K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2015, 21:43   #1
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Unhappy Er gået 3000 kr ned pr md. ifg. den nye/årlige pensions meddelse?

Jeg er i chok, har lige åbnet post fra Udbetaling Danmark, det er den årlige pensions beregning/regulering efter de nyeste satser skriver de.
Jeg får nu udbetalt sølle 5009,- pr. md fremover i førtidspension....
Det er ca. 3000,- mindre pr måned end jeg plejer at få og der er ingen ændringer sket/eller sker i min mands indkomst, mener også jeg i forvejen plejer at blive trukket det max. beløb fra min pension pga. min mands løn i forvejen.

Må indrømme jeg er rystet, tankerne kører rundt, kender i noget til de nye førtidspensions satser pr. 1 januar 2015 er reguleret/ændret så kraftigt i forhold til de andre år?

Andre der har fået besked om nedgang i førtidspension?
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 21:52   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det lyder også helt vild og må være total uoverskuelig...

så lige i en gruppe for ftp-er på facebook en mistede 1500kr...kun halvdel af dit - men stadig rigtig mange penge.

kan du se om tallene ser rigtig ud ..jeg ville ringe til udbetaling danmark og spørge hvad det nu er for noget...
men med de beløb du nævner må du enten have en løbende forsikring ved siden af eller være fra før 2003 - gammel ordning..
reelt bør man lande på ca 12000 kr ALENE pga partner brutto..men har folk så selv noget og er nået loftet for hvad en ftp må have i indtægt udover , jA så modregner de yderligere. modregne for at modregne...ikke andet.

men i stedet for at f¨å ---dårlige nerver af at spekulerer ville jeg lige ringe og hører hvad det er for noget.

ftp stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 22:01   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan også prøve at efterregne på pensionsberegneren på borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Og kigge på din forskudregistrering hos Skat.dk og se om der er noget der, som ikke stemmer.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 22:06   #4
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
hej tak for svar.
Jeg får 1700,- fra en tegnet arb. forsikring pr. måned, men det beløb har jeg fået udbetalt fra start af så heller ingen ændring der..
Og jeg er Fp´er efter 2003, så det er efter de nye regler/satser.
Jeg har Mailet tilbage til udbetaling Danmark, men typisk nok modtager man sådan en rædselsfuld mail kl. 16 i dag - hvor man intet kan gøre for at vished om ens økonomiske fremtid..

Tak for link til efter regning, jeg er ikke så god til tal, men får min mand til at hjælpe med en efter beregning i morgen.
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 22:34   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Gå ind på skat og se dine tal i forskudsregistreringen, måske er de forkerte.
Tallene fra forskudsreguleringen er grundlaget for UDs beregning (jeg taler ikke om UDs
skatteberegningen)
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 22:51   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Vær opmærksom på at beregningen fra januar 2015 laves automatisk ud fra Jeres forskudsopgørelse.
Hvis der er fejl i denne eller din mands vil du få en fejl beregning.

Efterfølgende bliver pensionen efterreguleret en gang om året i forbindelse med Jeres årsopgørelse.

Sidst redigeret af lgkh62; 26-01-2015 kl. 22:55.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 13:14   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forskudsopgørelsen er i første omgang baseret på tal fra 2013. Det er vores egen opgave at tjekke, at de tal, der står på forskudsopgørelsen for fx 2015 er korrekte. Ellers ret dem. Udb DK får automatisk tallene fra skat, så skulle nu være overflødigt at kontakte Udb DK. Du kan selv tilrette tallene i forsjudsopgørelsen for 2015, hvis de ikke passer. Når året er gået laves der en årsopgørelse for pensionsudbetalingen, - ligesom den fra skat - for nu 2014 og differencen opkræves eller udbetales hos/til borgeren.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension