K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2014, 15:27   #1
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Exclamation Mere udbetalt?

Da jeg lige nu står i en meget svær økonomisk situation, hvor jeg faktisk er som en lus mellem to negle, så tænkte jeg at jeg ville komme her for at spørge om råd.

I februar ansøgte jeg om optagelse på SOSU, men kom ikke ind. Søgte igen her til September men er heller ikke kommet ind. Så nu står jeg og skal på kontanthjælp. Jeg fik for blot få uger siden konstateret tarmkræft og er lige nu i behandling for det og afventer operation. Anyways, jeg er hjemmeboende men betaler ikke for det, hvilket jeg faktisk ønsker at gøre nu, da mine forældre står og mangler 4000 de næste mange måneder. Min mor har en arbejdeskadesag kørende på 7 år og har mistet lidt over 10.000 om måneden, det er stort tab og vi mærker det virkelig.

"Flyt hjemmefra" ja, det ville jeg gerne, men det kan jeg ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg søger arbejde til højre og venstre, selvom jeg er syg, så jeg prøver virkelig.

Da jeg selv står uden indkomst og mere end noget andet ønsker at hjælpe mine forældre, for lige nu klare vi os knapt igennem denne måned - så er det så at jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan få udbetalt enkeltydelse ad 2 gange? Altså omkring 4000 i alt? Eller noget i den stil?

Det er faktisk så slemt at jeg små sulter mig selv for at spare på maden i huset...
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 15:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan godt søge om enkel ydelser men det skal være til noget specielt, ikke bare fordi man mangler dem i rengskabet, selv om i virkelig mangler dem.

hvor gammel er du, gætter på du er så ung at du næsten ikke får noget udbetalt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 15:46   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det lyder godt nok trist men hvor bor du?
her i sommermånederne så er der mange som mangler arbejdskraft, f.eks grillbare, is huse osv du kan også prøve fakta netto, brugsen, rema1000 osv specielt denne type butikker er glade for at bruge billig ung arbejdskraft
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 15:49   #4
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man kan godt søge om enkel ydelser men det skal være til noget specielt, ikke bare fordi man mangler dem i rengskabet, selv om i virkelig mangler dem.

hvor gammel er du, gætter på du er så ung at du næsten ikke får noget udbetalt
Jeg er 21, men der såmænd heller ikke fordi jeg eller mine forældre bare står og mangler dem i regnskabet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Det lyder godt nok trist men hvor bor du?
her i sommermånederne så er der mange som mangler arbejdskraft, f.eks grillbare, is huse osv du kan også prøve fakta netto, brugsen, rema1000 osv specielt denne type butikker er glade for at bruge billig ung arbejdskraft
Jeg bor i Hedensted kommune og jeg har søgt de steder der ligger i nærheden, både som afløser osv, men problemet er bare mangel på transport. Vi har i en bus som kun køre i skoleperioden og jeg er for syg til at cykle, men jeg prøver alligevel.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 16:14   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men dette r det jo, det er jo fordi din mor for mindre udbetalt og mangler penge i regnskabet.

Som syg må hun /dine forældre nok finde en løsning for de penge vil jo nok aldrig blive det samme igen, det er noget næsten alle ved herinde.

men kan man ikke få en ekstra ydelse som ung syg? hvis du har en ulykkes forsikring kan du måske få noget der
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 16:31   #6
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men dette r det jo, det er jo fordi din mor for mindre udbetalt og mangler penge i regnskabet.

Som syg må hun /dine forældre nok finde en løsning for de penge vil jo nok aldrig blive det samme igen, det er noget næsten alle ved herinde.

men kan man ikke få en ekstra ydelse som ung syg? hvis du har en ulykkes forsikring kan du måske få noget der
Da jeg har gået uden indkomst siden April, har jeg ikke tegnet nogen ulykkes forsikring og min sygdom skyldes heller ikke nogen ulykke. Jeg er godt klar over at når man fylder 21, eller 18, så er man myndig og derfor slutter forældres forsørgerpligt, men da jeg jo stadig bor hjemme og selvfølgelig ønsker at hjælpe til, vil kommunen så slet ikke bevilge ekstra hjælp?

Jeg mener, mine førældre kan ikke arbejde mere en de gør og de har ingen måde at få ekstra hjælp på.

Så det er jo derfor jeg gerne vil hjælpe...

Sidst redigeret af Nat92; 14-07-2014 kl. 16:37.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 16:42   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du kan ikke få ekstra hjælp men havde du haft en ulykkes forsikring ville du have kunne fået 100,000 fordi du har en kræft sygedom, men det hjælper jo ikke når du ikke har en.
syntes jeg har læst at syge unge kan få et tillæg til deres kontant hjælp, men kender ikke reglerne, du må vente på nogen der ved mere, eller prøve at googel det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 16:56   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du skriver du skal til at søge kontanthjælp, hvorfor ikke gøre det med det samme, så du har noget at leve af?

Hvad har du fået indtil nu for at kunne klare sig? Sygedagpenge?

Måske bør dine forældre selv også søge kommunen om hjælp til enkeltydelse til feks. medicin? Man kan søge om enkeltydelse, når der er tale om en uforudset økonomi, som er vanskelig.

Nogen gange må man sætte sig ned og finde ud af, hvor man kan spare... Da jeg selv røg på kontanthjælp, købte jeg næsten ikke noget tøj i lang tid og jeg købte kun det, jeg virkelig havde behov for.... Kig også på, hvilken telefonselskab, bredbånd, I har osv.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 17:09   #9
Nat92
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Nat92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du skriver du skal til at søge kontanthjælp, hvorfor ikke gøre det med det samme, så du har noget at leve af?

Hvad har du fået indtil nu for at kunne klare sig? Sygedagpenge?

Måske bør dine forældre selv også søge kommunen om hjælp til enkeltydelse til feks. medicin? Man kan søge om enkeltydelse, når der er tale om en uforudset økonomi, som er vanskelig.

Nogen gange må man sætte sig ned og finde ud af, hvor man kan spare... Da jeg selv røg på kontanthjælp, købte jeg næsten ikke noget tøj i lang tid og jeg købte kun det, jeg virkelig havde behov for.... Kig også på, hvilken telefonselskab, bredbånd, I har osv.
Jeg har levet af min sidste opsparing indtil nu og skal derfor ned og søge om kontanthjælp. Det er faktisk sådan at jeg har brugt over halvdelen på at hjælpe mine forældre, bl.a med indkøb osv. Det med at spare gør vi allerede, vi køber det som er på tilbud, er det ikke det, så køber vi det ikke. Vi har de billigste abonnementer og jeg har faktisk ikke købt tøj siden Januar. Jeg spare lige så meget som de gør, men grundet sygdom i familien, så har der været mange udgifter i form af kørsel og ekstra hjælp.

Det er selvfølgelig ikke for sjov jeg selv spinker og spare, jeg har hverken købt nye sko, ny mobil eller fået ordnet hår i længerer tid end jeg kan huske. Ferier har der heller ikke været noget af. Sidst jeg var på ferie var i 2012. Jeg hjælper min familie så meget jeg kan.

Jeg tager på kommunen i morgen da jeg har været for syg idag.

Grunden til at jeg ikke har tegnet nogen forsikring er at pengene ikke har været der til det.

Igen, så var spørgsmålet om der var nogen som vidste lidt mere omkring enkeltydelser/om man kunne få udbetalt mere.
Nat92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 17:52   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det med enkelydelser det er sådan man kan altid søge, men det skal være til en special ting, el. tandlæge, medicin, ikke mad , så hvis der lige er en ting der ikke er penge til kan man søge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension