K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 13:20   #11
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
Exclamation Opfølgning efter 4½ år, og en advarsel til arbejdsprøvning

Hejsa alle
Lidt opfølgning på min sag da der endelig se ud til og ske noget.
Nu er der gået laaaang tid, næsten 55 måneder, ja måneder ikke uger på sygepenge, men de sidste 2 år er der INTET sket. Men nu ser det ud til at sker endelig sker noget.
Siden kontakten med kommunen i maj 2007 hørte jeg ikke fra kommunen før i oktober 08 da fik jeg en ny sagsbehandler, som jeg var til møde med, men siden hørte jeg intet, (jeg har så hørt han blev fyret).

Så for en lille måned siden, ringede en ny sagsbehandler og fortalte at han nu havde overtaget sagen, og lovede at, nu skulle der ske noget, jeg var noget tøvende, og da jeg fortalte at jeg flere gange før var blevet lovet det, men aldrig hørte fra dem igen, så han kunne godt forstå mig, og jeg fik også og vide at selv om jeg ikke hørte noget fra kommunen (i den mellem liggende tid), så var det fint at jeg ikke kontaktede kommunen, da det var deres pligt og kontakte mig.
Men vi mødtes så i sidste uge, sammen med en fra fagforeningen, og han har så skrevet videre på min profil (den er nu på 24 sider), men det er så blevet til at han mener at jeg ikke har mulighed for at få et fleksjob, og han heller mest til og indstille mig til pension, og det samme gør fagforeningen, og selv vores eller strenge lægekonsulent, her i kommunen, skiver så det peger mod pension.
Og de siger også hvis man søge fleksjob, og får afslag, så kan man ikke umiddelbart efter søge pension.

Om den anden arbejdsskade, som jeg fik under arbejdsprøvningen (efter min mening), en diskusprolaps i marts 06, hvor jeg en dag måtte gå hjem, fra arbejdsprøvningen, er ikke en arbejdsskade ifølge arbejdsskadestyrelsen. Begrundet i at det ikke er en pludselig opstået skade, og løftearbejde skal være på min. 8 tons om dagen, og med enkelte genstande som vejer over 50 kg. og man skal have haft arbejdet i mindst 8 år.
Og det er ikke noget med at der tages hensyn til at man er skadet, og kun løfter med en arm, det er de samme regler som gælder, der er ikke noget hensyn til at man ikke har fuldt arbejdsevne, det vil sige, som jeg forstår det, vil jeg sige at der er FARLIGT og få er ”skade” hvis man er under arbejdsprøvning.
Hvordan det er hvis man får pension, ved jeg ikke, mon reglerne så er de samme ?

Min advarsel er:
Pas på under en arbejdsprøvning, det er farlig og få en arbejdsskade, den bliver vurderet som om du ikke fejler noget, for der taget IKKE hensyn til "skavanker"


Så nu skal kampen om en erstatning i gang, da de endelig har sagt at jeg nu er i en stationær tilstand. py-ha hvor mange år mon der så går.
Og måske noget med for langsom sagsbehandling
Hilsen Torben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 21:53   #12
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
Smile Endelig en afgørelse fra kommunen

Hejsa
Nu har de endelig oppet sig, på kommunen.
Jeg har så lige haft lidt travlt den sidste tid, bla. med nogle runde fødselsdag, og har derfor først fået skrevet nu.
Men jeg har været til et par møder i maj, og den 26. maj blev der søgt pension, og ca. 1 uge efter fik jeg besked på at pensionen var blevet tilkendt fra 1. juli i år.
Så nu er der ro på det, og endelig kan erstatningssagerne fortsætte, men det skulle ikke undre mig om der så bliver noget med, hvor meget der er fra den ene skade, og hvor maget fra den anden, men det må tiden vise.
På fagforeningen fortalte de at de har fået mange som er blevet tilkendt pension i de sidste uger, så mon ikke kommunen er ved og rydde op i de gamle sager, måske for at forbedre deres ”statistik”.
Så efter 56 måneder (ikke uger) på sygepenge, så blev det pension.
Og på et tidspungt vil jeg nok ligge hele forløbet på min hjemmeside, men det vender jeg tilbage til.
Hilsen Torben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 21:57   #13
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Toben

Så vil jeg ønske dig tillykke med pensionen Håber det giver dig ro i din tilværelse.

Håber du må få en god sommer. Nu du ikke skal jages rundt i kommunen`s manege

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
skadet i arbejdsprøvning hc1966 Alt det andet 5 29-08-2012 15:19
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
så har jeg måske skadet min arbejdsskade.øv Huldra Dit og Dat 20 13-12-2009 12:16
Skadet i fleksjob austincooper Spørgsmål ang fleksjob 1 17-06-2007 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension