K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2008, 21:00   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej alle sammen og tak for alle jeres hilsner også de privat og cat håber du har en god ferie og nyder den

og vi er da glade for at du selv om du er på ferie har tid til at følge med i vores andres dag herhjemme


Nå men jeg var til jobsamtale i går , en samtale hvor det skinnede tydeligt igennem at kommunen så sandelig godt vidste at de havde gjort i nælderne og første gang jeg har været til en jobsamtale hvor jeg ikke hele tiden har følt at det ikke var skånehensyn eller mig der var den vigtige , men ene og alene at kunne få mig op i tid ...

Inden mødet havde jeg jo påtalt over for sagsbehandlernes leder at der var enormt mange fejl og sjusk fra kommunens side og at uanset hvad hun sagde gjorde og sang om, så var jeg ikke i tvil om at det der nu skulle ske var at man skulle have mig ud i job inden refusionen røg sig en tur (men neeej sådan tænker man ikke på kommunen )


Nå men jeg ankom til mødet kl 10 som aftalt og blev vist rundt i en hyggelig lille forretning med søde ansatte (jeg har selv bedt om noget i den genre noget hvor jeg ikke skal tænke for meget men kan lave tingene med hovedet lidt under armen )

da samtalen gik i gang kunne jeg meget hurtigt fornemme at trods det at min jobkonsulent havde gjort klart for mig at hun skam havde fortalt arbejdsgiveren alt også at jeg pt var sygemeldt under udredning og under behandling og pt ikke kunne eller ville tilbyde mere end 2 timer om dagen til en start , så havde hun ikke oplyst ham om en døjt ...

He he jeg tror sq at den arbejdsgiver er sikker på at han får den mest krigeriske medarbejder i mands minde, for man er altså ikke særlig sympatisk når man selv skal sidde og fremhæve alle sine dårligdommen man er vant til det modsatte til en job samtale , så sådan en samtale ønsker jeg mig altså aldrig at komme til igen...

Men jeg fik da fortalt ham at jeg bla led af stress og at jeg pt var sygemeldt men at kommunen havde "glemt" min sygeopfølgning og dermed stod lidt med håret i postkassen pt og skulle have mig ud i et eller andet...

min jobkonsulent pippede så lidt om at jeg havde meget stress og det nok også var det og jeg nok fik det bedre af at komme ud og arbejde for det var jo sådan at hele mit sidste år havde stået i vente tegn... vente på speciallæger, resultater, nye læger, strejke osv og at jeg så samtidig var her, og ikke lige var typen der kunne lægge andres problemer fra mig ville redde verden før jeg redde mig selv og bla bla...

Jeg lod hende tale sig varm inden jeg fortalte at den her side var afhændet til anden side og at jeg ikke længere påtog mig frivilligt arbejde at jeg ikke var bisidder mere og at jeg faktisk brugte mere tid på mig selv end nogen sinde før..

og så snakkede hun ikke mere om det ....

jeg gav hende så ret i at stress nu engang udvikler sig når man hele tiden skal tage stilling til nye mennesker så som læger speciallæger . og tilføjede så sagsbehandlere og jobkonsulenter .. jeg hørte fra jobcenteret for første gang siden jeg blev ledig i maj måned og hun er så min tredje konsulent...

arbejdsgiveren sagde at han havde fuld forståelse for mit problem at han var ligeglad med at jeg var sygemeldt og at jeg skulle være velkommen hos ham alligevel , han fortalte så at han havde mange flekser ansat andre steder havde flere forskellige forretninger og var derud over selv flekser ...

Jeg spurgte ham så om hvordan han selv ville have det med at ansætte mig hvis ikke jeg kunne komme op på mere end ti timer om ugen og han sagde med det samme at alt under 12½ time så kunne han ikke bruge en flekser , dejligt forfriskende i min verden

Vi fik lige hurtigt vendt den med at 40 % af de ledige flekser var visiteret til under 12½ time og som han sagde , de har ikke en skid at gøre i fleksjob ...

Jeg skal så starte dernede mandag, jeg skal starte på 2 timer dagligt og min ellers meget emsige jobkonsulent var helt indforstået med at det var mig selv der satte timerne op hvis jeg magtede det ... (den sang er også hørt før ) men ok , der er jo ikke noget i hele verden jeg heller vil end at arbejde så jeg giver det et forsøg, dog har jeg gjort klar for kommunen at jeg er sygemeldt og der er en sygeopfølgning sideløbende med praktikken...

Praktikken er aftalt på tre måneder, men det har jeg ikke noget problem med, normalt er jeg edder sur over at de gør det , for man kan sagtens finde ud af om jeg kan klare sådan et job på en måned eller mindre, men det kan jeg så i farinens navn ikke forvente at ham her skal da jeg jo har dage med hospital dage hvor jeg dårlig kan komme ud af sengen og dage hvor jeg har det fint...

Derfor irritere det hele mig også lidt , for jeg tror virkelig det arbejde er noget for mig , normalt er jeg typen der kravler på arbejde med lungebetændelse ikke har en sygedag eller noget ( jeg har lovet min familie ikke at gøre det denne gang ) og ikke gabe over mere end jeg kan tygge og heller ikke sætte min medicin vildt op for at holde til det…

Samtidig ved jeg jo også at mine chancer er større for at blive ansat hvis jeg kan komme op i timer og da jeg snakkede med chefen var hans udmelding at han var villig til at prøve alt for at få det til at fungere, og at jeg også hvis jeg bedre magtede det kunne arbejde feks fire dage og en fridag i midten, det havde han erfaring for mange gange var bedre..

Sådan endte det da også på mit gamle job, men der var det 20 timer om ugen altså fire dage med 5 timer og en dag fri, og det ved jeg var alt for meget, det endte med at jeg måtte ned i tid.

Men i første omgang skal jeg bare se om jeg overhovedet kan holde til de 2 timer om dagen og kan komme langsomt op (den med at komme langsomt op er ikke kommunen men mig der siger det) og jeg vil gøre det i samarbejde med chefen , og ikke kommunen i første omgang …

Og så vil jeg tage en dag af gangen og vente og se hvad min læge siger til at kommunen mener at jeg skal arbejde når hun mener at jeg ikke skal , det bliver hun ikke glad for ..

Men lige nu har jeg det sådan at skal det være ja så er det nok et meget godt sted og så skal jeg bare ned på arbejdet mandag og overbevise chefen om at så aggressiv som jeg virkede er jeg ikke i virkeligheden der er jeg skam en ganske rolig person he he

men ærgeligt hvis der ikke kommer bedring helbredsmæssigt i løbet af de næste tre måneder og at jobbet så skal glippe pga kommunen har dummet sig og har så travlt, det skal lige passe at man misser et job fordi man ikke kan yde sit optimale nu og her , men at man så skal i et mindre attraktivt job om et halvt år når lægerne har fundet en behandling .. surt

Min praktik aftale skulle gerne komme i morgen, og der kan jeg jo se hvad der står i den , og samtidig har de lovet mig at går det ikke ja så indgår det i en arbejdsprøvning og går det godt så ender det med et fleksjob og jeg håber helt klart på det sidste, jeg går stadig og håber og tror på at lægerne kan hjælpe mig så jeg kan blive noget længere på arbejdsmarkedet jeg tror ikke at min hjerne helt kan indstille sig på en pension endnu…

Så kryds lige fingere for at min krop og hjerne vil det samme …
Nå ja inden nogen kommer mig i forkøbet job dagbog er en selvfølge i min verden

Og endnu engang tak for alle hilsnerne både her og privat det luner at vide at man ikke er helt alene
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 02:59   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå nu har jeg vist sagt længe nok at der kom en opdatering her om min sag her i kommunen...

Min mening var at skrive hen ad vejen men men ...

Jeg startede i stor stil nede i den forretning der lød så godt (for godt) og ingen arbejdsopgaver var som aftalt, jeg skulle mildest talt hjælpe med at bygge forretningen op fra grunden og allerede første dag opdagede jeg at alle mine kollegaer var kontanthjælpsmodtager eller flekser i praktik eller syge på opfølgning , og som om det ikke var nok så fik jeg i stedet for den lovet praktik aftale , et brev om at jeg var i virksomhedspraktik og det fik mig så til at skrive følgende til min vidunderlige jobkonsulent..


Citat:
Hej xxx

Jeg har fredag modtaget min praktik aftale og den ser umiddelbart fin ud.

Dog studser jeg lidt over formuleringen.

Det du ringde til mig og sagde var at du havde et fleksjob til mig , på mødet med arbejdsgiverne forstod jeg da også på både dig og ham at hvis det skulle lykkedes mig at komme op i tid i løbet af de tre måneder og alle ellers var tilfreds så var der mulighed for et fleksjob på stedet bagefter..

Som jeg læser praktikaftalen så ser det mere ud som om det "bare" er en virksomhedspraktik altså med det formål at jeg skal arbejds prøves for at finde ud af hvor meget arbejdsevne jeg har tilbage ..

Hvordan forholder det sig med det ? er der mulighed for at det kan blive til et fleksjob hvis tingene går godt eller er det meningen at det er en virksomhedspraktik i forbindelse med min sygemelding ?

Efter aftalen havde jeg forstået at det skulle/kunne (afhænig af mig og mit helbred) munde ud i et fleksjob men nu er jeg da kommet i tviv ud fra ordlyden i praktik aftalen..

Hvis det er meningen at det skal ende ud i et fleksjob vil jeg gerne have det på ført min praktik aftale og hvis det ikke kan munde ud i et fleksjob vil jeg gerne oplyses om det .


Med venlig hilsen


PS jeg returnere praktik aftalen lige så snart jeg høre fra dig af.
og jeg fik så denne besked tilbage fra hende af...
Citat:
Hej

Du gjorde meget ud at fortælle mig at du var sygemeldt da du var her, men vi blev enige om alligevel at gå igang med at afprøve din arb.evne. Du informerede mig om at du har fået det dårligere, og at der er kommet yderligere sygdom/skånebehov til iforhold til det du er visiteret til fleksjob for. Du afventer af få henvisning fra din læge til en anden speciallæge for yderligere undersøgelser og til disse yderligere undersøgelser er foretaget er det ikke hensigtmæssigt at indhente yderligere lægepapirer.
Jeg håber det går godt i din arbejdspraktik og håber naturligvis på at du får det bedre, og at speciallægen kan hjælpe dig så fremtiden kan se lidt mere klar ud for dig.
Indtil da, og i løbet af de næste par måneder må vi se hvordan din arb.evne er og hvordan det går ude hos Asbjørn. Om det bliver til fleksjob er jo umuligt at sige noget om nu, da vi ikke ved hvor meget du kan arbejde på sigt. Men jeg tror da at xxxxx er indstillet på at etablere fleksjob h v i s du, og det håber vi da, kommer ind i en mere stabil periode.

Nå men nu er jeg ikke typen der ikke gør som kommunen siger og derfor blev jeg i den praktik og tænkte fint så kan det være en arbejds prøvning , men hurtigt opdage jeg da at der var et eller andet helt galt dernede og at de profilerede sig på gratis arbejdskraft.

Ham der efter sigende skulle arbejds prøve mig og som jeg skulle snakke med var der aldrig og jeg tjekkede ham i div registre og fandt ud af at han heller ikke stod som ejer af virksomenheden ej heller nogen andre af alle de steder han havde fortalt om , det eneste jeg kunne se omkring ham var at han var gået konkurs med adskillige virksomheder...

En af de ting jeg var mest harm over var at jeg havde en kollega der havde en datter på et år , som lå på hospitalet i kbh og havde ligget der hele sit liv (siden fødslen fordi hun var multihandicappet og mange forbedringer af hjemmet skulle laves inden hun kunne tåle at være hjemme ) og min kollega skulle så i stedet for at være ved sit barn være i den forretning 25 timer om ugen for sin kontanthjælp , det kan man sq bare ikke byde mennesker....

vores toilet faciliteter bestod af et gammelt toilet i en nedlagt restaurant hvor der stank og var så beskidt at man ikke kunne bruge det og samtidig var jeg bare helt smadret efter kun to timer om dagen (nedtur ) og jeg måtte såmænd også sygemelde mig både i første og anden uge....

Jeg skrev jobdagbog mens jeg var der og efter 14 dage sendte jeg den så til min jobkonsulent og fik derefter besked om at jeg skulle stoppe med det samme og slappe af og nyde solen

Nå nå tænker man ...0ki jeg må indrømme at jeg var så harm over det sted at jeg meldte dem til fagforeningen tænkte at det kan ikke være lovligt at have et sådan sted (det kan ikke beskrives og det er ikke engang løgn ) og jeg fik at vide af fagforeningen at de ville lave et uanmeldt besøg (har lige fået at vide i dag at forretningen lukkede ca en uge efter jeg stoppede derude )

Det er meget kort fortalt det her, men skal jo lige starte et sted og var nød til at have det her med .

Men i dag har jeg så været på kommune og nu ser det ud til at der sker noget ...


Jeg var hos en ny sagsbehandler jeg havde mødt hende før og vidste ikke om hun kunne huske mig , men jeg var bisidder for en veninde i en sag med den sagsbehandler (historien om Køge kommune ) og da jeg var til bisidder oplevede jeg at min veninde kom til mødet og troede hun skulle møde sagsbehandler men der var så adskellige mennesker til stede (jobkonsulenter leder osv ) så jeg glædede mig bestemt ikke til mødet og havde lokket Web til at tage med som bisidder , for det kan være at jeg er god til at svare fra mig og bide fra mig på skrift, men er altså ikke meget værd hvis der sidder en hel gruppe som man skal igennem...

Nå men vel ankommet var der kun sagsbehandleren der hilste pænt og sagde at min jobkonsulent også ville komme (puha for web siger jeg bare ) min jobkonsulent får mig til at se rødt ....

Nå men det kom så frem at min sagsbehandler slet ikke vidste at jeg var syg og jeg havde da sygemeldt mig ikke ??

Jo og op hev jeg hele mail korrespondance med jobcenter og sagsbehandler...

Nå det var underligt var svaret , det kunne hun jo ikke forstå og min ressourceprofil var fra 2003 og ikke opdateret ... underligt ...Jamen heller ikke min skyld , igen kig på alle de gange jeg har prøvet at få jer igang ...

Så var der lige det hvad havde jeg dog lavet siden jeg var flyttet til kommune i 03... tja 3 år har jeg prøvet at få jobcenteret igang ,med at skaffe mig et job , uden succes, fortalte lidt om de underlige forsøg jobcenteret havde forsøgt sig med og jobkonsulenten så ikke stolt ud...

Så spurgte sagsbehandleren hvorfor i alverden min sag lå i jobcenter regi når jeg nu ikke var til rådighed men skulle behandles efter sygedagpengesystemet , en lidt undvegne forklaring fra jobkonsulenten med øhhh ja det er fordi.. hmmm det ved jeg ikke.. jamen det er ikke mig der har haft sagen hele tiden .. og det var så det...

Min sagsbehandler snakkede så om den praktik jeg lige havde været i og det var da underliget når jeg var sygemeldt .. jobkonsulenten skyndet sig at sige at ja det var et underligt sted så det havde hun også stoppet med det samme... (bla bla bla ) også var det jeg fik at vide at stedet var lukket, men fik da lige pointeret og brokket mig over at jeg syntes at det var under alt kritik at en kommune brugte sådanne steder og ikke undersøgte hvad det var de sendte borger ud i , og sagsbehandleren gav mig ret på det punkt...

Så snakkede vi lidt om ventetider på sygehus og jeg afleverede mine forskellige indkaldelser osv...

Og så kom det berømte ord fra kommunen, jeg er sikker på at vi er mange der kender det....

Kan vi ikke trække en streg i sandet og starte forfra..

Min sagsbehandler spurgte om hvad jeg ville nu, og jeg fortalte som det var at jeg ville have en afklaring på mit helbred før jeg overhovedet tænker i de baner ..

Men fortsætter jeg med at have det som nu, ja så vil det være førtidspension men at jeg selvfølgelig håber på at det er noget der kan behandles og jeg så igen kan komme i fleksjob (det rigtige i samarbejde med kommune og overholdelse af alle love og regler og skånehensyn det kunne jo være dejligt ikk )

Hun spurgte mig om jeg havde tænkt tanken at det godt kunne være at jeg havde fib oven i alt det andet og så vidste jeg jo godt at det ikke så lyst ud med behandling og var det så pension , og ja det var det jo nok , men igen intet et sikkert før alle lægeundersøgelser er færdige og det kunne hun godt forstå (meget sød dame , men kan man nu regne med det ) web skyndte sig lige at tilføje noget brok om sygehuse og tider og manglende tider (jeg har en tid på Frederiksberg sygehus engang i juni 09 ) og at så længe det var sådan så var det lidt svært at se lys for enden af tunnelen og hvad det hele skulle munde ud med .. og igen det kunne hun godt forstå ... (godt jeg havde ham med, det er sådan noget jeg altid glemmer , for jeg er mere parat til at tæve dem og har en tendens til at få sagt for meget )

Nå men det endte så med at vi trak den berømte streg , hun ville sætte sig ned og læse min tykke sag igennem og finde ud af hvad det enligt var der forgik med mig i den kommune (min sag bliver altid væk ) og så skulle vi have et møde...

Der skulle laves en opdatering af ressourceprofil (fra 03 til nu er der immervæk sket en del bare familien) da den blev skrevet var jeg samlevende med 4 børn nu er jeg alene med et barn, tiden går jo altså he he og så alt det andet der også er kommet til og ikke skrevet ind, job jeg har været i osv..

Så kiggede hun underligt på min bevillig af ledighedydelse og sagde , jamen der står du er imellem job, men der skal stå at du er på ledighedydelse og at du er sygemeldt under opfølgning...

Så hun ville med det samme få lavet min bevilling om og sende mig en kopi af den og hun ville skrive meget tydeligt at selv om jeg havde været sygemeldt over et år så var der INTET foretaget sig fra deres side og at det var helt og aldeles deres fejl ... godt så ...

Så ville hun indhente div lægeudtaler på mig og den 27 skulle jeg jo gerne have noget svar fra det ene sygehus som måske kan forklare en smule af alt det her , og den 3 dec skal jeg igen til reumatolog og kan forhåbentlig også få lidt mere at vide der ...

Og så skal jeg op og have opdateret og snakket det hele igennem med hende den 4 december , så nu håber jeg at der sker bare en lille smule , men jeg ved også at jeg ikke kan give kommune skylden for det hele .. jo de har ikke fulgt op, men selv om de havde ja så havde der ikke været noget at følge op på for kors hvor er sundhedsystemet langsomme ... både med ventetider men også fordi nogen ting skal have tid til at virke , feks kan de jo ikke vide om d vitaminet har hjulpet før der er gået ½ år (næste måned ) og reumatologen vil gerne kende de resultater før han begiver sig ud i noget (mange af de test jeg er ved at få lavet er jo nogen han selv ville have taget for at udelukke det inden ham feks giver en fib diagnose )

Så lige nu vil jeg prøve at lægge det hele bag mig indtil jeg skal på hospitalet og forhåbentlig have godt nyt, og bagefter til reumatalog og se hvad han finder ud af og så til samtale på kommune den 4 dec og se hvad der sker der...

Nu er kommune igen overstået for nu og jeg vil igen prøve at kun at konecentre mig om helbreddet og prøve at finde en eller anden mirakel kur

Nå det var lige lidt opfølgning også sætter jeg senere jobdagbog og mail til jobkonsulenten ind så andre kan stjæle ideer hvis der er nogen der kan bruge det....

Men tro mig, jeg var i dag lykkelig for at jeg skriver alt ned og nægter telefonsamtaler

Og lige som den sidste lille ting , jeg optog selvfølgelig samtalen (og vi lagde optagerne på bordet og sagde ingenting og ingen spurgte om noget ) og da vi gik sagde jeg .. nå ja et referat og sagsbehandleren sagde med det samme , det tager jeg og sender til dig lige så snart det er færdig og det får du altid løbende ... he he man skulle tro de kendte mig ....

og hold op hvor var jeg glad for at min jobkonsulent sad og vred sig sådan , så kan hun lære det ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev det min tur :) Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 03-03-2013 20:02
Så blev det min tur. :) solo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2011 12:48
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Blev ked af det.... Susanne2412 Alt det andet 10 18-07-2010 10:51
Så blev det min tur til at få et job Bitten Jeg har fået job. 13 04-04-2009 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension