K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2017, 22:55   #1
OksanaG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
OksanaG er ny på vejen
Lægeskift Aarhus

Hej alle sammen. Jeg står i ret uheldig situation , at har brug for lægeskift.
Jeg er kommet til skade med mit knæ, korsbånd og har hoftedysplasi og slidgigt i begge hofter. Jeg skal have et nyt korsbånd i oktober. Jeg har været sygemeldt i 1 mdn.og trods Tramadol 50 mg.6 gange om dagen , raskmelder min læge mig idag uden at næsten høre, at jeg har stadig rigtige mange smerter, søvnbesvær og gangbesvær. Min sagsbehandler har sendt mig en partshøring, som jeg vil selvfølgelig reagere på, da jeg er mild sagt ..forvirret og har det svært ved at tro mine egne øjne. Jeg vil starte med at skifte min læge ud, da føler ikke har oplevet den mindste forståelse og lysten til at høre på mig.
Er der nogle, der har nogle positive erfaringer med læger i Aarhus ?
Det vil være meget træls at skulle igennem det samme " behandling " en gang til. Mange tak på forhånd..
OksanaG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 12:57   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Både konen og jeg har Tilst Lægehus

http://www.86242225.dk

Både Niels og Christina kan anbefales.
Begge er meget kompetente. vi har kun gode erfaringer
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 14:33   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvis din læge har skrevet til kommunen,at du er rask, så vil de raskmelde dig fordi de har papir på du er rask, så ryger du af sygepenge på kh, og så kan din nye læge sygemelde dig men du kommer ikke retur på sygepenge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 15:50   #4
OksanaG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
OksanaG er ny på vejen
Mange tak for begge svar. Jeg ringer til Lægerne i Tilst på mandag.Jeg er medlem af A-kasse, så kommer ikke på kh i første omgang, men i det værste tilfald - på dagpenge. Jeg fik et brev fra jobcenters sagsbehandler om partshøring. På mandag får vedk.et brev med mine kommentarer, samt vedhæftet indkaldelse på sygehus d.25.07 til hofteafdeling, hvor jeg skal have binyrekomon /blokade i mine hofter, samt en kopi af brugsanvisning , ifølge hvilket jeg skal have 50 mg morfin 6 gange om dagen. Hvis førnævnte behandlinger karakteriserer et rask person , så vil jeg kontakte patienterstatning og Midtjylland patient kontor for at anmelde min læge for fejlbehandling af stærk vanedannende og sundhedsskadelig medicinering. Jeg forstår godt, at praktiserende læger er selvstændig erhvervsdrivende og har fået retningslinier op fra, hvordan de skal forholde sig i forskellige situationer, men først og fremmedst er det mennesker, der har valgt at behandle og være for andre mennesker, inkl.Hypokrat løfte.
Jeg bor sammen med min lille datter, og er vant til at tage forskellige kampe op. Det bliver så en af dem. Jeg håber bare, at jeg har psyke nok til det. Vil takke jer igen begge to, for svarerne , det var meget sødt af jer at prøve at hjælpe mig/os. I ønskes en god weekend : )
OksanaG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2017, 19:27   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af OksanaG Se meddelelser
Mange tak for begge svar. Jeg ringer til Lægerne i Tilst på mandag.Jeg er medlem af A-kasse, så kommer ikke på kh i første omgang, men i det værste tilfald - på dagpenge. Jeg fik et brev fra jobcenters sagsbehandler om partshøring. På mandag får vedk.et brev med mine kommentarer, samt vedhæftet indkaldelse på sygehus d.25.07 til hofteafdeling, hvor jeg skal have binyrekomon /blokade i mine hofter, samt en kopi af brugsanvisning , ifølge hvilket jeg skal have 50 mg morfin 6 gange om dagen. Hvis førnævnte behandlinger karakteriserer et rask person , så vil jeg kontakte patienterstatning og Midtjylland patient kontor for at anmelde min læge for fejlbehandling af stærk vanedannende og sundhedsskadelig medicinering. Jeg forstår godt, at praktiserende læger er selvstændig erhvervsdrivende og har fået retningslinier op fra, hvordan de skal forholde sig i forskellige situationer, men først og fremmedst er det mennesker, der har valgt at behandle og være for andre mennesker, inkl.Hypokrat løfte.
Jeg bor sammen med min lille datter, og er vant til at tage forskellige kampe op. Det bliver så en af dem. Jeg håber bare, at jeg har psyke nok til det. Vil takke jer igen begge to, for svarerne , det var meget sødt af jer at prøve at hjælpe mig/os. I ønskes en god weekend : )
Ja, det er jo så lige spørgsmålet om du overhovedet er berettiget til dagpenge men det er i sidste ende noget som din A-kasse (i teorien ... ) skal vurdere. Det kræver selvfølgelig at din A-kasse får kendskab til din sag og derved mulighed for at foretage en vurdering af din rådighed.

Modtagelse af dagpenge kræver at man er til rådighed og det kan man måske nok stille spørgsmålstegn ved når du hævder at du er for syg til at blive raskmeldt og fortsat ønsker at modtage sygedagpenge.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 14:19   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
raskmelder du dig selv og bliver aktiv i a-kassen, kan det ligeledes få konsekvenser hvis du påklager afgørelsen om et års tid. så der er rigtig mange ting du lige skal tage højde for.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2017, 20:42   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men hvis din læge har skrevet til kommunen,at du er rask, så vil de raskmelde dig fordi de har papir på du er rask, så ryger du af sygepenge på kh, og så kan din nye læge sygemelde dig men du kommer ikke retur på sygepenge
Jeg er ikke helt klar over hvad det kræver at komme tilbage til sygedagpenge, andet end at dagpengeret og en ikke helt brugt sygedagpenge periode kan give ret til dagpenge senere.

Min kommune standsede mine sygedagpenge med påstand om stationær selv om lægerne skrev noget andet, jeg klagede til ankestyrelsen, men valgte ikke at hæve dagpenge fordi jeg var for syg til at stå til rådighed.
Jeg flyttede til en anden kommune og anmodede den nye kommune om genoptagelse af sygedagpenge og det gjorde kommunen fordi min nye læge i den nye kommune oplyste at helbredet var blevet værre i det halve år der var gået siden kommunen standsede sygedagpengene.
Det kunne de fordi helbredet var forværret (stress) og fordi jeg var dagpengeberettiget og ikke havde opbrugt hele sygedagpengeperioden, som var standset før de 22 uger.

Hvis trådstarter bliver smidt af sygedagpengene på grund af lægens mærkelige raskmelding kan h*n måske alligevel anmode om genoptagelse sammen med den nye læge.
Trådstarter bør bare være opmærksom på at det bliver en lavere sats sygedagpenge da sygedagpengene bliver beregnet ud fra dagpengesatsen, som betragtes som løn.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension