K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2017, 16:20   #1
ulla65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Styrke: 14
ulla65 er ny på vejen
Flexjob / førtidspension

Hej er der nogen her der ved om man mister sin flexydelse hvis man får afslag på søgt førtidspension ? Det sagde min sagsbehandler , men synes det lyder helt forkert .
ulla65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2017, 16:41   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg er ret sikker på at jeg har en kilde på det. Jeg leder lige videre.
Men NEJ den bør du bestemt ikke mene.
Hvis de giver afslag på ftp, betyder det jo kun at du er for rask til ftp. Det er ikke ensbetydende med, at du er for rask til fleksjob

FUNDET!
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478

Vedkommende er godt nok ledig fleksjobber, men som der står, så er ansøgning om ftp ikke ensbetydende med at man ikke er til rådighed ift fleksjob reglerne.

Ved selvfølgelig ikke om det er den grund kommunen bruger. Men som sagt, hvis kommunen giver afslag på ftp, siger de jo kun at man er for rask til ftp. Hvis de skal frakende fleksjobbevilling, skal de kunne bevise at man er for rask til fleksjob

Sidst redigeret af MistyMiss; 08-08-2017 kl. 16:50.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2017, 17:39   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Spørgsmålet er også om det kan betale sig at køre en førtidspensionssag når du allerede er i fleksydelsesalderen ?
Hvor gammel er du og hvornår overgår du til folkepension?
At søge førtidspension kan være en lang og opslidende kamp !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 08:29   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker er den vendt herinde flere gange.

Og konklusionen har hver gang været, at afslag på fp ikke er lig med fratagelse af fleks.

Hvis din kommunen mener, at du ikke står til rådighed for et fleksjob, så skal de lave en vurdering, som sandsynligvis vil omfatte en praktik.

Hvis du endnu ikke har søgt om fp, så bør du, når du gør det, skrive på ansøgningen, at du stadig står til rådighed for et fleksjob, men ønsker din sag vurderet i forhold til førtidspension.

Jeg kan huske, at Web har skrevet om denne problemstilling, så vent lidt og se, om han dukker op i tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 09:07   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har ikke skrevet her da MistyMiss allerede har skrevet med den principafgørelse 141-11

Den siger med al tydelighed at de IKKE kan tage ens fleksjobsvisitation fra en når man søger en pension..

Så man kan roligt søge pension..

Det eneste man aldrig må....det er at sige at man ikke står til rådighed for et fleksjob....for så kan de tage visitationen..

Så længe man siger at man står til rådighed for et fleksjob...så kan de ikke gøre noget...

Hvis trådstarter er på fleksydelse og ikke ledighedsydelse...som er efterløn for fleksjobbere...så skal man jo ikke engang stå til rådighed..

Alle har ret til at søge en pension ifølge lov om social pension paragraf 17 stk 2.. https://www.retsinformation.dk/Forms...d-ef97aba7db34
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 22:50   #6
ulla65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Styrke: 14
ulla65 er ny på vejen
Mange tak alle sammen for svarene .
ulla65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension