K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 11:07   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Iiiihe

er så glad idag..........er ikke helt klar over på hvilken måde jeg skal værre det....

Men sagen er....at i 2008 sendte 3F og jeg en klage til Ankestyrelsen angående kommunens behandling af min sag....om min retssikkerhed var blevet overholdt.....Beskæftigelsesnævnet gave dengang kommunen ret i at sygedagpengestop var rigtigt....ligeledes afslaget af felksjob.

Ankestyrelsen tog min sag ind på grund af princielle grunde...alene det gav anledning til glædesudbrud dengang....

Så kom brevet igår....lige som jeg skulle ud af døren....

Vi ændre således beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen Midtjyllands afgørelse.

Det står der på første side.....Ohhhe hvilken glæde...Ohhe hvilken fryd.

Hvad det så betyder ved jeg på nuværende tidspunkt ikke....MEN jeg ved at det er til min fordel...( og for forhåbentligt for andre i tiden herefter )....og dask over snuden til kommunen...

Nu kigger 3F på afgørelsen og kan så oversætte det for mig....*GGG*...og dermed sige hvilke betydning det har.....og afgørelsen ska selvfølgelig med i den nye klage angående deres afslag om fleksjob.

Det er 2 gang i den her uge...jeg har fået positive breve og klart til fordel for mig fra det offentlige...først bevilling af hjemmehjælp...og nu fra Ankestyrelsen.......Ooohe hvilken fryd....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:28   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihihi ja, man kommer gennem HELE følelsesregistret når man har foden inden for i kommunen, alt lige fra gråd, ærgelse, frustration, had, angst, bekymring, venten og jubel

Det bliver spændende når vi andre bliver indviget i hvad det drejer sig om

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:39   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Nemmerlig

og man er helt forvirret.....for medhold MOD kommunen...

Det går på om min retssikkerhed er blevet overholdt mens jeg var å sygedagpenge....om jeg var placeret i rette matchgruppe.....var sat i 3'eide

om der har været den tilstrækkelige opfølgning mens jeg var på sygedagpenge....om sagen var trukket i langdrag så jeg blev tvunget over på kontanthjælp på grund af manglende opfølgning og arbejdsprøvning.

Men 3F er inde på sagen...og vedkommende der venter på de også får brevet...så de kan få det læst igennem og dermed "oversætte" det for mig.

Så får i andre herinde også en forklaring når jeg ved hvilke betydning det vil få for mig og min sag....og dermed også for andre i samme båd som jeg...og i fremtiden.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 12:40   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser

om der har været den tilstrækkelige opfølgning mens jeg var på sygedagpenge....om sagen var trukket i langdrag så jeg blev tvunget over på kontanthjælp på grund af manglende opfølgning og arbejdsprøvning.

Men 3F er inde på sagen...og vedkommende der venter på de også får brevet...så de kan få det læst igennem og dermed "oversætte" det for mig.
Lige det her område synes jeg lyder vældig spændende. Jeg har altid syntes, det er unfair at så mange på sygedagpenge bare bliver kastet ud i kontanthjælp, fordi der manglede opfølgning eller arbejdsprøvning. De har bare simpelthen ikke nået at ordne de her ting inden 1 år på sygedagpenge, og det går ud over alle syge...!
Og når der er tale om principafgørelse truffet i Ankestyrelsen kan det betyde nye regler på området fremover - forhåbentligt til det bedre og en mere retfærdig sagsbehandling... Venter spændt på at høre!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 12:59   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja

det er meget spændende.....

Og skal nok give besked...ligeså snart jeg finder ud af mere....

Men at det kan få betydning for mange i fremtiden er jeg helt sikker på......
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 16:13   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Det er 2 gang i den her uge...jeg har fået positive breve og klart til fordel for mig fra det offentlige...først bevilling af hjemmehjælp...og nu fra Ankestyrelsen.......Ooohe hvilken fryd....
Mon ikke du skulle købe en lottokupon i denne uge.
Tillykke med al medgangen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 16:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahahahaha ja, jøsses, tror du ikke du skal købe lottokupon som Trold foreslår

Og måske skrive et postkort til alle i VKO regeringen, måske går de efterfølgende af!!!!!

Der er held ved dig do, så bare fat i pen og papir.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:09   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jøsses...

Vil du ikke være sød at lave en afskrift af brevet og lægge her på siden, så vi alle kan få glæde af det? PLEASE....

Vi vil selvfølgelig også gerne senere vide, hvad fagforeningen mener.

Du skal naturligvis IKKE skrive dine personlige oplysninger her, men meget gerne ordret, hvad de skriver.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 20:44   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Trold

har skam en Boxen til på søndag....*GGG*

Og har også fået et brev idag....fra en fysioterapeut....som hende fra hjemmeplejen har sendt hjenvisning til....så der skal jeg have ringet til imorgen.

Det er fordi hun syntes vi skulle se om vi kan begrænse der slides mere på den højre arm end der allerrede er sket....fordi min anden arm ikke kan fungerer rigtigt.....så det ok....kan være de så laver en udrednind og vurdering af min arm....og hvor meget den nedsat funktion der er.

Har tænkt på at sætte de breve i glas og ramme...vil se godt ud med sådanne brever på væggen og så i dateret rækkefølge....20-21-22 ....

Måske jeg skulle forfatte et bette brev til reageringen...og håbe de daffer af...

zuza..har tænkt på det....og skal nok få det gjort.
Skal lige finde ud af ...hvad og hvor meget der skal med for at give den rette forståelse af brevet....der er flere sider.......men er ved at arbejde med det.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 21:50   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ankestyrelsen's afgørelse

Ankestyrelsen Beskæftigelsesudvalget har i møde truffet afgørelse i din sag om opfølgningskategori.

Resultatet er :

Sagen hjemvises til Beskæftigelsesankenævnet til behandling af din klage over,at kommunen ved opfølgning i din sag har vurderet,at du hørte hjemme i kategori 3


Vi ændre såldees Be-ankenævnet i Stadsforvaltningen Midtjyllands afgørelse.

På de næste sider kan du læse om begrundelse,retsregler med vidrer.

Begrundelse for afgørelsen

Begrundelsen er,at din klage ovre kommunern sagsbehandling er indgået som en del af din klage over kommunens afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpenge.

Vi har taget udgangspunkt i ,at der kun er mulighed for at klage over engentlie afgørelser.

Reglerne om visitation og opfølgning i sygedagpengesager er en vidrerførelse af de regler,som blev indført i den tidliger dagpengelov med virkning fra den 1.juli 2005,jf.lovforslag L21 ,der blev vedtaget af Folketinget i folketingsåret 2004/2005,2 samling.

Det fremgår af bemærkningerne til dette forslag.at formålet med reglerne var,at der i opfølgningen skulle foretages en systematisk og kvalificeret vurdering af den sygemeldtes arbejdsdygtighed/ressourcer og behov for indsats.Det var hermed hensigten,at kommunens anvendelse af ressourcerne blev prioriteret og målrettet sygemeldte med størst behov for indsats.Det var endvidere hensigten at sikre,at den sygemeldte skulle få den rigtioge indsats.

Der er således ikke tale om engentlige afgørelse,men om en processuelle beslutninger med henblik på at optimerer sagsbehandlingen,for at den sygemeldte så hurtigt som muligt kan genoptage erhvervmæssigt arbejde.

En klage ovre sagsbehandlingen og processuelle beslutninger i forn´bindelse hermed vil ikke kunne indgives særskilt.men vil alene kunne ske i forbindelse med en klage over an afgørelse om for eksempel retten til sygedagpenge.

Oplysninger i sagen

Er afgjort på grundlag af :

De oplysninger,som forelå da nævnet traf afgørelse i sagen.

Nævnets afgørelse af Den og Den dato.

Klage til Ankestyrelsen af Den og Den dato.

Nævnets genvurdering.

Sagsfremstilling...som går på hvornår jeg blev sygemeldt i sin tid..( 2006 ).....og at ved varighedsbegrænsningen...blev perioden forlænget medf henblik på afklaring af min arbejdsevne.
Efter forløbet af de 2x13 uger blev dagpenge yderligere forlænget.fordi jeg søgte om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Kommunen havde i den løbende opfølgning i din sag gennem 2007 hcer gang vurderet ,at du hørte til i opfølgningskategori 3.

Kommunen gav i februar 2008 afslag på yderligere forlængelse af sygedagpengeperioden og gav endvidere afslag på fleksjob.

Du klagede gennem din fagforening over kommunens afgørelse og over kommunens sagsbehandling,som du menre var skyld i,at der ikke var kommet en afklaring af din arbejdsevne,inden sygedagpengene blev standset.Du stillede herunder spørgsmålstegn ved.om det var korrekt,at kommunen i sin opfølgning havde visiteret dig til kategori 3 i stedet for kategori 2,hvor der skal foretages en mere intensiv opfølgning.

Nævnet tiltrådte kommunens afgørelser.

Af nævnets bemærkninger til kommunens sagsbehandling fremgik.at nævnets ikke kunne behandle din klage over kommunens valg af visitionskategori.Begrundelsen var,at der var tale om processuelle regler om sagsbehandling,der kun skulle virke som arbejdsredskab for kommunen.

Du har klaget over nævnets afgørelse.

I klagen til Ankestyrelsen er der bl.a anført ,at Ankestyrelsen bedes tage stilling til kommunens valg af visitationskategori.

Formålet med behandlingen af sagen.

Vi har behandlet sageb for at afklare,om klage over placering i opfølgningskategori i henhold til dagpengelovens §12 er en afgørelse,der kan behandles af klagemyndighederne


Retsregler.

Vihar truffet afgørelse efter lov om retssikkerhed og administration på det sociale område (retssikerhedsloven)

Det er lov nr.453 af 10. juni 1997,som senest er bekendtgjort i lovbekendtgørelse nr.877 af 3 september 2008.

Vi henviser til:

§ 60 stk.1,om klage over afgørelser.

Vi vedlægger uddrag af loven.

Vi har vurderet sagen efter reglerne om sager af principiel eller generel betydning i §§ 50 a,stk 1,i lov om retssikkerhed og administartion på det sociale område (retssikkerhedsloven)

Det er lov nr.453 af 10 juni 1997,som senest er bekendtgjort i lovbekendtgørelse nr.877 af 3 september 2008.

Kopi er sendt til.

Stadsforvaltningen Midtjylland. J.nr..dit-dut og dat
Arbejdsdirektortet (uden navn og adresse )<<<<<<<( det står der i brevet )
3F Djursland
Norddjurs Kommune

Og så til slut er der en side med § 60

Den kan jeg skrive ind hvis nogle har brug for at se den §
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension