K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2011, 16:24   #11
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
MTVRV, det burde alle medarbejdere i landets kommuner ha kursus i hver 2. år, god opførelse over for borgerne.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 15:36   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja en lejeforhøjelse skal jo varsles med 3 måneder. Håber det kun er et mindre beløb, du stiger og det vil jo så nok også give minimale ændringer i din boligsikring. Fortsår egentlig ikke, hvorfor du ikke accepterer, at de ikke kan give dig det eksakte beløb lige nu og afventer uden yderligere energianvendelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 16:00   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes generelt der er store problemer med opførslen og respekten på kommunerne, og så er det sgu lige meget om det er boligsikring, sagsbehandling, opkrævning eller handicapafsnittet...

De fleste er TOTALT udbrændt, er i dårligt humør og ser ud som om de hverken kan skide eller slå på tromme - og sagsbehandlingen er derefter.

Hver eneste gang jeg sætter mine stænger i fx Jobcentret, så bliver jeg ramt af hele den der dårlige stemning, bare det at se folk sidder og stirre modløse frem for sig med deres nummer i hånden, folk der sidder og tjekker deres CV på nettet i håbet om et job (eller måske i angst for et job!), sagsbehandlere der kommer gående som var fødderne af bly og indkalder et nyt person nummer.

Stedet er totalt forladt for gejst, charme, glæde, positivitet og handlekraft.
Det er én stor gryde af l o r t der sejler rundt, mørkt, indeklemt og råddent.

Hvordan dælen kan nogen tro at der kan komm noget som helst positivt ud af sådan et sted?
Man er jo lige til en indlæggelse for akut opstået depresssion, inden man overhoved får nummeret i hånden.....og når samtalen er overstået, kan man næsten ønske at blive kørt bort i en ambulance med blåt blink sammen med søde forstående mennesker med lune tæpper og en lille papbakke man kan brække sig hæmningsløst i.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 17:20   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja men så er det da optimalt, at borgerne komme med det store overskud. og kæmper de kampe, der er værd at kæmpe. Kommunalt ansatte er jo egentlig også en slags mennesker.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 17:40   #15
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Stampe, du har misforstået det jeg har skrevet. Jeg ville blot ha oplyst hvad min boligydelse ville stige til i januar 2012, når huslejen bliver forhøjet. Det er det jeg har fået brev, fra mit boligselskab om at huslejen stiger til i januar. Varslet ganske som det står i lovgivningen.

Jeg er udemærket klar over at det højst sandsynligt kun drejer sig om 50-100 kr i forhøjelse. Men det er også en slags penge.

For mig ville det være rart hvis jeg kunne fortælle min bankrådgiver hvad min boligydelse stiger til i januar, når jeg skal ha justeret mit buget her om en måneds tid. Det var derfor jeg gerne ville vide hvad boligydelsen steg til.

Men da de ikke kunne (ville) oplyse det, pga de ( efter kommunens udsagn) ikke kender taksterne på FTP 2012, og blev gal over at jeg spurgte om det via telefon.

Det var derfor jeg blev vred!

Over at hun ikke udviste lidt venlighed, men istedet affærdigede mig med et vredt "det kan jeg ikke oplyse, uden kopi af brevet" og " jeg kender ikke taksterne endnu" .
Når det er lige det de gør, men de håber blot på at man giver op, så man ikke får de ydelser man er berettiget til som borger.

Helenekr. Jeg giver dig helt ret, jeg er godt nok glad for at det ikke er mig der skal sidde/ stå i den kø på jobcenteret.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 01-10-2011 kl. 17:41. Årsag: manglende ord
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 17:43   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja men så er det da optimalt, at borgerne komme med det store overskud. og kæmper de kampe, der er værd at kæmpe. Kommunalt ansatte er jo egentlig også en slags mennesker.
Jeg er enig i at kommunalt ansatte er mennesker - de er bare landet på den forkerte hylde de fleste af dem, og mange er så udbrændte og onde i sulet, at man desværre kan komme i tvivl om de nu også ER mennesker. Mange af dem har i hvert fald glemt respekten for de mennesker hvis liv de sidder med mellem hænderne, og hvor almindelig respekt, god opførsel og sober tone, er en by der ikke engang er at finde på landkortet.

Bevares, der findes dejlige sagsbehandlere endnu. Men nogen selvfølge er det ikke, og man risikere at skulle gennem grueligt mange brodne kar, for at få uddelt en venlig sjæl der egentlig har lyst til at gøre noget positivt for et andet menneske.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 18:26   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og når man så endelig er stødt ind i en SB´er med bare lidt venlighed evne til at vejlede, og respekt for andre mennesker, så går der 14 dage og inden stopper vedkommende (læs har fået et bedre job) eller også så besluttes det fra højere sted at der igen igen igen skal rokeres rundt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 21:27   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jutte1502, jeg vil foreslå dig, at sende en mail til kommunen, stile den til boligsikring.

Skriv de oplysninger du har fået fra dit boligselskab og dit cpr.nr.

Min husleje stiger med 500 kr. til næste år, så kommer det til at koste ca. 7.500 med det hele pr. måned.

Overvejer meget seriøst at søge noget andet, men for dælan hvor vil jeg dog komme til at savne min vaskemaskine.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:08   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jutte1502, jeg vil foreslå dig, at sende en mail til kommunen, stile den til boligsikring.

Skriv de oplysninger du har fået fra dit boligselskab og dit cpr.nr.

Min husleje stiger med 500 kr. til næste år, så kommer det til at koste ca. 7.500 med det hele pr. måned.

Overvejer meget seriøst at søge noget andet, men for dælan hvor vil jeg dog komme til at savne min vaskemaskine.
Vaskemaskine??

Jamen kan du ikke tage vaskemaskinen med hvis du flytter??

- eller har du set på noget hvor det er umuligt at have vaskemaskine....?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 23:20   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er forskelligt om man i lejer bolig har en vaskemaskine indtaleret i boligen, eller om lejer selv skal sørge for en, lige som det ikke er alle lejligheder hvor man kan have en, og så er der den ordning min far kører med.

I min fars lejligheder og huse er der vaskemaskiner MEN det er indført i lejekontrakten at når/hvis maskinen går i stykker er det lejers hovedpine, dvs er man så uheldig og den skal skiftes, så hænger man på regningen af en ny, mens de foregående lejere måske ikke har kastet en krone efter det.
Samme ordning gælder faktisk også opvaskemaskinen, mens er der det mindste med ovn/komfur eller køleskab, så bliver skittet skiftet med det samme, han har en ordning med elektrikeren om at hvis de kaldes ud til en af de 2 har de en ny med i bilen (der bliver ikke en gang aftalt pris ell inden) og så laver de maks reparationer for 500 kr (minus timelønnen) overstiger det, så skiftes der til nyt, lige som hvis de skal bruge mere end en time på at fikse fx køleskabet, ud til højere... der er god service for lejerene, i det den ordning gælder alle ugens dage også søndag, så man kommer max til at skulle undvære i 12 timer *ss* men ringe service ved opvasker og vaskemaskine i det man jo risikere at skulle punge ud for en ny (altså selv købe og få indtaleret)

Fryser er der ikke i fars egendomme, nogle gange efterlader en lejer en fryser, hvilket jo er fedt nok for næste lejer, men far er lidt, arre, for så er han nød til at lave om på lejekontrakten for at få skrevet ind at ham IKKE vil have noget som helst med fryseren at gøre, og få med at hvis den går i stykker behøver den ikke blive skiftet til en ny, altså han sys det flikt nok af tidligere ejer, men det administrative vil han helst slippe for, men ok som landmand har han også rigeligt af den slags arbejde *gg* Men som jeg siger så kan han jo bare lave samme ordning med fryseren som han har med vaskemaskine og opvasker, i de store lejligheder og hele huse han lejer ud, så er den potte ligesom ude, men det gider han ikke, men ham om det
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flekstilskudet fra komune beskattes som b indtægt ? HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 9 20-11-2016 09:11
akt indsigt tidligere komune? skov trold Alt det andet 4 03-07-2010 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension