K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2014, 01:29   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Jeg flyttede fra min kæreste til nytår på grund af GF
Måske du kan flytte tilbage. Der er ikke GF på et ressourceforløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 08:31   #12
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Kan jeg slette mit indlæg igen? Det er ikke "gode" råd jeg har brug for. Jeg er nok dårlig til at formulere mig og det var ikke hensigten med mit indlæg, at i skulle skulle forsøge at løse mit boligproblem.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:03   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Jeg vil blot hører om I mener det kan passe, at kommunen må vælge, at overhøre at jeg ved tilkendelse af et ressourceforløb, står uden bolig og at jeg ikke har møbler eller mulighed for at klare praktiske opgaver i en bolig. Jeg får bare besked på at jeg må søge bolig selv og gå i genbrug og købe møbler???. Det kan jeg slet ikke klare.....
Er det psykiske problemer der gør, at du ikke kan klare, at finde en bolig og møbler?

I så fald er det nok vigtigt, at du får formuleret overfor kommunen, at det er det, der er problemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:17   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja.. hvis det er pga de samme vanskeligheder som du skal udredes for, at du har vanskeligt ved at etablere dig selv, så bør kommunen afgjort gå ind i det så du får koblet hjælp på.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:32   #15
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg har så mange kroniske smerter efter min arbejdsulykke i 2010 at jeg ikke kan klare selv de mest basale ting i hverdagen, uden at forværre min smertetilstand. Jeg er vuderet af en neuropsykolog i dec. 2013, at jeg har brug for ro til at finde balancen i mine smerter. Men det handler om livskvalitet og ikke funktionsevne. Den får jeg ikke tilbage igen. Kommunen vælger istedet for pension, at give mig 5 års ro med evt. Psykologforløb, hvilket neuropsykologen klart fortalte dem, ingen effekt vil have på mig. Jeg er ikke psykisk syg, men min krop er i øjeblikket stresset af den behandling jeg får på kommunen. Det fører så andre ting med sig og stress er ikke sundt i det lange løb. Det er bare svært at forholde sig til, at kommunen blot går uden om mit problem med bolig O.s.v. Og så vil bruge penge på psykolog. Meningen er at der ikke skal ske nogle tiltag de første par år da jeg jo har brug for ro og så skal en mentor tilknyttes udelukkende for at motivere mig til psykologforløb.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 09:38   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder godt nok som en parkering..

Når du taler om at du ikke kan klare basale ting i hverdagen.. er det så et botilbud du sigter mod, eller er det egen bolig med støtte.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 08:59   #17
elana
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
elana er ny på vejen
* slettet da jeg ikke havde set der var en side to med samme svar som jeg har givet*

Sidst redigeret af elana; 21-03-2014 kl. 09:03.
elana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 10:23   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tænker at du har en god mulighed ved at tage imod psykolog "tilbudet" i steden for at få en mentor på nakken.

Du kan jo når timerne hos en psykolog begynder vel enlig bruge dem til at få hjælp til hvordan du kan takle det at du ikke får den ro du burde have og har brug for,det vil ruste dig bedre til livet ,end en indblaning fra en mentor,tror jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:20   #19
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Jo kommunen har pligt til at hjælpe dig i forhold til alle dine problemstillinger når du er i et ressouceforløb ..

Der står omkring ressouceforløb


Citat:
Ressourceforløb – hvad indeholder det?

I ressourceforløbet, som varer et til fem år, får den enkelte en tværfaglig og helhedsorienteret indsats, der skal bidrage til at udvikle arbejdsevnen. Fokus for forløbet er, at arbejdsevnen bliver udviklet gennem en konkret og aktiv indsats, hvor den enkeltes mål i forhold til arbejde og uddannelse er styrende for, hvilke aktiviteter der sættes i gang.

Ressourceforløbene vil ofte bestå af både beskæftigelsestilbud, sociale tilbud og sundhedsmæssige tilbud, der bliver kombineret og koordineret på tværs.

Det kan fx være:

Tilbud om brobygning til uddannelse med nødvendig støtte

Rådgivning og støtte fra psykolog/terapeut/coach

Kurser i at håndtere fx stress/angst

Aktivitetstilbud på væresteder

Støtte- og kontaktperson

Hjælp til boligproblemer

Socialpædagogisk bistand

Behandling for misbrug

Mentorstøtte

Fritids-/frivillige aktiviteter (frivilligt socialt arbejde, foreningsarbejde)
Motion

Personer under 40 år kan få tilbudt flere ressourceforløb.

Alle får en koordinerende sagsbehandler

I ressourceforløbet får alle en koordinerende sagsbehandler, der er gennemgående i forløbet. Den koordinerende sagsbehandler sikrer, at indsatsen bliver koordineret og justeret undervejs, og bistår den enkelte med at gennemføre de indsatser, der bliver sat i værk.

Sagsbehandleren har også ansvaret for at varetage den enkeltes sag på tværs af sek-torer og lovgivningsområder.
I dit tilfælde ville jeg især lægge mærke til

Hjælp til boligproblemer

Og også mentor og til en kordinerende sagsbehandler..

Hvis jeg var dig ville jeg skrive en mail til din sb og skrive kort og godt i den.

Citat:
Jeg har henvendt mig til kommunen og bedt om hjælp til at finde en bolig da jeg nu står boligløs, dette fik jeg at vide var mit eget problem og at møbler kunne jeg finde i en genbrugsbutik.

Jeg skal derfor gøre opmærksom på at jeg i følge loven om ressouceforløb har krav på hjælp omkring mine hele situation og at jeg ikke mener jeg får dette, på den måde i forvalter min sag, jeg beder jer derfor om på skrift at give mig besked om at jeg selv skal finde en bolig (hvilket jeg har meget svært ved da jeg end ikke kan skrives på akutlisten) jeg kan ikke selv overskue min situation og beder derfor om at du som min kordinerende sagsbehandler hjælper mig.

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få en mentor til at hjælpe mig med at samle trådene, jeg vil gerne have hjælp til hvordan jeg finder en bolig, og jeg vil gerne have hjælp råd og vejledning når den tid kommer til at få at vide efter hvilke § jeg kan søge boligindskud og evt hjælp til at starte hjemmet op ..

Jeg skal samtidig gøre opmærksom på loven om ressouceforløb hvori der står

Ressourceforløb – hvad indeholder det?

I ressourceforløbet, som varer et til fem år, får den enkelte en tværfaglig og helhedsorienteret indsats, der skal bidrage til at udvikle arbejdsevnen. Fokus for forløbet er, at arbejdsevnen bliver udviklet gennem en konkret og aktiv indsats, hvor den enkeltes mål i forhold til arbejde og uddannelse er styrende for, hvilke aktiviteter der sættes i gang.

Ressourceforløbene vil ofte bestå af både beskæftigelsestilbud, sociale tilbud og sundhedsmæssige tilbud, der bliver kombineret og koordineret på tværs.

Det kan fx være:

Tilbud om brobygning til uddannelse med nødvendig støtte

Rådgivning og støtte fra psykolog/terapeut/coach

Kurser i at håndtere fx stress/angst

Aktivitetstilbud på væresteder

Støtte- og kontaktperson

Hjælp til boligproblemer

Socialpædagogisk bistand

Behandling for misbrug

Mentorstøtte

Fritids-/frivillige aktiviteter (frivilligt socialt arbejde, foreningsarbejde)
Motion

Personer under 40 år kan få tilbudt flere ressourceforløb.

Alle får en koordinerende sagsbehandler

I ressourceforløbet får alle en koordinerende sagsbehandler, der er gennemgående i forløbet. Den koordinerende sagsbehandler sikrer, at indsatsen bliver koordineret og justeret undervejs, og bistår den enkelte med at gennemføre de indsatser, der bliver sat i værk.

Sagsbehandleren har også ansvaret for at varetage den enkeltes sag på tværs af sek-torer og lovgivningsområder.


http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx


Jeg mener ikke at i giver mig den nødvendige hjælp og jeg mener ikke at der en helhedsorienteret behandling af min sag, og skal derfor anmode om på skrift at få at vide hvad i forestiller jer at jeg skal gøre, da dette ikke er fremmende for mit helbred ..

MVH
Noget i den stil burde kunne sætte lidt gang i din sag, held og lykke med det..

PS som andre skriver hvis du nu er under ressouceforløb så er du ikke længere under GF , bare hvis du gerne vil tilbage i forhold og der stadig er mulighed, og ellers skal kommunen hjælpe dig, de kan ikke bare kaste dig ud på dybt vand, for så er det ikke andet end en parkeringsplads ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 09:40   #20
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Tak for Jeres råd. Hedensted kommune har vist der egen måde at mishandle borgere på. Jeg magter ikke at være en del af det længere.
Jeg har endnu ikke fået kommunens underskrift på ressourceforløbet og derfor er jeg jo stadig på kontanthjælp. Men så er de jo heller ikke forpligtet endnu til at sætte noget i gang. Min rådgiver har lavet en borgmesterklage over forløbet med teamet og har fået et svar tilbage hvor hun henviser til at vi kan få et møde med Beskæftigelseschefen - nu er det så ham der sidder på alle beslutningerne og også ham der uden at sidde i teamet, på forhånd har besluttet at jeg ikke skulle indstilles til pension. Altså en borgmester der ikke tager ansvar. Sagen er på vej til ombudsmanden.
Jeg overvejer at flytte væk herfra, når jeg har fået ressourceforløbet, da jeg nu ved jeg aldrig her vil få dem hjælp jeg har brug for. jeg har brug for at flytte sammen med min kæreste igen, så han kan hjælpe mig i dagligdagen, men det vil jeg kun turde gøre i en ny kommune. Min kæreste vil heller ikke flytte tilbage hertil. Det jeg har brug for er dialog og samarbejde, men i hvilken kommune kan jeg få det? Jeg vil gerne blive i nærheden af min mor og derfor tænker jeg Vejle, men der er jo også grumme historier derfra?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension