K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 01:14   #61
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej fibro

Det er bestemt også min erfaring, at det er klart bedst at blive udredt på et reva-center. Der er en tydelig tendens til, at kommunerne vægter disse udredninger højere, end blot en arbejdsprøvning på en vilkårlig virksomhed. Ofte er der mere ekspertise på reva, og derfor bliver rapporten til kommunen mere grundig. Det er ganske ofte til klientens fordel.
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 08:05   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
..min SB er heldigvis utroligt dejlig vil mig det bedste, hun håber jeg kan komme igennem hurtigt nu.
Det er dejligt når man endelig har en sb, der kan opføre sig ordentligt.

Men du skal huske, at hun bestemmer ikke selv hvilken stol hun skal sidde på, du risikerer nemt at få en anden sb lige pludselig, hun kan jo også blive syg.
Derudover, så er hun jo "styret" højere oppe fra, og sidder der så en faglig konsulent og får ondt i bagen over et eller andet, så kan det gå ud over dig.

Så selv om du har en god sv vil jeg stadig anbefale dig, at have dokumentation på alt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 10:18   #63
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Undskyld - dette er lidt undenfor fibro's emne for tråden her, men Vovse, nu du nævner begrebet "faglig konsulent", bliver jeg nødt til at spørge, hvad en faglig konsulent er i forhold til en sagsbehandler???

Årsgen til at jeg spørger, er at den sagsbehandler, jeg senest er blevet "velsignet" med, netop underskriver sig som "faglig konsulent". Betyder det, at vedkommende er højere i hierakiet end en sagsbehandler, og dermed kan tage flere beslutninger?

Undskyld til dig, fibro, for at jeg sådan lige stjæler lidt opmærksomhed. Jeg har endnu ikke selv erfaring med arbejdsprøvning, så det er ikke meget jeg kan bidrage med, men jeg kan da sende en masse knus og gode ønsker til både dig og alle andre, som læser med.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 13:35   #64
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Knopf...Ja jeg tror også det bliver grundigere og det var også grunden til at min SB sagde det ville være en god ide, for netop at undgå at jeg måske ved alm arbejdsprøvninger, kunne risikere at blive sendt ud i måske 3 prøvninger, for at alt skulle være prøvet af. Så skal jeg det, håber jeg bare det bliver en god og fair oplevelse for mig...

Uhh ja Vovse, jeg ved det...og er sgu også så ræd for at netop en af de ting skal ske... mht dokumentation, så har jeg taget den til mig mht at få klarlagt, hvad og hvordan den tid på Reva skal foregå...hvor mange timer, hvordan når jeg ikke kan mere, hvad skal afprøves osv...kom hjertens gerne med ting jeg skal være obs på!!

fib spurv..takker mange gange for knuserne, og sender dem tilbage, måske de når dig iaften he he...

fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:20   #65
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Undskyld - dette er lidt undenfor fibro's emne for tråden her, men Vovse, nu du nævner begrebet "faglig konsulent", bliver jeg nødt til at spørge, hvad en faglig konsulent er i forhold til en sagsbehandler???
Jeg har mødt et par stykker af dem her i kommunen, den ene fungerede som min sb's bisidder da de ville presse mig til, at underskrive en ganske forfærdelig rp og desværre vidste jeg dengang ikke hvad jeg ved i dag.

Den anden har jeg mødt ved et par lejligheder, bl.a. til et møde hvor jobcenterchefen og en afdelingsleder også deltog, dette fordi jeg havde klaget meget massivt over en arbejdsprøvning.

Jeg synes deres funktion fremgår af titlen, jeg har ihvertfald opfattet det som, at en faglig konsulent er en, som sb'erne kan spørge til råds hvis der er noget de er i tvivl om m.h.t. f.eks. love og §'er.

Men jeg har så også indtryk af, fra min egen sag, at de kan være med til at forhale en sag.

Så ja, jeg vil mene, at en faglig konsulent er over sb'erne og har noget mere magt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:30   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I min sag havde jeg fik jeg i 2010 en "faglig konsulent". Hun var teamleder for job centeret og da vi første gang mødtes fortalte hun at hun kun satte med de tunge sager og derfor havde mere tid til at behandle dem hun fik!!

Hun var såmænd fin nok og hjalp mig en del videre, dog fik jeg ny sagsbehandler 7 mdr. efter pga. "omrokering i jobcenteret".

Fibro, jeg håber så sandelig at du kun skal nøjes med denne ene arbejdsprøvning. Mit gæt er at du ikke holder meget mere end 2 - 3 uger og reva centeret vil nok stoppe dig der om end ikke før.

Og så lige til et andet spørgsmål jeg så du stillede i en tråd omkring erhvervsevne tab og forsikring heraf. På www.pensionsinfo.dk kan du se om du har nogle pensionsordninger hvor der evt. kommer løbende ydelser til udbetaling. Du skal blot logge på via nemid. Det er ikke kun i forbindelse med arbejdsskader at man kan søge herom, men altså også i forbindelse med private pensionsordninger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:07   #67
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Vovse og Enteneller!

Tak for jeres svar - ja, jeg tænkte jo nok, at jeg allerede er blevet stemplet som "besværlig kunde" på Jobcentret. Men hvis beslutningerne kan tages hurtigere og mere effektivt ved at have en faglig konsulent, så fint nok for mig.

Mange knus til jer alle fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 16:29   #68
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej igen..Så...nu ser det ud til, at Bomi er ved at være en realitet, sb skrev idag at om nogle dage bestiller hun tid derude og så skal hun og jeg derud til møde med dem Uhh jeg er allerede møg nervøs!!

udover dagbogen jeg skal skrive...og at jeg skal spørge ved mødet, hvad jeg gør når jeg ikke klarer mere og må gå hjem eller holde pauser osv... er der så noget jeg skal være obs på ellers? Noget jeg skal sørge for er på plads? jeg håber så meget på, i det mindste, at det bliver deres korte ressource udredning, på 8 uger jeg skal igennem...

Tager gerne imod gode råd !

Knuser fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 17:00   #69
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Fibro!

Jeg forstår din nervøsitet. Det må ikke være sjovt at få testet sin arbejdsevne - jeg gruer selv for, når det bliver min tur.

Ja, dagbogen er hamrende vigtig - den er din dokumentation for, hvordan det er gået, dag for dag.

Det er også vigtigt, at din sagsbehandler får skrevet nøjagtigt, hvad formålet med arbejdsprøvningen er, så man efter endt forløb kan "måle" resultatet.

Derudover er det vigtigt at du passer på dig selv - du skal ikke lege helt, men netop følge din krops signaler og holde pause, hvile, stoppe, når du ikke kan mere. Husk også at notere dit medicinforbrug i dagbogen, samt at dagbogen også skal fortælle om resten af døgnet, ikke kun timerne på Bomi.

Sender dig en masse knus
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 17:07   #70
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er en rigtig god ting at skrive dagbog som tidligere nævnt.

- og husk det er kun digselv der kan mærke hvor meget du kan holde til.

Ja det burde være tilladt at tage hjem før tid, blandt andet på grund af smerter og du gerne skulle fungere en smule bagefter.

Ellers tag en snak med stedet, hvordan i finder ud af det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når egen læge siger....( term, per fink) SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 21-03-2013 20:00
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04
Kan jeg søge førtidspension via egen læge? Troldemama At søge førtidspension 2 09-07-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension