K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2008, 11:15   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Strikkeline du har helt ret det kan svare sig at klage til borgmesteren i nogen kommuner i andre virker det som om de enten er hammer ligeglade, giver borgeren en sludder for en sladder eller ikke aner hvad de taler om...

Her i Køge kommune har vi prøvet at sende en mail med klage til borgmesteren i webs sag, (med dokumentation) der gik ikke engang en uge så blev der arrangeret et hastemøde med lederen af socialafdelingen og sagsbehandleren , der blev undskyldt stolpe op og stolpe ned , vi fik ret i alle klage punkter og fik besked om at nu skulle der ske noget (en af de ting vi klagede over , var at der var søgt ftp efter §17 helt tilbage i 2005 første gang ) men kommunen ignorerede ansøgningerne ....

På det møde var der ikke alle de ting de ikke ville gøre og ikke ville rette op på ,dog ikke mere end at lederen af afdelingen sagde som det sidste da vi gik ud af døren at , fastholdt vi en § 17 ville det blive afslag og han ville miste sin ledighedsydelse (så seriøs var hun , hun vidste ikke at han var på kontanthjælp, selv om han var flekser)

Hun fortalte også at hun skulle over til borgmesteren med det samme efter mødet og give ham besked på hvad der skulle ske nu og hvad vi havde fundet ud af ...

vi fastholdt en §17 og alt blev lavet efter bogen af hans sagsbehandler (som han fik ny af efter mødet) og i starten af 2007 fik han så førtidspension...

Det var en klage der battede noget, nu døde vores borgmester meget brat og hurtigt , og vi fik så danmarkes yngste borgmester .. også hende har jeg skrevet en klage til i en anden sag, og her ser det noget så grangivligt ud som om det er jobcenteret hun har fået til at svare for sig....

Ergo der kan være en kæmpe forskel på hvilke kommune og hvilke borgmester det er ... desværre....

men jeg giver dig ret i at man skal forsøge , man skal ikke lade noget være uprøvet ...

Når jeg sender en klage til en borgmester , sender jeg den altid til hele kommunalebestyrelsen også (og skriver det i brevet til borgmesteren ) derudover sender jeg som reglen også til sagsbehandleren, min tanke er at jo flere der læser det jo større chance må der være for at bare EN hjerne og empatisk person læser det

I Lenas sag kan du jo også se at Odense kommune slet ikke bruger at man kan klage til deres borgmester


Pia din sag er en af de mest groteske jeg længe har set (og jeg syntes snart sagt at vi ser alt på den her side ) og jeg håber inderligt at der kommer noget godt ud af det møde med borgmesteren her i januar, jeg krydser alt hvad der kan krydses for at det hele ordner sig for dig her i starten af 07 , det må være en kæmpe belastning at rende rundt i den uvished...

jeg ved at jeg ville blive sindsyg af det ...

Så jeg er sikker på at vi alle herinde krydser alt hvad der kan krydses for dig

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 14:17   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak skal du ha, for din tanke,hedien.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 11:28   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej.
har været til møde med borgmester, fremlade dokumentfalsk, konsulentudtagelser mv.
har fået tilknyttet jurist, som skal være tovholder. er noget betænkelig, men nu må vi se.
vedr pensionssagen, fastholder job-centret at jeg står i match 5, og altså IKKE er til rådighed. man har rettet, i job-portalen, således at jeg ikke står eller har stået under kap 7. hvilket jeg ikke kan som match 5.
de vil som sagt afklare ydereligere, med henblik til pension. der skal indhendtes ny speciallægeerklæring, og ny afklaring. man skulle tro at kommunnen ikke vidste hvordan de skal bruge alle deres penge. altså på trods af klare lægepapir og 2 klare arbejdsprøvninger, har man i denne sag ikke brugt penge nok.
men af mødet fremgik det at samrådet(voksen og handicap) ikke er enig med egne læger. dvs at det selvsagt er lægekonsulenten, som også ses i de konsulentudtagelser der ligger i sagen vedr merudgifter. det er nemlig samme lægekonsulent som sidder med i samrådet(pensionsudvalget)som skal tage stilling til pensionen.
og samtidig begrunder/belyser de ikke denne uenighed. frækt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 23:46   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har klaget over afgørelsen, om afslag på førtidspension, i samarbejde med fagforeningen.
Her i dag, modtaget brev om at man vil indhendte ny lægekonsulentudtagelse, før man tager stilling til klagen.
men der er ingen dato for hvornår jeg kan forvendte revurderingen.
Iøvrigt noget besynderligt at man giver afslag, der klages, og pludselig vil man så have ny lægekonsulentudtagelse.
Hvad med lægepapirene i sagen, de bliver da ikke pludselig anderledes fordi en lægekonsulent skal vudere dem igen?
Afklaringen fra Reva-centret bliver da heller ikke anderledes?
Er der nogen der har prøvet det samme?
gad vide hvad de er ude i?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 01:12   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det lyder da også underligt, men normal procedure med at vurdere sagen igen, hvis der er klaget.

Det har kommunen så fire uger til, og fastholder de afgørelsen, sendes den videre i systemet.

Husk at bede om aktindsigt næste klageinstans... også der!!!

Det undrer mig virkelig, at man kan have en sag i 10 år, og så skal kommunen "genvurdere" i en måned til.

Men da rart, at du har fagforeningen til at hjælpe dig... men ventetiden er da ulidelig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 09:32   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
der er gået 4 uger nu på torsdag, efter indgivelse af klagen.
Sagen har været til revudering på pensionssamrådet, hvor man vudere at der skal indhendtes ny konsulentudtagelse.
det skulle man vel så have gjordt allerede første gang sagen vuderes, altså inden afslaget.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 00:39   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
zusa.

min sag er kun, til sommer 5 år gammel.
Tænk at man skal skrive KUN.
men gad vide hvad de har gang i?
Er der nogen der har nogle bud?

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:31   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia når de skal indhente en ny konsulent udtale (regner med det er fra lægekonsulenten ) så kunne det lyde som om de ikke er så skråsikker i deres sag som de giver indtryk af og at de derfor lige skal have den tjekket og dobblet tjekket (er oplevet før) ...

De er simpelthen ikke henrykte for at ankenævnet ser den på nuværende tidspunkt, men har du ikke fået en tidshorisont for hvornår du får svar på om hvorvidt de tilkender dig pension eller sender den videre til ankenævnet, det er jo ikke sådan at de ikke ved hvornår deres konsulenter er på arbejdet....

Har du prøvet at rykke din kommune for en afgørelse ?
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:36   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej hedien.

Fik brev her i fredags.
Kun at det have været på møde for revudering 7 feb.(har jo fået afslag i dec.). men at revuderingen er udsat indtil der forelægger ny lægekonsulentudtagelse?
Ingen dato, for forvendtet behandling af revuderingen.
Skal jeg så ikke partshøres i denne, udtagelse?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:36   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ved ikke, hvad de har gang i.

At trække tiden ud og spare pensionspenge, er mit gæt.

Kommunen har jo både jurister, revisorer, faglige konsulenter osv. osv...
et kæmpe apparat, der kan hjælpe med at spare penge på diverse.

Vi borgere har kun os selv og vores skavanker. Sikken retssikkerhed for borgerne.

Men du har da heldigvis din fagforening til at hjælpe dig. Så står du da ikke helt mutters alene mod Goliat.

Held og lykke på torsdag.

(Nå, nu fik Hejdien lige nået at komme mig i forkøbet, mens jeg skrev det her.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension