K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2009, 08:42   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Sygedagpenge skal gives så længe man er syg

FTF: Sygedagpenge skal gives så længe man er syg

Benny Rosén fik sygedagpenge men blev vurderet for syg til at få afprøvet sin arbejdsevne. Da hans sag er uafklaret, har kommunen valgt at stoppe udbetalingen af sygedagpenge. Dermed stoppede også den kommunale hjælp, der skulle hjælpe Benny Rosén til at blive rask, få fleksjob eller førtidspension. 7.000 personer kom i 2007 i samme situation som Benny Rosén. FTF vil have ændret loven, så den syge kan få sygedagpenge indtil hans situation er kortlagt

”Jeg har arbejdet siden jeg var ung, aldrig været arbejdsløs før jeg blev syg og altid bidraget til samfundet. Nu hvor jeg selv er blevet ramt, kan jeg ikke længere få hjælp”.

Sådan lyder det fra forhenværende flyvelederassistent Benny Rosén. Han står i en situation, hvor han ikke længere kan få sygedagpenge eller hjælp til at få afklaret sin situation af kommunen.

FTF: Ophæv varighedsbegrænsningen
Folketinget skal i begyndelsen af april behandle et forslag til ændring af sygedagpengeloven, der foreslår varighedsbegrænsningen ophævet. Det er Socialdemokraterne, De Radikale, SF og Enhedslisten, der sammen har stillet forslaget.

Læs mere http://www.ftf.dk:80/magasinet-reson...ash=6d88194a8b

Sidst redigeret af bla-bla; 01-04-2009 kl. 08:46.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 09:32   #2
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
He he rettigheder til syge.. Det var en god Aprilsnar.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 12:42   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Sygemeldte redder deres dagpenge

n.
Citat:
Sygemeldte, der endnu ikke er visiterede til et fleksjob eller førtidspension, mister ikke retten til dagpenge i afklaringsperioden.

Hallo...sådan har det da altid været muligt at gøre...hvad siger I er det endnu en aprilsnar...

http://politiken.dk/politik/article681815.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 12:53   #4
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 16
Henrikxxxx er ny på vejen
http://www.fyens.dk/article/1215847?forum=1#post37745
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 12:55   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja jeg kan kun sige ...

Enig...

denne aprilsnar fra Børsen er til gengæld sjov...

Citat:
SKAT sponserer gribbeanlæg i Københavns zoo

Skatteministeriet og Københavns Zoologiske have er blevet enige om at opføre et nyt 500 ha stort gribbeanlæg i løbet af det kommende år. I det nye anlæg vil det blive muligt at se de flotte og ædle dyr på nært hold, og man vil kunne følge med i, hvordan gribbene så at sige flår deres bytte med hud og hår, så intet efterlades tilbage.
Kilde: Skatteministeriet
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 13:00   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
- Det er utroligt glædeligt, at vi har fået regeringen til at forstå behovet for at tage hånd om de mennesker, der hidtil har risikeret at falde ned i et hul mellem sygedagpengeloven og afklaringen af deres arbejdsevne, siger arbejdsmarkedsordfører i DF Bent Bøgsted.

Aftalen betyder, at der indføres en mulighed for forlængelse af sygedagpengene i 26 uger, så kommunerne kan behandle de sygemeldtes sager, uden at de bliver frataget sygedagpengene efter de normale 52 uger
Ja ind imellem kan man godt undre sig over hvad for en verden politikerne lever i... det er ikke virkelighedens verden

Er dette en ny aprilsnar... så dumme kan de da ikke være... selv ikke Bent Bøgsted fra DF
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 13:03   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Som lovgivningen er udformet findes der allerede mulighed for at forlænge 26 uger efter 52 uger.

Så det er en fuser hvis det er rigtigt...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 13:03   #8
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 16
Henrikxxxx er ny på vejen
Bent Bøgsted fra DF er et godt ekspempel på man ikke behøver den helt store IQ for at sidde i folketinget.

Men hvis dette skulle vise sig at være en 1 april joke så er det en meget usmagelig joke og et alt for alvorligt emne at slå plat på.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 01:49   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 37
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Her er link til det citat jeg lavede af artiklen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7304
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 08:39   #10
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
hej
kan det virkeligt være rigtigt at der ikk kan forlænges når man afventer speciallæger .
jeg har været i arbejdsprøvning
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
sygedagpenge hvor længe...... Bruno Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-04-2013 12:21
Sygedagpenge men hvor længe? c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-08-2012 14:41
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension