K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2014, 16:08   #41
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak for din svar websteder,

Jeg skal oplyse at jeg har haft møde med pensionsnævnet som skulle faktisk træffe afgørelsen set ud fra dokumenter, eller så skal de evt.sender retur sagen til rehabiliteringsteamet pga.manglede indstilling.

Derud skriver til mig skal jeg forvente at igen have en møde med pensionsnævnet efter rehabiliteringsteamets møde?

Eller skal jeg bare lade være da jeg har mødt dem en gang?

Problemet i min sag er at tidlligere sagsbehandler som have lavet vurdering i min sag, er ikke længere sagsbehandler i min sag.

Kommunen har vurdere at det skal være anden sagsbehandler.

Det nyt modstridende sig så meget i sagen, hun vil ikke have at jeg få fø.

Tidlligere sagsbehandler vurdere: " udfra lægeligefagligt oplysninger vurderes det at din samlede helbredsmæssige tilstand er grundigt lægelige udredt, samt at du bl.a.har fået konstateret diagnose....

Envidere vurderes det, at din samlede helbredsmæssige forhold medfører, at din funktionsevne er varig nedsat i ethvert fysisk belastende arbejde, samt nedsat kognitivt funktionsniveau.

Ud fra din forløb på RCN,, på det interne værksteder samt de lægelige oplysninger, vurderes det ikke længere realistisk at du kan blive selvforsøgende i ansættelse på arbejdsmarkedet på ordinære vilkår pga.fysiske og psykiske udfordringer."

I læge attester står også at min sygdoms er varig uden behandlingsmuligheder da behandlingsmuligheder er udtømt.

Når jeg har sådan dokumentation i sagen hvad kan der være tilbage???

Jeg er ret frustrerende og forvirret og ked af det hele forløbet i min kommunen.
Jeg har aldrigt kunne forvente en så dårligt sagsbehandling.

Jeg har været på arbejdsmarked og samtidigt gik på højt uddannelse med håb om at have en alm.og god liv.

På grund af en arbejdsulykke mistede jeg alt hvad jeg har arbejdet på, jeg har mistede mig selv....

Jeg kan ikke forestille mig at en som arbejdet så meget og vil meget gerne, kan have en så grov sagsbehandling.

Jeg har ikke mere ord på det.

Tak for jeres hjælp. M.v.h. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 16:30   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Om du skal gå med til det møde foran pensionsnævnet igen....

Tja det synes jeg du skal lade komme an på hvilken indstilling rehabiliterings teamet kommer med...

Hvis rehab teamet indstiller til et afslag på førtidspension....ja så vil det være din sidste chance for at overbevise pensionsnævnet om at du faktisk skal have den pension...

Så her ville jeg gå med til mødet...

Men hvis rehab teamet indstiller positivt til førtidspension ja så ville jeg ikke gå med til det møde foran pensionsnævnet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 16:33   #43
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Eln

da der er visse ligheder i vores sager mht. at skulle for rehabiliteringsteamet og pensionsteamet igen, grundet dårlig sagsbehandling, giver jeg lige følgende råd videre som jeg fik hos DUKH.

Jeg kontaktede DUKH mht. råd om hvorvidt det var nødvendigt at jeg deltager i det nye rehab.team og pensionsteam. møde, da jeg orker ikke at mødes med dem de igen, MEN DUKH siger at det er vigtigt at deltage i mødet når man bliver indbudt, da kommunen ellers vil bruge dette mod en.

Så kære Eln vi må mobilisere de få kræfter vi måtte ha, og møde op til det nye møde, men husk at tage bisidder med, det vil jeg i hvert fald gøre.

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 16:49   #44
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Tak for jeres svar. Det skal jeg nok som sortepigen siger, tager med til møde mine sidste kræfter og prøve at gå i " krig", igen med kommunen.

Jeg håber stadigvæk så det er en godt tegn, ellers tak igen for jeres støtte og hjælp.

M.v.h eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 11:22   #45
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lad være med at gå i krig - gå i dialog. Det hjælper oftest, når man har argumenterne klar.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 18:49   #46
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej stampe,

Det har du ret i men jeg følge det proces jeg er i nu som om det er en krig.

Ja det har du ret også når man har argumenterne så kan man handler eller som du selv siger kommer ind i en dialog.

Men desværre det er ikke sådan i min kommune.

Min nyt sagsbehandler ikke kontakter mig vi har aldrigt haft en møde sammen for at snakke om de problemer. Jeg skulle selv klare hele processen indtil nu.

Det kan ikke være rigtigt at jeg skal igen møde rehabiliteringsteamet på grund af dårlig sagsbehandling.

Første gang vil sagsbehandler og rehabiliteringsteamet ikke engang skriver en indstilling og sendt mine dokumenter videre til pensionsnævnet for at selv træffe afgørelse i min sag, alligevel i lov står der anden.

Det er ligesom jeg er en bold og spiller mig frem og tilbage i systemet uden af få eb afklaring.

Så jeg ved det ikke. Jeg er træt at give " respekt" når jeg få ikke " respekt" tilbage.

Kommunen laver om på lovgivning som de vil. Til sidst man blive træt af det.

Ja jeg skal nok prøve at komme i dialog med dem hvis der kan lade sig gøre.

Tak igen. M.v.h. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 19:05   #47
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen kan selvfølgelig ikke lave om på lovgivningen. Der kan da absolut ske misforståelser. Hvis du ikke mener, din sag er i overensstemmelse med lovgivningen, skal du endelig bede om at få svarene på tryk, så du har noget at gå videre med. Håber du kan tage "indbydelsen" til nyt rehabmøde som en fornyet chance og håber du har en bisidder, du kan tage med.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 19:29   #48
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Ja jeg har en bissider med det er min fagforening, men denne gang vil jeg få min egen læge med til det møde.

Egenlæge og alle de andre speciallæge og overlæge og ikke mindst alle som har udført en detaljeret arbejdsvurdering samt funktionsevne vurdering ( fysioterapeut, ergoterapeutens, social konsulent og støtte person), skriver helt klar i min dokumenter at der er ikke mere arbejdsevne eller funktionsevne tilbage, heller fysisk eller psykisk.

Sagsbehandler og en anden person fra kommunen som fører min sag, laver om på alt og kommer hele tiden med at jeg skal F.eks i langt genoptræning alligevel attester forbyder dét pga.forværing af min tilstand.

Det er dokumentation at efter sidste arbejdsvurdering på REVA, fik jeg det så dårligt at jeg blev indlagt på sygehus med blodprop i hjerne.

Så det bliver meget svært for mig at overbevise de to personer om at jeg har brugt for fred og ro.

Jeg vil prøve min bedste.

Hvis egen læge ikke kan deltage i mødet så vil hun udfylder en såkaldt socialmedicinsk attest ( 165), og så vil jeg bare aflevere til dem, uden at diskutere eller anden kommentar.

Det er min plan så vi står og ser hvad mere kan de sige i min sag.

Jeg er helt sikker at de er ikke enige med det der i attester og dokumenter står men if.lov skal kommunen tage hensyn til det 165 attest og skal kommunen betragte det attest som en del af min dokumenter alligevel, jeg har selv søgt førtidspension.

Jeg har ikke anden end at bare gå derud og håber på at de professionelle og faglige personer som deltager i mødet, kigger og tolker dokumenter i min sag som der står og ikke anden.

Tak for din hjælp stampe. M.v.h. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2014, 13:32   #49
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Eln
Egentlig vil jeg bare gerne takke dig, fordi du har givet Mukke et råd som jeg absolut også kan bruge når jeg også skal igennem " runde 2" med rehab.team og pensionsteam, om forhåbentlig kort tid.

dit råd om at holde fokus i mødet på hverdagen, og de konsekvenser det har når man ikke lytter til sin krop, og overbelaster, hvad enten det er psykisk eller fysisk. For du har hel ret i at de i rehab.teamet elllers hurtigt fjerner fokus fra det vores sygdomme gør ved vores hverdag og livskvalitet.

det var det jeg oplevede ved første rehab.møde der førte til afslag på pension.

jeg vil huske dine råd når jeg skal til møde nr. 2.

tak og held og lykke til dig.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 18:41   #50
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen,

I dag har haft møde med rehabiliteringsteamet ang.førtidspension på forelligende.

De har indstillet til ressourceforløb????

Jeg blev bare chokeret om det og har spurgt dem hvad er mening med at sende mig i ressourceforløb således dokumenter i min sag, fremviser hel klar at arbejdsevne kan ikke udvikles.

Jeg har spurgt også hvorfor kommunen har ikke givet mig det før at beslutte om at stoppe sygedagpenge og sende sagen til kontanthjælp afdeling.

Det blev ikke svaret.
Fagforening har insisteret på at jeg acceptere det da jeg kan få en ydelse.

Det var ikke mening med og det har jeg sagt til dem direkte.

Men til sidst har de sagt at jeg har ret til at klage alligevel jeg er under ressourceforløb.

Nu spørger jeg jer, da jeg er ret forvirret når jeg læse alle de lovgivning.

Når man har to børn under 18 år hjemmeboende, hvor meget få man i udbetaling på en sådan ressourceforløb?

Stadigvæk under sygedagpenge, men jeg ved ikke hvor langt tid.

Hvad synes i om det. Skulle kommunen ikke behandler sagen efter paragraf 17 stk.2, mere efter eller om førtidspension?

Jeg ved det ikke jeg kan ikke længere tænke realistisk og er meget forvirret over hele forløbet ang.behandling af min førtidspensionssag.

Tak. M.v.h. Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension