K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2010, 16:43   #91
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Pensionsgodkendelse!!!!!

Til alle jer fantastiske mennesker her på k10 – med jeres hjælp, gode råd og
opbakning er det nu lykkedes min far at få TILKENDT FØRTIDSPENSION.

Torsdag d. 24 sept.2010 modtog jeg en mail fra min fars nye sagsbehandler.

Din far har d.d. fået tilkendt førtidspension med virkning fra d, 1. okt. 2010!!

Jeg var ved at tude af glæde. Og hvilken lettelse for os
allesammen. Nu kan min far endelig få fred og ro til sig selv og leve et værdigt liv, hvor systemet ikke konstant ånder ham i nakken.

Tænk at kampen er slut. Det er ikke slet ikke til at forstå.

Det har været en lang og sej en af slagsen og ikke uden menneskelige omkostninger, men det har været det hele værd!

Jeg har været meget usikker på, om det nogensinde ville lykkes min far at få tilkendt førtidspension.

Derfor vil jeg gerne give dette videre til alle derude, der kæmper imod systemets diagnosejagt.

Det KAN lade sig gøre at få tilkendt pension uafhængigt af (og uanset) diagnose, så længe arbejdsevnen kan dokumenteres varigt nedsat. Det er min far et levende bevis på.

Ifølge kommunen var der ikke nogen lægelig forklaring på min fars smerter, ergo var han ikke syg nok til hverken fleks el pension. Vi klagede over denne vurdering/afgørelse, som ikke var fagligt begrundet og henviste til de konkrete lægelige oplysninger i sagen.

Arbejdsprøvningen dokumenterede netop, at min far ingen arbejdsevne havde tilbage, uafhængigt af diagnose (eller mangel på samme). At der ikke kan angives en årsag til min fars smerter er jo ikke ensbetydende med, at han ikke har smerter.

Jeg tænker, at andre måske kan have glæde af at høre om min fars sagsforløb, så her er en beskrivelse af den i korte træk.

Min far bliver langtidssygemeldt i 2007.

• Han får 12 forskellige sagsbehandlere på 3 år.

• Vi indgiver 3 klagesager til borgmesterkontoret. (Klage over sagsbehandlingsforløbet og personalets optræden)

• Jeg har i hele ”klageforløbet” kontakt med kommunens juridiske kontor (en fantastisk sød og hjælpsom jurist) og afdelingslederen for sygedagpenge (knap så sød).
I denne periode gjorde vi meget ud af kun at have mail- og telefonisk kontakt. Jeg får ALT dokumenteret på skrift. Dette skal vise sig at have afgørende betydning for sagens videre forløb og udfald.

• Min far falder for varighedsbegrænsningen og sygedagpenge fratages, selv om han opfylder kriterierne for forlængelse.

• Jeg klager til afd. lederen over sygedagpengestop (kan endnu ikke klage over selve afgørelsen, da vi ikke har modtaget denne). Selve afgørelsen kommer først 4 måneder efter at sygedagpenge er frataget.

• Vi opfordres til at søge pension på det foreliggende grundslag § 17 uden begrundelse for hvorfor kommunen ikke selv indstiller /rejser sagen. (Vi mistænker kommunen for at ville spise os af med 3 mdr. sygedagpenge, for herefter at henvise min far til kontanthjælp). Vi vælger at klage over sygedagpengestop og søger ikke en § 17.

•Vi modtager endelig afgørelsen over sygedagpengestop. Der klages - både over dagpengeophør og sagsbehandlers håndtering af sagen.

•Vi får medhold i begge klager og sagsbehandler tages af sagen, da ressourceprofilen fortsat er mangelfuld og ej godkendt af min far.

•Vi får ny sagsbehandler (hende som havde sagen før den nuværende) til stor gavn for min far. Hun færdiggør ressourceprofilen og den godkendes for første gang af min far og sendes ind til pensionsudvalget.

Og resten af historien kender I

TUSIND tak til jer alle herinde!

Kh. hnb og en glad førtidspensionist.

Sidst redigeret af hnb; 25-09-2010 kl. 16:47. Årsag: .
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 17:20   #92
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Tak for orienteringen - det er virkelig rart med tilbagemeldinger i vanskelige sager, der har været omfattende ventileret her på K10 :-)


Jeg er sikker på, at skabelonen og den vedholdenhed I har udvist, kan bruges som model i andre sager af lignende karakter.

Og godt at din fars kommune var modtagelig for saglige argumenter og lovens intentioner, det glæder mig.


Skulle du få lyst til at bidrage lidt med din faglighed her på K10, er jeg sikker på, at et samlet K10 også vil tage imod dig :-)


Sluttelig vil jeg ønske dig og din far god vind fremover i livet - hvad I så end hver for sig og sammen måtte kaster jer over.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 19:49   #93
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Tak for orienteringen - det er virkelig rart med tilbagemeldinger i vanskelige sager, der har været omfattende ventileret her på K10 :-)


Jeg er sikker på, at skabelonen og den vedholdenhed I har udvist, kan bruges som model i andre sager af lignende karakter.

Og godt at din fars kommune var modtagelig for saglige argumenter og lovens intentioner, det glæder mig.


Skulle du få lyst til at bidrage lidt med din faglighed her på K10, er jeg sikker på, at et samlet K10 også vil tage imod dig :-)


Sluttelig vil jeg ønske dig og din far god vind fremover i livet - hvad I så end hver for sig og sammen måtte kaster jer over.

Tusind tak for lykønskningen og de søde ord med på vejen TimeGuest.

Det varmer!

Jeg er kommet for at blive på k10:-) og bidrager gerne i det omfang, det kan være til glæde for andre herinde.

Kampen er for vores vedkommende slut, men jeg vil gerne kæmpe videre for k10:-)

Kh. hnb
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 19:54   #94
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Stort tillykke og flot at I har taget kampen op. Det viser igen det nytter at kæmpe og hvor vigtigt det er at I har haft styr på dokumentationen.

Håber den giver din far ro i tilværelsen.

Dejligt du vil dele din viden herinde på k10, der er altid nogen som kommer med gode råd.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 22:36   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
STORT TILLYKKE
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 08:08   #96
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Kæmpe tillykke med den gode afslutning af kampen.
Det glæder mig hver gang jeg læser det lykkedes for andre.
Så må det også være min tur snart, og Jeg vil også kæmpe for min ret.

Stort tillykke.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 08:32   #97
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor er det dejligt at høre.

Tillykke med pensionen.

Også dejligt at du har meldt tilbage, hvordan I løste opgaven. Det giver god erfaring, som andre kan gøre brug af.

Held og lykke
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:14   #98
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tillykke med din fars pension.

Det har været en sej kamp, og han er heldig at have dig, ellers var der nok ikke sket noget endnu.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:22   #99
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Stort tillykke og flot at I har taget kampen op. Det viser igen det nytter at kæmpe og hvor vigtigt det er at I har haft styr på dokumentationen.

Håber den giver din far ro i tilværelsen.

Dejligt du vil dele din viden herinde på k10, der er altid nogen som kommer med gode råd.
Tusind tak Suncil og ja, det nytter at kæmpe, selv om det ind i mellem kan virke helt håbløst og alting ser sort ud!:-)

Og dokumentation fremfor alt. Det lærte jeg på den hårde måde. Og takket være k10 fik vi styr på papirer og lovgivning:-)

Kh. hnb
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:23   #100
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
STORT TILLYKKE
TAK vovse
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Kommunal genoptræning: Hverken blå eller rød blok vil afskaffe buster Politik og Samfund 3 18-01-2011 11:46
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
ledighedsydelse-hverken til at leve eller dø af fallenten Alt det andet 3 24-06-2009 23:21
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension