K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2014, 09:26   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo have en afgørelse fra kommunen, hvorfor du selvsagt IKKE skal modtage ressourceforløbsydelse, før efter denne afgørelse,
DVS til næste første, EFTER afgørelse.

Det lyder som om du har fået afgørelse fra kommunen, ved indkaldelse til møde?
Dette er meget vigtigt, idet det er den du skal påklage, inden 4 uger?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 01-12-2014 kl. 09:30.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 09:37   #72
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Har du set i din e- post
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 12:16   #73
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Rehabiliteringsteamets indstilling:
Jeg har bedt SB om Rehabiliteringsteamets indstilling, inden vi holder møde den 10/12.

Afgørelsen fra kommunen:
Jeg modtog et brev dateret den 28/11 fra kommunen om samtale den 10/12 om mit bevilgede ressourceforløb. Er det brev = afgørelsen fra kommunen eller kommer afgørelsen senere?
Popiae, du kan godt have en pointe i, at brevet fra kommunen kan tolkes som en afgørelse.
Østerbro, jeg modtog netop brevet dateret den 28/11 via e-boks.

Aktindsigt:
Jeg har skrevet et brev til SB, hvor jeg beder om aktindsigt og oplysninger om samtlige medlemmer at Rehabiliteringsteamet.
Herunder om de alle har den fornødne viden om min diagnose, som hører under sjælne diagnoser.
Jeg har også spurgt, hvilket speciale lægen fra Klinisk Funktion (der deltog på mødet i Rehabiliteringsteamet) har samt om hvilket speciale samtlige læger, der har været med til at træffe beslutninger i min sag, har.

Varighed af ressourceforløb:
Jeg vil vide, hvor langt et ressourceforløb vil være.
Peter, jeg er helt enig med dig i, at kommunen forsøger at komme af med mig på en eller anden måde.
De "parkerer" mig på et langvarigt ressourceforløb på en ydelse svarende til kontanthjælp.
Det bliver "spændende" at se, hvad indholdet og varigheden efter deres mening skal være.
Det må være lovpligtigt, at det fremgår af afgørelsen, hvor langt forløbet skal være.

Klage til Ankestyrelsen:
Bodrum, du skriver, at jeg kan vælge at takke ja eller nej til ressourceforløbet.
Jeg forestiller mig, at jeg i tilfælde af, at jeg takker ja også skal deltage i, hvad kommunen måtte finde på, selvom jeg klager?
Mine læger må komme på banen med, hvad jeg må og ikke må.
Det er spændende, hvad lægerne vil SKRIVE i mine journaler og ikke bare, hvad de SIGER.

Vh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 12:21   #74
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Varighed af res.

I min står der 1-5 år. Altså er der ikke afsat noget tidsrum til afklaringen.

Af andres har jeg "hørt" at nogle har fået bevilget 1-2-3 år. Altså med en frist på.



- Ja du bliver nødt til at følge kommunens anvisning, indtil din afgørelse lander fra Ankestyrelsen. Så retssikkerheden er lig nul.

Men igen, så må det jo også forventes at du deltager, når du har takket Ja til Ressourceforløb.

Så det hele er op til dig..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 12:43   #75
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bodrum, du nævner....

"I min står der 1-5 år. Altså er der ikke afsat noget tidsrum til afklaringen."

En af brugerne på k10 har tilsendt mig et lydbånd, fra vedkommendes møde med sit Rehabiliteringsteam.

Det var uhyggeligt, hvor kommunens repræsentant var utilstedelig i sine forkerte påstande.

Borgeren som mødes handlede om var velforberedt og afbrød adskillige gange når der blev nævnt forkerte påstande etc etc.

En læge fra Regionen fik samtalen på sporet gentagne gange.

Fra borgerens side af blev der stillet en del kloge spørgsmål, som der ikke kunne svares på etc.

Men slutresultatet af dette møde blev faktisk en reel forhandling imellem borgeren og Rehabiliteringsteamt, hvor teamet ville indstille til et 3 årig ressourceforløb.

Men grundet borgerens indsigt og argumentering blev slutresultatet i indstillingen at borgeren blev indstillet til 1 årigt ressourceforløb med Mentor.

Men spørgsmålet for mig er:

Et ressourceforløb, skal det ikke være tidsbestemt?

Hvor og hvordan finder jeg/vi ud af svaret på dette fornuftige spørgsmål?


Et indstillet ressourceforløb fra 1 til 5 år er da fuldstændig ude af enhver retssikkerhed.

Hvem præcis beslutter så om forløbet skal være 2 år og dermed afslutning etc?

Hvem beslutter så, om du Bodrum, skal til Rehabiliteringsteamt påny og hvornår?

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 12:57   #76
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Har kigget lidt med fra sidelinien i Brikkes tråd, og undret mig over følgende....

I alle andre sager hvor man modtager en afgørelse fra kommunen, som der kan klages over, så skal man modtage en klagevejledning, med frist for klagens udløb.

jeg kan ikke se at Brikke har modtaget en sådan, og bør Brikke ikke modtage en sådan før der er tale om en afgørelse....???

som jer andre, er jeg dybt forundret og rystet over at Brikke skal udsættes for denne behandling , og amatøragtige viden fra kommunen, som tilsyneladende ikke har gjort sig den ulejlighed at sætte sig ind i Brikkes sjældne diagnose, og dennes konsekvenser for Brikkes livskvalitet.

jeg håber og krydser fingre for dig Brikke at der kommer en løsning som ikke har negative konsekvenser for dit helbred og livskvalitet.

mange hilsner fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 13:03   #77
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ets-afslutning

Spændende Peter.

Håber at det besvarer de spørgsmål du har
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 13:38   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er rystet...

Kære Bodrum

Retssikkerheden er faktisk ikke eksisterende mere.

Jeg bemærker i farten følgende:

"Inden afslutning på ressourceforløb skal koordinerende sagsbehandler foretage en vurdering af effekten og af hvilke indsatser, der skal iværksættes fremadrettet"

Hvilket gør min mening om de krav der skal stilles for de kommunale sagsformidlere, sagsbehandlere eller socialrådgiver endnu mere krævende, at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Brikke, skal være forberedt på det værste og være sig bevidst om, at hun skal være konkrete over for alle sine læger.

Hvad vurderer de?

Hvad skriver de i journalen?

Hvilke ord benytter de?

Et hvilken som helst vagt ord vil blive vurderet som om hun bare lige skal i lidt ressourceforløb, så skal alt nok gå på sigt 1 - 2 - 3 - 4 eller 5 år.

Vurderet af såkaldte professionelle, som ingen viden har om Brikkes diagnose og de konsekvenser det måtte have for hendes fremtidige liv.

Jeg er dybt rystet.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 16:38   #79
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du kender det nok selv, men vi andre kan få mere viden hod VISO
http://www.socialstyrelsen.dk/handic...cialradgivning
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 16:42   #80
Bipolar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2013
Alder: 46
Indlæg: 32
Styrke: 11
Bipolar er ny på vejen
Undskyld hvis jeg hijacker tråden..

Jeg er lige hjemvendt efter mit 2. rehabiliteringsteamsmøde efter ha' været et år i ressourceforløb. Jeg må indrømme at jeg aldrig har været så indebrændt som jeg er nu

Jeg har alle lægeerklæringer på min side og har samtidigt være i samtale med en psykiatrikonsulent i mit ressourceforløb det sidste år og hun udtaler også at der ikke kan gøres mere ved min situation. Det sjove er så at hun imellemtiden er blevet en del af kommunens rehabiliteringsteam og bliver derfor erklæret inhabil i min sag og kan ikke være en del af mødet

Den eneste der modarbejdede mig til dagens møde var den samme fra kommunen (ligesom til det første møde) og hun gjorde alt for at overbevise de andre om at alle mine lægeerklæringer ikke var nok og det kun var hendes vurdering der galdt. Hvilket hun overhovedet ikke har de faglige kompetencer til!!!

Efter mødet tog det næsten en halv time før de kom med deres vurdering (AFSLAG ) (sidst tog det 10 min så det er tydeligt de ikke var enige) og da jeg derefter nægtede at skulle i endnu et ressourceforløb, så var der en af de andre der lige forslog at de kunne gå min sag igennem en gang til for lukkede døre (endnu et bevis på at de slet ikke var enige) men det var hende fra kommunen ikke interesseret i naturligvis. De blev så enige i at jeg kunne tale min sag for pensionsudvalget om 8 dage, da de alligevel ikke har den endelige beslutning i rehabiliteringsteamet.

Jeg må indrømme at jeg har oplevet meget gennem tiderne mht kommunen men det her overgår sgu alt. Mage til inkompetence skal man lede langt efter

Farvelfærd siger jeg bare
Bipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension