K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2015, 18:46   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
P.s husk at din førtidspension udregnes efter din forskudsopgørelse ved skat for 2015, så tjek at den er korrekt.

Når året er omme opgør UdbetalingsDanmark via din årsopgørelse om du har fået formeget/forlidt pension udbetalt.

Det er nyt at det sker på den måde, så det er vigtigt at have styr på forskudsopgørelsen og evt. Få den rettet til.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 18:50   #12
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
gisne og picasso... Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg tror at jeg giver udbt. Danmark et ring mandag. Bare for en sikkerheds skyld. Min forskudsopgørelse er helt up to date gisne
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 19:15   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Håber du får de 50& af TAE udbetalt som engangsbeløb - der skal ikke trækkes skat af og de indgår ikke i den månedlige beregning
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 19:18   #14
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Tumnus, jeg ser også frem til at min TAE bliver udregnet. Meeeen de er så længe om det
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 19:31   #15
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Forstår dig godt - det føles som endnu længere tid. Har du prøvet at lave en foreløbig beregning på ASK. Man kan self. ikke helt regne med det, men måske det siger lidt om hvor du lander.
Du skal dog være opmærksom på at hvis du var i fleksjob inden du blev uarbejdsdygtig, bliver erstatningen nedsat.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 19:32   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pivo Se meddelelser
Tumnus, jeg ser også frem til at min TAE bliver udregnet. Meeeen de er så længe om det
aSK er mega bagud - det er snart et år siden de påbegyndte at udregne min endelige erstatning og de er ikke nået til min sag i bunken endnu.

Heldigvis får jeg den midlertidige erstatning imens de sagsbehandler, men mit problem er bare at den er udregnet efter min indtægt i 2011 og ikke efter den smule førtidspension jeg får nu, så mangler en del penge hver måned.

Den jurist som fører min arbejdsskadesag rykker dem løbende for fremgang og for at de indregner den tabte differense + renter i erstatningen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 19:56   #17
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Jeg har været 7 md. I ressourceforløb inden min tildeling af ftp.
tumnus, jeg har fået 15% m'en. Jeg ved ikke hvad de vil sætte mit erhvervsevnetab til, så den er svær at beregne. Jeg må væbne mig med tålmodighed....
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 20:44   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg er selvfølgelig taknemmelig for at jeg overhovedet får penge fra det offentlige, men jeg får jo næsten mindre end på kontanthjælp. Men er det sådan så må jeg jo acceptere det.

På kontanthjælp sker der nu også modregning.
Det offentlige træder til, når vi ikke kan forsørge os selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 20:49   #19
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Stampe, men på kontanthjælp forsvinder gensidig forsørgerpligt. Jeg kunne forstå at den ved bliver for førtidspensionister.
Jeg kan på ingen måde forsørge mig selv, og er derfor også glad for at jeg lever i et land hvor vi har denne mulighed for hjælp.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 23:17   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pivo Se meddelelser
Stampe, men på kontanthjælp forsvinder gensidig forsørgerpligt. Jeg kunne forstå at den ved bliver for førtidspensionister.
Jeg kan på ingen måde forsørge mig selv, og er derfor også glad for at jeg lever i et land hvor vi har denne mulighed for hjælp.
Pivo, der er også gensidig forsørgerpligt på kontanthjælp nu. Den nye lov ER trådt i kraft. Så du ville enten ikke være berettiget kontanthjælp nu, eller kun få udbetalt et meget lille beløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension