K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2014, 21:34   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
9 måneders fængsel for socialt bedrageri

Så begynder dommene at falde i god tid til, at de ramte kontanthjælpsmodtagere lige kan nå et tænke sig om en ekstra gang, inden der beslutter ''at gå fra hinanden'' og blive enlige.

Kvinden fik 9 måneders betinget fængsel, og manden 4 måneder. Samtidig skal de tilbage betale 122.000 kr til kommunen.

Parrets løgn blev bl.a. afsløret på Facebook. På det sociale medie fremgik det, at parret stadig var kærester. Afskrifter fra deres Facebook-profiler blev fremlagt i retten.

http://www.bt.dk/danmark/32-aarig-mo...der-i-faengsel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:19   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kvinden fik 9 måneders betinget fængsel, og manden 4 måneder. Samtidig skal de tilbage betale 122.000 kr til kommunen.
Jamen det er da godt at det blev opdaget, må det være til skræk og advarsel !

At jeg så kan være uenig i lovgivningen og afregningen omkring enlig/samboende er noget andet... men indtil loven bliver ændret til noget andet, så er man jo nødt til at håndhæve den.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 23:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og er man sådan nogle kvajpander der bruger Facebook og selv udlevere den slags oplysninger, så har man næsten også selv bedt om det

Sagsbehandlerne og kontrolenhederne EEELSKER Facebook - og det gør politiet i øvrigt også!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 08:26   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
"Desuden fremgik det af vidneforklaringer, at manden ikke havde beboet på den adresse, som parret angav. Der var heller ikke brugt varme eller varmt vand i lejligheden."

Der er vist nogen, der ikke har tænkt sig ordentligt om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 09:32   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig skal ingen snyde, meeeennn helt ærligt... 9 måneders fængsel

Nogen gange ser man voldsmænd der har slået sagesløse borgere til invalider slippe med 3 måneder... der er et eller andet galt med proportionerne synes jeg...

Citat:
Men at snyde det offentlige og begå socialt bedrageri endte med at blive en dyr affære for parret. Retten i Holbæk dømte i første omgang kvinden tre måneders fængsel, men det omstødte Østre Landsret til en fængselsstraf på 9 måneders ubetinget fængsel.
http://www.bt.dk/danmark/32-aarig-mo...der-i-faengsel




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 11:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan har det alle dage været, økonomisk (berigelse)-kriminalitet har altid været straffet hårdere end anden kriminalitet, fordi man beriger sig selv på andres bekostning, hvilket er DYBT utilstedeligt (set gennem lovgivningsbrillen). Underslæb, skatteunddragelse og bedrageri, straffes markant hårdere end vold, voldtægt, mord mm......

- jeg har også altid undret mig!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:23   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig at der skal sættes en stopper for det
man kan være uenig i den lov omkring det, men overholdes det skal den
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 13:31   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg syntes også, at det er ok de bliver opdaget og straffet men 9 mdr. virker vildt håber for deres børns skyld det bliver med fodlænke ellers skal de jo også straffes.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 14:32   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener absolut ikke snyd bliver mere legalt af, at man tænker sig om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:35   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er omkring nu du skal udglatte hønserøvsmunden og grine, Stampe. Det er da ren humor at folk i år 2013/14 fortsat er så dumme, at de ikke kan lægge to og to sammen.

Jeg grinede i hvert fald da jeg læste om det. Jeg grinede også da jeg læste nogle artikler om verdens dummeste tyve - den ene faldt i søvn på sofaen og blev pågrebet, den anden havde glemt sin pung på gerningsstedet, og den tredje havde fået lukket sig selv inde i vinkælderen hvor han sad med alle tyvekosterne

Lidt intelligens har aldrig skadet nogen, men mangel på samme, har.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension