K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2011, 20:57   #1
Jasmin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Jasmin er ny på vejen
Praktik når man får ledighedsydelse!

Jeg blev i januar visiteret til flexjob, på det tidspunkt var jeg i praktik. Det fik jeg lov til at være ind til 31. marts!

Så er jeg åbenbart en af de heldige som har fået lov at gå hjemme lidt.
Til gengæld fik jeg et brev om at jeg dagen efter skulle møde til et kursus

Jeg er så kommet i praktik via dette kursus - jobsøgningskursus! Praktikken skulle være 8 uger. De er gået i næste uge. Min konsulent eller what ever fra et jobsøgningsfirma kom så til samtale på praktikstedet i tirsdags. En ny en selvfølgelig, som heller ikke havde læst mine papirer, selvom h*n havde haft en uge til det!

Jeg har socialfobi + nogle andre fine diagnoser og havde det ret skidt inden jeg startede. Jeg synes jo selv jeg er kommet rigtig langt og kan godt lide den udvikling, jeg er i!

Både jeg og praktikstedet kunne godt tænke sig at forlænge - ikke at de vil kunne ansætte mig, men for at ruste mig til at arbejde inden for området, som er et nyt område for mig. Det afviste konsulenten blankt. Jeg var sådan set heldig at jeg fik 8 uger, som regel fik man først 4 uger og gik det godt, så 4 uger mere..

Er det sådan det er? Eller skal jeg finde nogen at klage til?
Jeg vil helst have styr på om der er chance for at få forlænget eller om kampen er slut, for er den det, vil jeg ikke bryde mig om at ringe til f.eks sagsbehandleren, hvis jeg efterhånden kan finde ud af hvem det er! De skifter hele tiden, har i hvert fald haft 2 i år!

Jeg håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen Jasmin
Jasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 21:41   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår det sådanne at du er hos anden aktør og der siges blank nej.

Jeg ville nok ringe til JVS dit sevanlige jobkonsulent og spøre om det kan være rigtigt at du ikke kan blive forlænget,og så tage det der fra.

Samtidig vil jeg sige at jeg bestemt ikke går ind for at der forlænges når der på forhånd siges at man ikke vil ansætte dig.

Men kan du selv vinde på det ville det jo være godt for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 16:52   #3
Jasmin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Jasmin er ny på vejen
JVS er det Jobcentret?

Jeg ved godt at jeg ikke umiddelbart vinder et job ved det, men jeg vinder erfaring inden for et nyt område og trives for første gang længe!
Der ud over trives jeg bedst med forudsigelighed og det er det ikke når man skal sendes fra øst til vest af jobcentret!
Jasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:19   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja , jvs er jobcentret det kan tænkes at anden aktør du er hos nu måske allerede havde planlagt at den næste skal være hvor du er.så det er der for men det mest sandsynlige er at de har et bestemt tids rum til at gøre dig færdig og få skrevet det er skal skrives til komunen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 23:25   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
JSV = Job på Særlige Vilkår.

JSV er en "underafdeling" i Jobcenterregi, som man bliver placeret i efter fx. flexjobvisitering.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 00:43   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmin Se meddelelser
JVS er det Jobcentret?

Jeg ved godt at jeg ikke umiddelbart vinder et job ved det, men jeg vinder erfaring inden for et nyt område og trives for første gang længe!
Der ud over trives jeg bedst med forudsigelighed og det er det ikke når man skal sendes fra øst til vest af jobcentret!


Hej Jasmin

På et tidspunkt bør du - måske - overveje om det er holdbart at ødelægge arbejdsmarkedet med disse gentagende lange praktikker


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 08:58   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg mener, at der i følge lovgivningen må de ledige fleksjobbere kun sendes ud i 13 uger.
Men om der så er en lille paragraf der siger, at man kan forlænge den, ved jeg så ikke. Det her er kun et hurtig svar.

Synes personligt selv det er uholdbart med ulønnet pratik hele tiden, man kan til sidst føle sig udnyttet på en forkert måde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 11:20   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Min kæreste fik forlænget efter 13 uger, med den begrundelse at de ikke kunne afvise at de ville ansætte ham . det vil de så nok ikke, så der fik de lige ½ års gratis arbejdskraft,

Han kunne kke sige nej til forlængelse

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 11:26   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
I vores kommune skal ledige fleksjobbere aktiveres 100 % af tiden, blandt andet på grund af refusion fra staten.

Dette indebærer uendelige praktikker uden løn - og ja folk føler sig jo udnyttet " gratis arbejdskraft "
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
praktik efter 18 mdr. på ledighedsydelse. kmj1205 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-01-2011 14:45
Praktik og ledighedsydelse popzy Jeg er kommet i praktik. 3 10-08-2010 22:13
Til jer med praktik mumle_mund Jeg er kommet i praktik. 3 06-03-2008 23:18
praktik?????? santos Spørgsmål ang fleksjob 1 17-04-2007 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension