune 6 timer med skåne hensyn. Står skrevet fra diverse attester sygehus , læge , speciallæge at der vuderes at de somatisk og psykisk lidelser er af kronisk og stationær karakter. Det underbygges af den aktuelle LÆ 265, hvori det anføres, at xx har svære psykiske symtomer, anfald af hjertebanke, sveden, vejrtrækningsbesvær, kvælningsfornemmelser, trykken i brystet, uvirklighedsfornemmelse, dødsangst, lydoverfølsomhed, ubændig træthed, koncentrations og hukommelsesproblemer, søvnproblemer, sporatiske selvmordstanker, marreridt, hallucinationer, lav stres tærkskel, angst depression og PTSD. Dette skal sammenholdes med psykiatrisk specallægeerklæring fra feb 2013, der når frem til at hendes symtomer er ganske svær grad, og der ikke er sket nogen væsentlig bedring over tid. Uden fra tilstandens varighed må anses for varig og nedsat i ganske svær grad med diagnose PTSD samt personlighedsændring efter katastrofeoplevelse.

Arbejdsskade styrelse begrundelse for afslag.
Vi har på baggrund af nye oplysninger genoptaget din sag vedrørende varigt men, men vurderer at dit varige men stadig er 8 procent.
Det følger af Region Sjællands Sygehusvæsen journal modtaget d. 21. januar 2014, af den 20 december 2013 , at du har oplevet forværring i din angsttilstand, og føler dig voldsomt anspændt, urolig og har hjertebanken.
Det er vores vurdering, at dette svarer til de 8 procent du har fået i varigt men.
Du har for 2 år siden dvs. Omkring 2011 fået symtomer svarende til hallciationer på lugte og syn.
Det er vores vurdering, at disse gener med overvejende sandsynlighed ikke skyldes ulykken af den 3. april 2010.
Dit varige men vuderes fortsat til at være 8 procent, og du har derfor ikke ret til at få yderligere i godtgørelse for varigt men.
En af lægekonsulenter har deltaget ved fastsættelse af dit varige men

Skal siges at jeg ikke har forudbestående sygdom eller fejler andet som ikke har med arbejdsulykke at gør.
Alle læge papir står der at jeg har PTSD med personlighedsændring


Jeg forstår ikke hvorfor det ikke baseret afgørelse af diagnose af speciallæge som de selv har sendt mig da jeg fik mit første 8 procent men.

Jeg har allerede sat 22000 kr af til advokat i min ankesag i erhvervsevnetab som er i Ankestyrelse som står til afgørelse oktober. Jeg håber på jeg selv kan ordne denne mengodtgørelse ankesag som jeg har 4 uger til at anke. Hvis i har gode råd modtager jeg gerne med tak
Jeg oplever flere gange at Arbejdsskade styrelse sjusker og de slet ikke går dokomentationer igennem. Og det har kun lagt vægt fra sygehusjournal tilbage i januar 2014. og efter følgende frem til dagsdato har de slet ikke indhente noget som helst. Jeg havde løbende informeret dem om min situation fleksjob osv. Sidst da jeg fik 8 procent men valgst jeg ikke at anke fordi jeg var mega syg sengeliggende kunne ikke overskue noget som helst , og ingen advokat.
Kan jeg bruge LÆ 265 som supplerende dokomentation ? er det noget man kan få fra lægen? Jeg har sendt mange dokomentationer til dem løbende siden genoptaget af sagen, men Ask har ikke indhente eller bedt mig går til speciallæge.
Håber der er nogle der kan hjælpe. Føler min hoved er i tørretumbler nu
hej Takecare føler med dig jeg ved selv hvordan ask er de er for den sags skyld nogle røvhuller det er mildt sagt min advokat siger også at de er røv og nøgler. der er nok kun en måde og gøre det på ved det kommer til og tage tid at køre en retsag mod forsikringen for ask, kan du henvise til at de ikke gør en skid.. og forsikringerene bruger som regl de korupte fra ask til og sige at du ikke kan få erstaning ved selv hvor svært det er med ask min advokat skrev også til dem om en midertidlig erstaning på 50 % men det ville de ikke være med til håber du får den rette hjælp og føler virkelig meget for dig det er ikke sjovt at skulle alt det igemmen men også med kommuen men håber du får det beder for det er umeneskilg det der de gør knus martinja41
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 14:41   #8
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hej Martinja ja det er ikke engang løgn det du siger , deres begrundelse for afslag er så tynd som en tynd mave du. Jeg har skrevet min klage , sender den ind idag, så må vi se hvad der sker, jeg vender tilbage til jer når jeg høre noget, imorgen skal jeg på ferie med min bedste ven PTSD . Ved ikke engang om jeg dør af angst når jeg er op i luften, men rart at komme lidt væk fra det hele. God sommer til alle jer derude
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 10:55   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vores vurdering, at dette svarer til de 8 procent du har fået i varigt men.
Du har for 2 år siden dvs. Omkring 2011 fået symtomer svarende til hallciationer på lugte og syn.
Det er vores vurdering, at disse gener med overvejende sandsynlighed ikke skyldes ulykken af den 3. april 2010.


Den kan nu nok blive svær at modbevise. Dog kan du jo tjekke ud. hvad begrundelsen var for den første menfastsættelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 03:37   #10
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Stampe det værste er jeg har kun symtomer som stammer fra ulykken, men Ask lukker øjne til flere af det symtomer, og diagnose som jeg har, som stammer fra ulykken. Jeg føler mig til grin når de slet ikke nævner det afgørelse.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension