K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2013, 01:59   #1
JannieLytzen
På vej til at lære K10
 
JannieLytzens avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Lokation: Viborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
JannieLytzen er ny på vejen
Question Hjælp til tandlæge?

Jeg er helt ny herinde og har et spg, som jeg håber en kan hjælpe mig med

For nogle år siden fik jeg hjælp til tandlæge, hvor jeg gik på en skole hos skoletandplejen - Jeg er ekstremt tandlægeskræk, og jeg får FP pga Borderline

Jeg opsagde desværre denne ordning, da jeg skulle flytte 70 km væk, og ikke kunne overskue at skulle køre så langt for det

Nu har jeg store problemer med mine tænder, bla et stort hul i en fortand, som gør at jeg helst ikke smiler Er der nogen der ved, om man stadig kan få denne ordning? (Man betaler et fast gebyr om mdr, og kan så komme til en der har god styr på det med skrækken)

Og hvis det findes stadig, hvordan søger man så om det? Man har vist ikke en fast sagsbehandler hos kommunen mere som FP´er?

Håber I kunne finde hoved og hale i dette!

Knus
__________________

JannieLytzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 02:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har alle kommuner en pensions afd hvor man kan få hjælp...

Men det du søger er vist omsorgstandplejen

Den skal søges igennem Visitationen i din kommune...

Hvis det passer det der står ud for der hvor du bor...så er det denne du skal have fat på for at læse mere

http://www.vesthimmerland.dk/borger/...-pensionister/

Du kan kontakte visitationen her http://www.vesthimmerland.dk/borger/...t/visitatorer/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 09:10   #3
JannieLytzen
På vej til at lære K10
 
JannieLytzens avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Lokation: Viborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
JannieLytzen er ny på vejen
Hej Webmaster,

tak for det hurtige svar

Jeg er så tilbage i Viborg kommune, men regner med det er samme fremgangsmåde. Så det vil jeg da straks gå i gang med at undersøge, nu jeg ved hvad det er jeg søger

God weekend til dig!
__________________

JannieLytzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 14:47   #4
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
TILSKUDSORDNINGER TIL TANDPLEJE FOR VOKSNE I KØBENHAVNS KOMMUNE
(omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune)

Helbredsbetingede tilskud

Hvis du pga. Sjøgrens Syndrom, strålebehandling mod kæber, tænder og spytkirtler, kemoterapi eller en sjælden medfødt sygdom har pådraget dig væsentlige tandproblemer kan du opnå tilskud via Sundhedsloven (§ 166). Ordningen administreres af Region Hovedstaden og for borgere i Københavns Kommune skal henvendelse ske til Afdelingen for tand-, mund- og kæbekirurgi ved Rigshospitalet.


Såfremt du ved en ulykke oplever tandtab eller skade på tænder og/eller eksisterende tandprotese (løs eller fast) kan du endvidere opnå tilskud til tandprotese efter Sundhedsloven § 135. Ansøgning sker ved særligt ansøgningsskema som kan rekvireres i Voksentandplejen.

Helbredsbetingede tilskud er indtægtsuafhængige




Økonomisk betingede tilskud

Som alderspensionist kan du via Pension København søge helbredstillæg til tandpleje. Opnåelse af helbredstillæg sker efter en økonomisk vurdering i Pensions- og omsorgskontoret. Er du økonomisk særligt dårligt stillet alderspensionist vil du i visse tilfælde også kunne opnå personlig tillæg til tandpleje.


Førtidspensionister, hvis pensionssag er startet før 1.1. 2003 kan opnå helbredstillæg og personligt tillæg på linie med alderspensionister.
For førtidspensionister, hvis pensionssag er startet efter 1.1.2003 kan ansøges om kontanthjælp til tandpleje efter de regler som i øvrigt er gældende for kontanthjælpsmodtagere.

Ansøgning for førtidspensionister sker ved det lokale socialcenter.

http://link til TILSKUDSORDNINGER TI...index.php?id=8

Sidst redigeret af 1970girl; 20-04-2013 kl. 14:49. Årsag: link
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 00:57   #5
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Hej har lige fået ordnet bisser i narkose ved special tandplejen i viborg, mener jeg giver ca. 200 kr om måneden for at være med i ordningen, jeg gik til udredning ved adhd team viborg og de ordnede alt omkring ansøgning til special tandplejen for mig, måske du også er eller har været i kontakt med nogle behandlere i det psykiatriske regi som du kan få hjælp af til det.
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00
Ftp og hjælp til tandlæge. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-08-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension