K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 01:07   #11
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
hvis du gider køre til herning efter det- kan jeg varmt anbefale teit juul jensen i herning.

han er helt fantastisk god til at beskrive presis det der står man fejler , ja og så selvfølgelig hans eget skøn på sagen, men det stemmer over ens med ens lægepapirer
Det vil jeg finde ud af om jeg kan komme der ud skal lige se hvordan det vil passe med bus da jeg ingen bil har men tak for dit foreslag
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 14:50   #12
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
min sag mangler en god psykiater

hej ka ham du anbefaler er psykolog og ikke psykiater men tak for tippet
er der andre der kender nogle gode psykiatere
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 15:06   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine.

kan se du har indtil d. 21. jan., hvorfor jeg tror du bør oprette ny tråd m. flg. overskrift: Anbefaling af god psykiater Silkeborg/Herning regionen.

På den måde har du større chance, idet den så kommer på som selvstændig.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 19:48   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Hvad vil du med en ny psykiater ? En udtalelse, som kommunen ikke har bedt om eller ??

Du bør i stedet følge op på din sag, tale med din sagsbehandler om at komme videre. Se hvad hun har at sige på jeres møde d. 21 januar, det ville jeg gøre.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 13:05   #15
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Lillesine,

Hvad vil du med en ny psykiater ? En udtalelse, som kommunen ikke har bedt om eller ??

Du bør i stedet følge op på din sag, tale med din sagsbehandler om at komme videre. Se hvad hun har at sige på jeres møde d. 21 januar, det ville jeg gøre.

EE
hej enteneller jeg skal ikke selv med til det møde den 21 det er et stormøde med alle fra de forskellige afdelinger der skal tale om min sag jeg skal have en ny psykiatriskvurdering taler min sagsbehandler om og hende jeg har gået hos er stoppet og den anden jeg kender sider og griner af en føler man
men jeg føler min sagsbehandler kæmper for min sag skal blive færdig men det er lægkonsulenten der er meget underlig det er han ry for at være en der siger at man ikke fejler noget
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:54   #16
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
så er min sag slut de sender mig i fuldtidsjob

jeg har nu fået svar på mødet de har holdt om min sag idag fredag den 21 januar jeg er ikke syg nok lægeligt til pension eller fleksjob så jeg får nu stoppet mine sygedagpenge og bliver sendt ud af systemet da jeg ikke er berettiget til kontanthjælp så jeg skal enten raskmelde mig for at få dagpenge fra min a-kasse eller leve på gaden da jeg desværre har en stor gæld i banken.

håbe på at jeg får et fuldtids job hurtigst muligt og så må jeg se om jeg kan holde ud til jeg har været i job længe nok til at blive sygemeldt igen og få sygedagpenge.

men jeg forstår ikke når min afklaring siger at min erhvervsevne er meget nedsat og jeg har brug for mange og akutte pauser samt en gennemsnit arbejdstid på 15 timer på gode uger med mange pauser at de så siger jeg skal ud i fuldtids job
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 15:11   #17
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Du må da have ret til et varsel og en afgørelse på skrift. De kan ikke raskemelde dig men formodentligt godt afgøre du ikke opfylder betingelserne for sygedagpenge.

Kan du få en sygemelding fra din læge?

Kan du kontakte A kassen og finde udaf om de overhovedet kan godkende du stiller dig til rådighed?

Har kommunen planer om du kan stille dig til rådighed med eller uden skånehensyn?

Men du skal selvfølgelig lige finde ud af med dig selv om vil holde på din ret at du er syg eller om du pga økonomi vil raskmelde dig og få dagpenge.

Det ene valg stiller dig ikke godt hvis du vil anke kommunens beslutning og det andet kan give bagslag på flere fronter, hvis du ikke kan holde til det eller hvis a kassen finder det ikke er godtgjort du reelt kan stå til rådighed og så har modtaget dagpenge på et forkert grundlag.

Har selv stået i det valg.

Er du helt sikker på du ikke er berettiget til kontanthjælp? Du kunne jo anke kommunens beslutning og søge om kontanthjælp og så tage en ny beslutning når du kender udfaldet af kontanthjælp....Dette er bare forslag for kender jo ikke hele din situation.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 22:13   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Ja så har jeg igen fået besked fra min sagsbehandler hun har sag min sag på til at den skal op på møde da hun ikke ved hvad hun skal gøre med den.

Hun fik i dec opdateret oplysninger fra min egen læge hvor kommunens lægekonsulent igen skriver at min tilstand ikke er varig og min afklaring viser at jeg har stor nedsat erhvervsevne ihvert erhver samt behov for meget store skånehensyn.

Så min afklaring siger førtidspension mens lægekonsulenten siger fleksjob da han ikke mener at jeg har været syg mere end 3 år men han kan eller vil ikke læse hvad der står i mine papir for mine angst og depressionsperioder startede i 2002 og det er 9 år i min regning men jeg er jo heller ikke læge

men jeg har selv efterlyst om jeg kan få lavet en ny vurdering hos en psykiater og det ville jeg få svar på den 21 januar, er der nogle der kan anbefale nogel i silkeborg, viborg området??

Da hende jeg plejer at gå hos er stoppet

jeg er totalt nede i kælderen for bare tanken om at kan risikere en ny afklaring/arbejdsprøvning eller et fleksjob får mig til at sved og ryste og ligge søvn løs om natten

Kan man sige man vil have en anden lægkonsulent til at se på ens sag??
Altså Lillesine, hvad er det for noget ?? Smider de dig ud af sygedagpenge fordi at du har "opbrugt" perioden herfor eller hvad sker der ?? Som du skrev i ovenstående indlæg har selv lægekonsulenten jo sagt min. fleksjob og tillige efterspurgt yderligere belysning af din sag. Dette må du bruge i din klage omkring forlængelse af sygedagpenge. Denne skal enten resultere i yderligere afklaring på sygedagpenge eller ledighedsydelse som følge af visitation til fleksjob, de kan jo ikke bare ignorere lægekonsulentens spørgsmål/udtalelser!!

Indtil videre og mens klagen kører først til kommunen, så til BAN osv. så må du jo søge kontanthjælp, hvorfor skulle du ikke kunne det ? Er det pga. ægtefælles indkomst ? Måske ser man bort herfra pga. gæld, blot en idé.

Havde du fået begrundelsen for stop af sdp. ? Og har du kopi af lægekonsulent vurderingen, for denne er noget af det du kan bruge i din klage.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 23:33   #19
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
sagen er rodet endnu mere

kommunens lægekonsulent mener ikke at min arbejdsevne er varig nedsat da jeg "kun" har haft depressioner og angst i 2år 9mdr skriver han men han har vist ikke kunnet læse da jeg startede med min første dep i 2002.
Jeg har fået sygedagpenge i snart 2 år nu og kan ikke få kontanthjælp pga ægtefælle, det hele er noget være rod og ved ikke hvad jeg skal gøre efterhånden men tror jeg vil prøve at søge selv om ftp igen for sidste gang jeg selv søgte og fik afslag var begrundelsen at jeg ikke havde været i arbejdsprøvning og afklaring det har jeg været nu men desværre er det en anden lægekonsulent jeg har denne her gang som mener noget helt andet
jeg har ikke fået nogle papir endnu men de skulle være på vej

hvad skulle det hjælpe min læge sygemelder mig når jeg er sygemeldt ??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 08:29   #20
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
har du en læge der støtter dig kunne en bekræftelse på stadig sygdom være dokumentation du kunne få ind i din sag inden der træffes en afgørelse om standsning af sygedagpenge.

Du skal også partshøres i din opdaterede ressourceprofil inden du falder for varighedsafgrænsningen af sp.

Søger du om førtidspension på forudliggende grundlag "forlænger" du sp i de 3 mdr de har til behandling af ansøgningen. Og de skal i et evt afslag pege på hvilke jobfunktioner du kan varetage.

Dette evt afslag kan så også ankes.


Måske bliver det vilkårene at være på ægtefælle forsørgelse i en periode for at få nok dokumentation ind i din sag til du kan bevilges flex eller pension.

Ikke ment at jeg ikke synes det lyder uretfærdigt men du så afhængig af at jobcenter kan/vil se det samme som du ser.

Melder du dig ledig nu og du er faldet for varighed i sp hos kommunen skal du først optjene ny ret til sp for kunne være berettiget igen.

Dermed kan du på sigt også komme under ægtefælleforsørgelse hvis du ikke kan holde dig "rask" til du har optjent en ny periode.

Når du er syg og har begrænsning i arbejdsevnen tænker jeg på længere sigt du vil være bedst tjent med at holde fast i dette.

Din overskrift er at din sag er rodet.
Måske er der en eller flere ting i din sag der er glemt eller overset som kunne være af betydning at få med eller fremhævet.

Eks at du skriver du har haft problemer med depression siden '02. Det skal da med i ressourceprofilen.

Hvad med at spørge til at få et revalideringsforløb som handler om at få dig langsomt op i tid?

(viser det sig så du ikke kan er det en ny situation der skal vurderes på. Skal reva stoppes eller forlænges)

Måske kunne du argumentere for det hvis de ikke som de har sagt til dig skønner din begrænsning er varig. Men en begrænsning har du og så må de hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet.

Det kunne ihvertfald dokumentere at revalidering er prøvet, hvis det sættes i værk.
Eller at revalidering ikke muligt= så er der jo kun flex eller pension tilbage.

Sidste spørgsmål er alle forlængelses muligeder brugt eller ikke relevante i dine sp?

Ovenstående er bare hvad jeg tænker, du ved bedre om noget af det kunne passe på dig.


Tilføjelse:
Læste lige dit seneste svar igen.
Lægekonsulenten må da ikke vurdere at din arbejdsevne ikke er varigt nedsat.

Han må da kun sammenfatte hvad de andre lægepapirer konkluderer.

Det er din sagsbehandler der skal lave en helhedsvurdering hvor de lægelige papirer der beskriver dit helbred udgør en del af det. Og hvordan det påvirker din funktionsevne.

Det er vel kun en arbejdsprøvning der kan vurdere arbejdsevnen.
Når den arbejdsprøvning viser en begrænsning må det så føre til yderligere afklaring eller en konklussion.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 22-01-2011 kl. 09:21. Årsag: tilføjelse
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension