K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 23:01   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Alle kan jo fejle,og efter 8 år i systemet syntes jeg da det er utroligt at jeg kun har oplevet at få andres profil oplysninger og enda kun nogle få sider et par gange.

Selv er jeg ved at være helt lige glad med hvor mine havner ,det jo alligevel sjældent de bliver læst ordenligt
Den slags "fejl" må overhovedet ikke ske.

Ville i også synes, det var en tilgivelig fejl hvis sygehus eller læge sendte spec.lægeerklæring til en forkert person?

I papirer fra kommunen, f.eks. en rp, kan der meget nemt være citater fra spec.lægeerklæringer.
I mine spec.lægeerklæringer er der oplysninger helt tilbage fra min barndom, meget af det er ganske uskyldigt, men jeg ville da f.eks. ikke synes, at det vedkommer andre mennesker, måske mennesker, som jeg er uvenner med, eller forældre til mine børns venner/skolekammerater, at der er psykiske lidelser på min mors side.

Lige så vel som jeg ikke ville bryde mig om, at få den slags oplysninger om andre mennesker.

Jeg synes s'gi, at det var slemt nok da postvæsenet havde afleveret overboens post i min brevsprække, jeg åbnede brevet uden at tjekke modtagers navn. Jeg brød mig faktisk ikke om, at få oplyst, at min overbo var registreret i RKI.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 14:30   #22
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Man skla huske på at selvom det ikke ser sådan ud, så er Sagsbehandlere også Mennesker og mennesker kan fejle. Slevom det selvfølgelig ikke er acceptabel at modtage mange papirer med andres Cpr nr. på.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 14:37   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Jeg bliver nemlig også rigtig harm på de folks vejene for er jo MANGE folk. Så vidt jeg kan se er det ca 30-40 navne Synes også det er lidt for let sluppet de bare får den retur med et fyha det fejer vi under gulvtæppet. Man overvejer om man skal gå til borgmester eller presse; for den slags må jo IKKE sker er jo utilgiveligt. Snakker med fagforeningen imorgen hvad de synes.
Kommunen godtager jo ingen småfejl fra os af uden det får store konsekvenser for os.
Gå til en avis, det ville være en himmerigsmundfuld for dem
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 14:49   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm, hvis det er menneskeligt at fejle.. er det så også iorden når de kører folk ihjel fordi de kører for stærkt fordi de skal nå sit arbejde..

er det også iorden når lægen skærer det forkerte ben af..

når man sidder med personfølsomme oplysninger må og skal man være ekstra påpasselig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 22:21   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
er det også iorden når lægen skærer det forkerte ben af..
Noget lignende havde jeg i tankerne.

Man har før læst om læger, der har fjernet noget forkert, men det er vel også, bare en menneskelig fejl, som hverken skal meldes til patientklagenævnet eller nåwed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 12:44   #26
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Og måske er avisomtale efterhånden den eneste måde, at dette gentagne problem kan efterfølges på en effektiv nok måde
Hej gunvor

Du har fuldstændig ret.
Kontakt fx Ekstra Bladet så de kan skrive om sagen – ellers bliver sagen bare fejet ind under gulvtæppet.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 23:10   #27
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hvad er status på sagen nu? Ville fagforeningen bare nøjes med at kontakte afsenderen af brevet?
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 14:17   #28
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Jeg går til medierne. Hun snakkede med dem og fik en lam undskyldning om at jamen vi trykker jo bare på en knap så sker det automatisk men ville tage det til efterretning.....øøøøh hvis i ikke kikker alle papirerne igennem er det ikke sært vi er flere der har fået forkerte papirer.

Jeg oplevede så sent som for nogle måneder siden de mente jeg havde fået for meget boligstøtte. Aftaler det skal betales over 3 gange. Får girokort nr 1 men ikke nr 2 og så girokort nr 3. Betaler girokort nr et..får kort efter et brev med en rykker for betaling nr 2 på 250 kr. forklare jeg altså ikke kan betale et girokort jeg ikke har modtaget. Men jeg skulle da (midt i kommune flytning) selv holde styr på om jeg fik girokortene til tiden, så de fastholder de 250 til trods for det girokort enten slet ikke var sent afsted eller gået tabt i posten..Den urimeligt ubalance kunne jeg godt tænke mig historien lå på. Er da sjovt de laver så stor en ulovlighed og siger jamen vi trykker da bare en knap..men borger straffes for de ikke sender girokort eller den går tabt i posten..ikk.

Hvordan gør man sender en mail eller har i en journalist man skal/kan kontakte?
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 14:36   #29
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
du kan eventuelt prøve at kontakte dem der har skrevet den artikel, som er omtalt i anden tråd.

kunne godt være de ville følge op på deres historie og vise at selv om kommunerne bruger frimærker er det ingen garanti for at de ikke sender fortrolig information til de rette.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19851

Sidst redigeret af sourceful; 24-10-2011 kl. 14:46.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 14:44   #30
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
tak for fiffet har lige lagt kommentar i den anden tråd
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysning Janus Politik og Samfund 26 29-05-2012 08:57
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Gæstebogen-oplysning Hejdien Dit og Dat 0 25-05-2007 16:03
OPLYSNING: Hejdien Dit og Dat 0 12-05-2007 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension