K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2011, 12:10   #91
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vovse,

Det er jo svært at sige når det ikke er et generaliseret krav at skrive dagbog, så er det lidt nyt og man ved ikke helt hvordan kommunen bruger det. Er der som jeg beskriver noget de kan endevende til at bruge i mod éen, f.eks mht. aflastning af børnene eller rengøring ?! Det ved man jo ikke!!?

Jeg tror hellere jeg ville sidde med den dagbog selv og så få de vægtende ord og oplevelser med på møder med sagsbehandleren og jobkonsulenten.

Jeg ved godt, at du også referer til en db i meget korte træk, med stik ord og lign. En sådan kunne måske være god til at gøre mere eller mindre obigatorisk i forbindelse med jobprøvning. Der kunne man så lave en point skala evt. fra dag til dag og nogle ord der kan være et godt redskab for kommunen i deres kortlægning af hvorledes en arbejdsprøvning er forløbet. Måske gør nogle kommuner det allerede jeg ved det ikke ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg sidder da lidt og ovejer om det er en god ide at skrive dagbog her hjemme, mens man er sygmeldt, så en SB, kan se hvordan man har det, i det daglige, for nogle dage har jeg det fint, trods "doping" med medicin, andre dage er man helt til rotterne.

Jeg skal til møde på tirsdag med SB, opfølgning af mine sygdagpenge.

Undskyld det var lige et sidespring.
Jaaaeejjj lige med sygedagepenge skal må nok være en smule på passelig med at skrive at man ikke orker noget etc. På sdp. gælder det jo om at man arbejder mod at blive erhvervs klar og det vigtigste herunder er at blive afklaret arbejdsmæssigt såvel som helbredsmæssigt.

Dog kan du sagtens lave dagbog til egen brug og skulle de på kommunen blive i tvivl om din daglig dag kan det jo være at de ønsker et kig. Nu kender jeg jo heller ikke din sbér, jeg ved bare at min i sdp. regi var fløjtende ligegyldig hvor træt jeg var når jeg kom fra arbejde. Det var hun jo også!!

Mht. dagbøger i det hele taget, så lavede fx. også smerte dagbog hos min første psykolog og det var rart for mig selv ikke mindst. Der kunne man følge udviklingen og ligeledes komme lidt dybere psykologisk om hvad det evt. var der nagede een.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Webmaster; 22-06-2011 kl. 17:39. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 12:21   #92
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Under min arb.prøvning skrev jeg en ret detaljeret dagbog, som blev sendt (hver 14. dag) til min SB, socialfaglig vejleder og vejlederen på kontoret, hvor jeg var i prøvning.
Og de siger alle, at det har været et rigtig godt redskab i min ftp sag. Den dagbog var helt sikkert med til at give mig min tilkendelse så forholdsvis hurtigt.

Og der stod nærmest alt + jeg havde sat en dag-karakter på, så de kunne se, hvor jeg lå henne på dårlige dag i forhold til gode (eller dvs. mindre dårlige .

Jeg lægger den gerne herind, hvis der er nogle, der er interesserede.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 12:37   #93
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Er selv i arb.prøvning for 1.gang og vil meget gerne se din dagbog. Skal fra i morgen prøve at sættes op i tid fra 20t/ugen til 25t/ugen og er spændt på hvordan det kommer til at gå.
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 13:31   #94
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har lagt dagbogen ud på min blog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4849
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 13:59   #95
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Under min arb.prøvning skrev jeg en ret detaljeret dagbog, som blev sendt (hver 14. dag) til min SB, socialfaglig vejleder og vejlederen på kontoret, hvor jeg var i prøvning.
Og de siger alle, at det har været et rigtig godt redskab i min ftp sag. Den dagbog var helt sikkert med til at give mig min tilkendelse så forholdsvis hurtigt.

Og der stod nærmest alt + jeg havde sat en dag-karakter på, så de kunne se, hvor jeg lå henne på dårlige dag i forhold til gode (eller dvs. mindre dårlige .

Jeg lægger den gerne herind, hvis der er nogle, der er interesserede.
Det burde et eller andet sted være standard, at man skulle lave det, en slags dagbog, i forbindelse med ens arbejdsprøvning. Der ville sikkert være noget, der kunne flettes ind i ressource profilen derfra også !!

Mht. arbejdsprøvning, der syntes jeg generelt, at det i en del kommuner virker som om de ikke griber en arbejdsprøvning korrekt an eller bare gør det vidt forskelligt. For dem handler det bare om effektiv arbejdstid og så at komme op i tid eller starte oppe og gå ned om nødvendigt. Der er ikke noget ensrettet, det kunne man godt bruge syntes jeg. En dagbog med standard punkter og mulighed for at føje mere til ville være godt at have med i et evt. standard program for arb. prøvninger.!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 20:30   #96
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Vovse,

Det er jo svært at sige når det ikke er et generaliseret krav at skrive dagbog, så er det lidt nyt og man ved ikke helt hvordan kommunen bruger det. Er der som jeg beskriver noget de kan endevende til at bruge i mod éen, f.eks mht. aflastning af børnene eller rengøring ?! Det ved man jo ikke!!?

Jeg tror hellere jeg ville sidde med den dagbog selv og så få de vægtende ord og oplevelser med på møder med sagsbehandleren og jobkonsulenten.
Man kan nok aldrig vide sig helt sikker på hvordan dagbogen vil blive brugt, men i mit eget tilfælde blev konsulenten meget glad for den og roste den meget, jeg tror den gjorde han arbejde lidt lettere .

Det er desværre mit indtryk, at det talte ord ikke bliver vægtet lige så højt som det skrevne.

Men jeg har jo også selv været i en arbejdsprøvning, hvor der var en skjult dagsorden og dér kan jeg godt frygte, at mine skrevne ord ville være blevet vendt og drejet.

Men man er jo selv herre over hvad og hvor meget man skriver i sin dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 16:25   #97
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej sødeste CLEO....

Kom sådan til at tænke på dig, da jeg læste en anden stakkels K10'ers tråd...

Hvordan går det med dig? Er du helt færdig med arbejdsprøvning? Håber du fik snakket med din sagsbehandler/jobkonsulent om de problemer der var i genbrugsforretningen...

Og håber du har overskud til en opdatering på et tidspunkt...

(Beklager hvis du har skrevet det et eller andet sted, men min hukommelse er jo som en si)
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 20:21   #98
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad er der så sket siden sidst ??

Jeg sidder lige som efter sidste afprøvning,med en ide om da det tæller ikke hvad du skriver eller siger-så længe du måder op og forsøger at hænge i så er det det der tæller..

min afprøvning er slut,jeg afleverede en dagbog,hvis de havde læst den ville de have været nød til at tage mig bare lidt alvorligt,jeg havde blandt andet skrevet et par gange at havde der ikke været de lange weekender,havde jeg ikke magtet det uden syge dage -at jeg er sikker på at skulle jeg forsætte ud over de 8 uger afprøvningen varede ,så ville jeg skulle have mere milicin,for der var så meget jeg ikke orkede og magtede,for mig selv og med andre,det fungerede jo ikke men at jeg kunne lige holde det ud fordi jeg viste det ville få en ende----stor fejl at gøre,der er intet indskervet om dette i den afsluttende report..

Anden aktør havde skervet alt hvad hej havde magtet men indet om hvordan jeg så havde haft det med det-min ejen sagsbehandler sage på en pæn måde at arbejdsevnen skal være = 0 for at søge pension så der er langt igen,og at det ikke var nød vendtigt at skrive om det da de jo gerne skulle have visiteret mig til flex igen,så jeg kunne blive på min ledighedsydelse.
Det sidste gjorde at jeg ikke ville beklage mig yder liger,jeg turde ikke-spurte heller ikke om hun havde læst i dagbogen-for jeg har skrevet at skulle jeg komme i job ender jeg som pillen nakoman eller også gør jeg en ende på mine lidelser selv-enlig tror jeg ikke den dagbog er læst at nogle af dem-og jeg har det lige nu,sådanne at det hele er også lige meget-der går vel et år før jeg sidder i en afprøvning igen...

og jeg kan ikke se så langt frem-papirne som anden aktør havde skrevet,måtte jeg selv hente ,møtte op i frokost pavsen,for de ville jo ikke give mig dem..jeg var så heldig at bossen var på ferie og sagsbehandleren var syg,så en 3 skrev dem bare ud til mig..

nu står der så at jeg havde 12½ time de sidste uger -det passer ikke det havde jeg kun 2 uger og der var vores møder lagt om omsdagen.de andre uger var der en heldel helligdage.så jeg har haft ca 3 og 4 dage om ugen.

omskrevet blev det til at jeg havde haft 12½ på 4 dage om ugen,det er så det eneste jeg har bet om at det bliver rettet til 12½ time 5 dag om ugen,og at der er der 10-20 min pauser i ,det ville hun ikke skrive for "vi ved jo du har hendsyn det skal tilpasset..

Ja,det er så der det ligger lige nu,det skal vel på et tims møde.og der venter jeg på papir fra nu...

undskyld det blev lidt langt,og tak for jeres tanker og undput under vejs ,jeg har gjort hvad jeg kunne men er ikke blevet hørt om hvordan jeg har haft det med det,og det kan man jo kun tage til efter tanke...

Når andre i røde kors tog fri/syge dage tænkte jeg ja,jeg burte heller ikke ha været der alle dage ,men der forlanges ikke så meget af en der man kan ,jo godt stå i et baglokale og soterer tøj for sig selv når jeg havde så ondt at jeg ikke orkede kunder,og de andre,eller sidder i kassen og synke sammen i egne tanker og elendigheder,kunder var der jo ikke mange af på en regenvjers dag en almendelig dag var der mellem 5 og ti betanende kunder-selv vil jeg mene at en afprøvning,der var en stor fejel for mig.for den siger ikke noget om den enlige arbejdsevne,kun om frem mødet-andet har de jo ikke villet høre eller skrive om.
Det bliver vel bare endnu en omgang til næste år..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 22-06-2011 kl. 20:43.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 01:31   #99
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej C.L.E.O.

Jeg forstår til fulde dit mismod.

Og jeg tror lige som dig, at man konvertere meget fra ingenting til alt muligt i dette cirkussystem. Du omtaler her bl.a. hvordan man rask væk omæstter antal samlede timer til fuld ydeevne, el. at hænge i en Røde Kors butik konventeres til alm. butiksarbejde. Det er helt urimeligt, og eft. min bedste overbevisning snyd og humbuk.

Men jeg kommer til at tænke på flg.: har du ikke haft et evalueringsmøde i forbindelse m. du skulle afslutte, hvor du blev spurgt om, hvordan du synes hele forløbet gik? Det mener jeg bør være der.

Forstår også din fortvivlelse, der kan bringe meget mørke tanker, er selv plaget af dem ind i mel. pt.

Cirkussystemet: Kejserens nye klæder, avler ikke reelle arbejdsprøvninger, hvorfor man skal passe på med at tage det for alvorligt.

Håber du i dag el. flg. dage får lysere tanker.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 08:35   #100
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åh CLEO altså...

Jeg havde selvfølgelig håbet på at de lyttede til dig. Kan du ikke aflevere hele din dagbog og kræve den lagt ind i din sag. Hvis de så afviser din pensions ansøgning, så kan du søge en §17 og så ligger alt du har skrevet der? Tror jeg - jeg er ikke så stærk i det...

Som Gunvor siger - din arb.prøvning kan ikke sidestilles med et job i en almindelig butik. Det er HÅRDT at arbejde i butik. Jeg ved det - jeg har gjort det i 12 år sammenlagt. Og jeg skal ALDRIG tilbage. Fysisk og psykisk er jeg slidt ned bla pga den type job. (at min sb'er så stadig mener jeg skal tilbage "fordi jeg jo er uddannet inde for faget" er en heeelt anden historie)

CLEO ønsker dig held og lykke - du ved der sidder en masse hoveder herinde med støtte iform af gode råd og opbakning... Tænkte på en ting - kan du ikke kontakte førtidspensionist.dk - de har folk der gerne agerer bisiddere rundt i det ganske land. Tag en snak med en sådan og få hjælp til dine møder... Og så KRÆV et nyt møde?? Ved ikke om det er en mulighed, men måske en af de andre rødder kan svare....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kamp mod politi østerbro Politik og Samfund 0 24-02-2012 09:09
Så mangler vi bare en whistleblowerordning for juridisk spin i SDP-sager gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 3 30-12-2011 14:11
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Er det en umulig kamp? Ano Spørgsmål ang fleksjob 7 07-03-2009 01:14
22 års kamp buster Alt det andet 1 29-09-2008 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension