K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 17:56   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan se i min tv guide at det skulle blive genudsendt på TV2 søndag d. 2/12 kl 12.05....altså ved middagstid på søndag....programmet hedder Adoptionenens pris....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 10:50   #22
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Jeg synes af erfaring at det er meget svært at "dømme" forældrene i den her situation. Når der bliver lavet tv optager man flere hundrede timer som bliver kogt ned til næsten ingenting for derefter at blive vinklet som instruktøren ønsker det.

Jeg er altid meget kritisk overfor tv og ved at der er flere sider af sagen end der kommer frem i dokumentaren.
Lad os også lige slå fast at den måde forældrene "opførte" sig overfor barnet var efter rådgivning fra kommunen.

Jeg synes langt mere at det er systemet end forældrene der fejler. Den adoption skulle aldrig have været gennemført af så stort et barn.

Link Fra Politiken

http://politiken.dk/indland/ECE18249...bortadopteret/
Jeg er enig med mr. bean i dette. Ligegyldigt hvad er der mange som bære ansvaret for at denne stakkels pige blev behandlet så dårligt. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 13:07   #23
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
TV2 viser på søndagden fulde verision på 90 min. kl.12.10
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 00:30   #24
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
enig med havheks

enig med havheks. Der er en mening med nogen ikke fra naturens hånd kan blive forældre.... Ja, vi har set grelle eksempler men hvad så med hverdagen som ikke er optaget. Kæft, trit og retning. Værst var dog adoptivmoderens kommentar med at pigen ikke så godt ud. Netop filmet i lyset af et kraftigt fuldskæg hun selv havde.....Faderen uden evne til at sige damen imod.....tydeligt.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 02:41   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er enig i at det er for dårligt at de "forældre" ikke kan klare det job de har påtaget sig....

Men når det er sagt....så tror jeg bestemt ikke man skal gå efter dem....men nærmere efter dem (Holbæk kommune) som faktisk skulle have hjulpet dem...

Mange af de ting de gjorde...det var faktisk efter råd fra den psykolog eller hvad det var for en der skulle rådgive dem...

De fleste "forældre" gør altid det bedste de kan...eller sådan er det som regel....

Men det er sg for dårligt at de ikke har kunne få den rigtige hjælp...og så er spørgsmålet....hvorfor....er det på grund af økonomien i kommunen eller er det bare en ussel rådgivning de har fået...

Man kan i den grad håbe på at denne sag har åbnet deres øjene og at det ikke sker i andre lignende sager...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 09:39   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Jeg synes af erfaring at det er meget svært at "dømme" forældrene i den her situation. Når der bliver lavet tv optager man flere hundrede timer som bliver kogt ned til næsten ingenting for derefter at blive vinklet som instruktøren ønsker det.

Jeg er altid meget kritisk overfor tv og ved at der er flere sider af sagen end der kommer frem i dokumentaren.
Lad os også lige slå fast at den måde forældrene "opførte" sig overfor barnet var efter rådgivning fra kommunen.

Jeg synes langt mere at det er systemet end forældrene der fejler. Den adoption skulle aldrig have været gennemført af så stort et barn.

Link Fra Politiken

http://politiken.dk/indland/ECE18249...bortadopteret/
Jeg har ikke læst linget ,men giver dig helt ret i det du skriver.

Som jeg så det så bliver pigen fortalt at hun skal ud og shoppe og fuldt til bage igen.
Hvor efter at hun bliver ført af sted med to ukendte voksne,hun føler sikkert allerede at der er noget helt galt,men mor og far siger jo hun skal.

Hun lukkes inde på et hotel værelse med to hun ikke kender og eallerede er utryk ved.
Vi ved ikke hvor mange timer de har forsøgt at berolige pigen der,hvor vi ser en "mor" der er betænklig træt og ulykkelig over ikke at kunne trøste sit barn.

At pigen agere som hun gør er da forståligt,hun føres bort af fremmede ingen kan fortælle hvad der sker og skal ske,og biloiske forældre sage jo hun skulle til bage.

Hvad jeg slet ikke forstår er at man som forældre ikke forbereder sit barn ,om ikke andet så fra børnehjemmets side.
At man ikke har tolke til de store børn til fri afbenyttelse,den første tid.eks. ½ år

Vi ved alle sammen at systemet er tungt at danse med,og det er det også når det handler om børn,og så når det er resurse stærke voksne der ber om hjælp så skal det gå helt galdt inden er rykkes ud desværre.

Jeg er ikke i trivel om at de nye forældre har prøvet alt for at få et bedre forhold,men det var dømt til at mislykkes på forhånd tror jeg.Alene af den grund at pigen må have følt sig kidnappet og ført sig bag lyset,hvor dan skulle hun nogelsinde føle sig tryg der? hun var 6år

Jeg husker ikke mig selv som 6årig men mine børn som 6 årig,en ret vigtig alder.
Jeg føler med det stakels barn der blev revet op med roden ,og så på den måde er slet ikke i orden.
Men jeg føler også med de forældre der måtte opgive for at rede sig selv og pigen.
Men overgiver sig ikke bare ,det er en beslutning de har måtte tage da der ikke var anden udvej.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 11:26   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske bliver vi klogere når vi har set dokumentaren i sin fulde længde, husk den kommer i dag kl 12.05 på TV2 og slutter kl 13.50.....

Okay! Jeg blev så ikke RET meget klogere, synes stadig pigen blev tacklet fuldstændig forkert - og jeg fatter stadig ikke den der spisesituation hvor hun tygger forkert (eller rykker med hovedet), og forstår STADIG ikke hvorfor de ikke bare kan ignorere det, og generelt bare fokusere på pigens positive sider, i stedet for alle de ''dårlige''.....forstår ikke hvorfor de går så meget ned i detaljen mht om hun tygger på den ene eller den anden måde.
I øvrigt kan den slags ofte kureres ved, at man alle sammen ved bordet begynder at tygge på den måde, og man kan få grinet af det - efterfølgende kan alle så rende rundt og svirre med hovedet til et punkt, hvor det simpelthen bare bliver fuldstændig uinteressant. SLET ingen grund til at køre det op til en større problem.

Undrede mig også over at pigen ikke måtte tage englen med ud i haven....og heller ikke måtte tage tigeren med i haven - hvorfor fandt Faren så ikke nogle ting, pigen GODT måtte tage med ud i haven??

Synes de forældre sad MEGET ned og betragtede pigen, som var hun et andet teaterstykke, uden egentlig at deltage i hendes verden.

Er helt bange for om den pige skal blive sådan et ''projekt'' resten af hendes barndom, hvor folk sidder og skal vurdere hende og kigge efter ''fejl'' og smække den ene diagnose på hende, efter den anden. Psykologen var jo allerede inde på, at hun havde en lang række symptomer der kunne dække flere diagnoser.

Når det så er sagt, så er det da et held at forældre til problematiske børn med fx Asperger, ADHD, ufrivillige ticks, OCD mm, ikke bare sender dem væk fordi de er for besværlige. Hvis pigen nu vitterligt fejler noget, så er det da NU Henriette og Gert skal tage hende til sig og guide hende gennem resten af livet, præcis som vi andre gør.......

Sidst redigeret af Ninja; 02-12-2012 kl. 15:21.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 17:11   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Skulle lige til at skrive hvordan programmet i dag så havde været, da jeg ikke fik set det, men kan forstå at "der ikke var noget nyt under solen".

Psykologen du hentyder til var det hende Anne Kamp (vidstnok), som udtalte sig i nyhederne den anden dag. Instruktøren af dokumentaren havde haft kontakt til hende. Psykologen var enige med os.

Jeg kan forstå at det er hårdt at få børn og ikke mindst når de kommer fra en anden kultur, men det de børn har været igennem er uacceptabelt. Henriette og Gert har vel i sidste ende godkendt hvad der blev sendt ud i etteren, at Henriette så fortryder "nitte" udtalelsen det er et, men hvad med alt det andet??

De må være fra en anden planet og så "psykoterapeuter" begge to, men det har man jo også kunnet taget på aftens skole i nogle år efterhånden
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 17:23   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så det lige i dag og er chokket, de snakket om hun ikke havde spist i 3 dage og alligevel sad de over hende og ventede på en grund til, at overfalde det stakkels barn, som derefter skulle forlade bordet uden andet i maven en en klump i halsen og en lille bid mad i maven.

Jeg fatter ikke de forælder der skal have så streng en diseplin ved bordet, det er da utrolig usundt for de stakkels unger.

Og så slutter hun af med de vil ihverfald ikke betale hendes ophold, men er det da ikke deres ansvar, eller kan man bare smide et barn ud når det ikke gør som der står i bøgerne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 17:27   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Masho, som pigen vidst nok hed er jo 9 år i dag og bor så på et børnehjem kan vi forstå. Hun bliver jo aldrig "sig selv" igen. Hun skal ikke retur til Etopien, for den kultur ligger alt for langt fra hende pt. da hun blev adopteret som 4 årig og hendes DK forældre burde fratages forældre retten generelt.

Godt jeg ikke så det idag med det du gengiver jjson. Hvem der skal betale, tænk sig at de kan hænge sig i det de ****e "forældre". De har ødelagt et eller to børne liv, kan sagtens forstå at de må have politi beskyttelse, heldigt for dem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage sendt til BAN om ftp ....... og fleksjob. mookmik Alt det andet 5 06-05-2013 13:47
Sag sendt til BAN - aktindsigt? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 19-04-2011 22:43
Sendt til annasen Alt det andet 8 01-12-2008 21:08
Sendt til Socialudvalget i dag lena Politik og Samfund 2 05-11-2007 08:15
Så er min sag sendt til pensionskontoret. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-10-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension