K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2016, 13:11   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det var ikke tale om at sagen ikke var ordentligt oplyst i første omgang, der blev ikke tilføjet så meget som en eneste linje til sagen mellem de to møder i rehabiliterings-teamet !!!

Det handlede udelukkende om at teamet forsøgte at tildele ressource-forløb, efter princippet "går den så går den", men den gik så ikke med mig !
Ah, så har jeg bare forstået forkert
Du skrev "men der var vi også sten sikre på at alt som et rehabiliteringsteam kunne finde på at efterspørge, var i sagen. "
Det forstod jeg som om, at det ikke havde været i orden i første omgang

Der bliver refereret til en sag om en anden fra Odense kommune.
Tror det er denne: http://www.lev.dk/nyheder/2014/decem...oertidspension

Da jeg ledte (kunne nemlig huske noget om det), så jeg at der på baggrund af denne sag, var kommet en principafgørelse.
Tænker at den kan være relevant at henvise til, hvis rehabiliteringsteamet eller kommunen sætter hælene i
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=165726
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 13:21   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ah, så har jeg bare forstået forkert
Du skrev "men der var vi også sten sikre på at alt som et rehabiliteringsteam kunne finde på at efterspørge, var i sagen. "
Det forstod jeg som om, at det ikke havde været i orden i første omgang
Det var i sin skønneste orden allerede første gang, ellers havde jeg ikke sagt ja til at sagen blev sendt til teamet.

Efterfølgende har borgerrådgiveren udarbejdet en særdeles kritisk rapport på baggrund af min sag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 13:57   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile vedr. iq 46

Ja, men i din sag blev der klart tildels en ekstra diagnose fra SB, som jo heldigvis også blev underkendt. Det kan jeg ikke se, at der er i sagen fra Jettes nevø.

Jeg undrer mig også over, at der ikke straks blev søgt pension, da han fyldte 18.
Det kan der være mange årsager til, og så tak for linket. Jeg kan stadig ikke finde ud af, at linke men må snart få lært det.
Det er svært at komme videre i sagen her, da vi intet har hørt yderligere fra Jette.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 14:12   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
[QUOTE=vasen;343290]Ja, men i din sag blev der klart tildels en ekstra diagnose fra SB, som jo heldigvis også blev underkendt.../QUOTE]
Det har du misforstået !!!
Det er en helt anden forvaltning der har tildelt mig en anden diagnose !

Der er INGEN ændringer i min sag fra første møde i rehabiliteringsteamet til mødet en måned senere hvor der blev indstillet til pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 14:53   #15
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
MistyMiss henviser...

... til en sag om førtidspension i Odense Kommune:
I linket noteres bl.a.:
Odense Kommune burde meget tidligere have indset, at det var 'åbenbart formålsløst' at teste kvindens arbejdsevne. I stedet for kontanthjælp skulle hun være tilkendt førtidspension.

Personen er mentalt retarderet med meget lav IQ. Personen har derfor ikke skyggen af chance for at komme ind på arbejdsmarkedet. Personen bliver aldrig selvforsørgende.

Den tidligere socialminister sendte brev med vejledning ud til kommunerne oktober 2014: "Borgere, der ikke kan blive selvforsørgende, skal tilkendes førtidspension, uanset alder!"
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 15:14   #16
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Min nevø skulle have været tilkendt pension da han blev 18 år, men børn og ungeforvaltningen "glemte" at sende ham til en førtidspension, derfor røg han på kontanthjælp og en skole der hedder STU ( lederen på kommunen, har anerkendt deres fejl) men nu siger de at loven er sådan, at han skal igennem det der Rehabliteringsteam ( hvilket jeg ikke forstår, for der jo netop en lovgivning til de udviklingshæmmede , så de slipper for denne vej)
Min nevø har alle sine papir i orden, for han er som en 6-8 årig, og forstår intet af hvad de siger. Fatter VIRKLIG ikke hvad de laver.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:09   #17
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Din nevø skal hjælpes!

Med mental retardering og lav IQ er det åbenbart formålsløst at iværksætte ressourceforløb med henblik på at udvikle arbejdsevnen jf. beskæftigelsesindsatsloven § 68 a, stk. 2.

Personer, hvor det som følge af svær sygdom eller på grund af betydelige funktionsnedsættelser er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle deres arbejdsevne i et ressourceforløb, er undtaget fra stk. 1.

og linket: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=144932

Din nevø skulle have været tilkendt førtidspension fra 18 års alderen.

Mit råd er: Kontakt et advokatkontor med ekspertise indenfor den sociale lovgivning. Advokaten skal undersøge alle kommunale sagsakter snarest.

Det vil kræve honorar for advokatens undersøgelse - 5.000 til 10.000 kr - og en retshjælpsforsikring.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 23:35   #18
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Din nevø falder inden for det Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering kalder "åbenlyse førtidspensionssager". http://star.dk/~/media/STAR/Files/Se...ger%20pdf.ashx

Det er derfor en åbenlys fejl, at han ikke allerede er tildelt pension.

Her 1. juni er en ny lov trådt i kraft, som betyder, at de åbenlyse tilfælde ikke skal igennem rehabiliteringsteam:
http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...dspension.aspx
Det gælder dog kun for ansøgninger efter 1. Juni 2016.

Hans funktionsnedsættelse er gennemdokumenteret gennem hans opvækst. Søg aktindsigt og check, at den fornødne dokumentation ligger i hans sag hos kommunen. Hvis den ikke gør det, sender I det. Derefter kan I søge pension på det foreliggende grundlag.

Kontakt evt. foreningen LEV for nærmere rådgivning:
http://www.lev.dk/medlemsservice/raa...faq-og-stoette
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 01:26   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er udgivet en vejledning ang de sager som er åbenlyse og som ikke behøver at komme for et rehateam

Læs vejledningen her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=180548

Måske den kan give jer et indtryk af om din nevø hører ind under denne gruppe..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 17:56   #20
Den håbefulde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Den håbefulde er ny på vejen
Jette2

Prøv at læse principafgørelse 68-14 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=165726

Sidst redigeret af Webmaster; 14-06-2016 kl. 18:18. Årsag: Link indsat
Den håbefulde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension