K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2016, 13:07   #21
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Ikke på selve sygdommen, men det kan hvis man er heldig hjælpe på smerterne, det håber jeg det gør for mig, men det er ikke til at vide før jeg har tabt mig.

Her i kommunen er der intet der giver kontanthjælpsmodtagere adgang til ressourceforløb, for det har denne kommune besluttet
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 13:26   #22
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Først vil jeg sige at jeg ikke har læst hele din tråd, så måske er der noget jeg misforstår....

Jeg har læst de sidste indlæg i din tråd, og jeg synes det er helt tydeligt at kommunen mener at et vægttab måske vil kunne afhjælpe nogle af dine gener. Hvis du er overvægtig er der ingen tvivl om at dette belaster knæene.

Hvis kommunen vurderer at du, med et vægttab, kommer til at kunne varetage et arbejde i hel eller nogen grad, er det jo derfor de fastholder denne udmelding.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 16:25   #23
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Nu er det jo ikke "kun" mine knæ jeg har problemer med, derfor vil et vægttab ikke hjælpe mig i forhold til at kunne varetage et arbejde.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 16:37   #24
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Glemte lige at skrive, at vægttab ikke er nogen garanti for at jeg får det bedre med mine knæ, min mor har fået to nye knæ, hun har aldrig været overvægtig alligevel havde hun store problemer med knæene, med mange smerter. Men ikke dermed sagt at jeg ikke gerne vil tabe mig, det er bare meget svært, når man ikke kan motionere. Og det kan jeg ikke, ikke kun på grund af mine dårlig knæ, men også på grund af kronisk træthedsyndrom, som gør at jeg altid er udmattet og træt, og får det virkelig dårligt ved fysisk belastning. Og nej det er ikke fordi jeg er doven og ikke gider, jeg har altid været meget aktiv, og slank, har haft opdræt af hunde gennem 14 år, prøv at træne, udstille og motioner 10 - 12 hunde, så er man ikke doven, især ikke hvis man har et stort hus og en stor grund og så lige et arbejde ved siden af Nå men det var dengang, før jeg fik problemer med slidgigt i knæene og før jeg fik kronisk træthedsyndrom, men ja et så aktivt liv kan da godt have været medvirkende årsag til slidgigt i en så forholdsvis ung alder, hvem ved.
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 18:12   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske du kan bruge disse to afgørelser som omhandler vægttab

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153728

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153348

Ud fra de to afgørelser ja så skal behandlingen efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af arbejdsevnen og må aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed.

Det er en betingelse for, at der kan stilles krav om vægttab, at det er dokumenteret, at overvægten i sig selv har indflydelse på arbejdsevnen.

Det er samtidig en betingelse, at der er lægelig indikation for, at vægttab vil medføre forbedring af arbejdsevnen.

Spørgsmålet er om disse betingelser er opfyldt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension