K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 13:34   #1
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Smile Må jeg passe mit fleksjob fra andet EU land?

Hej

Jeg er visiteret til Fleksjob i en IT Virksomhed i Danmark fordi jeg brækkede ryggen ved en ulykke for 8 år siden og stadig har smerter. Jeg kan klare alle mine arbejdsopgaver fra en fjernarbejdsplads på grund af al den nye teknologi. Skal bare have en internetforbindelse. Derfor arbejder jeg næsten udelukende hjemmefra. Må jeg passe mit Fleksjob fra et andet EU land feks. Spanien hvis min arbejdsgiver er indforstået med det? Jeg betaler selvfølgelig stadig skat i Danmark. Den eneste ændring er min bopæl.
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 16:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan ikke forestille mig at du ikke må (ved at der bor flekser i sverige) men du skal være meget obs på at hvis du flytter til et andet land og bliver ledig så vil du højst tænkelig ikke kunne få ledighedsydelse hvis ikke de har en tilsvarende ordning og det er der så vidt jeg ved ikke mange steder der har ..

Så inden du gør noget ville jeg undersøge det meget nøje evt skriv til www.ams.dk og spørg dem eller på din kommunen men HUSK alt skal være på skrift både hvis det er tilsagn til at du må eller hvis de siger du ikke må sådan at du kan gå videre med det ..
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 07:11   #3
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Tak for det hurtige svar og det gode råd. Det vil jeg følge. Kommunen har for 1 år siden telefonisk sagt ja til at jeg godt må arbejde fra Spanien i perioder af året. Nu drejer det sig så om evt. fast bopæls skifte. Har sendt et skriftligt spørgsmål til både ams og kommunen så må vi se. :-)
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 08:23   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Fleksjob

Ankestyrelsen har i principafgørelse N-2-06 fastslået, at man ikke kan få fleksjob i Tyskland.

I denne sag drejede det sig endda om en lærer, der gerne ville arbejde ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig som lærer.

Det skulle have været for svært for kommunen, at omregne hans løn i € om i DKK.

Og så kan man ikke forlange, at en dansk kommune skal holde sig deres overenskomster, som tager udgangspunkt i overenskomster for tjenestemænd i Danmark, og som er skrevet på dansk.

Ja, den er rigtig god den med tilsvarende regler.

Prøv at se Det Centrale Handicapråds pjece om fleksjob her

http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf


Der står nemlig, at det er muligt efter EF-forordning 1612/68 at tage et fleksjob i et andet EU-land, men så skal det have været godkendt inden, man flytter (men at blive udsendt af arbejdsgiveren eller at være grænsearbejder er jo også en mulighed).

Sidst redigeret af brøkpensionist; 10-03-2010 kl. 08:25.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 10:40   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Brøkpensionist

Så vidt jeg har forstået er det flexjob som Hammerslag har/kan få et Dansk job i Danmark, og han ønsker at bosætte sig i Spanien, da han er i stand til at udføre sit arbejde via www, jeg tror ikke der skulle være nogen problemer i det.

Den anden vej rundt kunne være et problem.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 12:42   #6
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Mettes blog - brøkpension

Kære Liliane !

Kunne du opfordre alle brøkpensionister fra Facebook , at de kunne skrive lidt om deres fattigdom på Metts blog. Synes, at der er ikke så mange som, brokker sig over brøk-pension.

http://www.socialdemokraterne.dk/def...pmenuID=700835

BH.
H.M.Andersen
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 14:35   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Igam,

Det skal jeg gerne gøre ^^ Men alle der er medlemmer af gruppen kan gå ind og skrive noget og det er du selvfølgelig også velkommen til ^^
Som gruppens leder er det svært for mig at skrive noget direkte i forhold til et bestemt parti eller en bestemt politiker da vi sikkert repræsentere forskellige retninger, derfor er det bedre at det er et andet medlem der gør det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 17:39   #8
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Jeg kan oplyse, at jeg har arbejdet i fleksjob på en skole, og blev bedt om at tage med eleverne på lejerskole i spanien. Jeg kontaktede sagsbehandleren og fik besked på ikke at fortælle det til nogen, hvis jeg tog med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammerslag Se meddelelser
Hej

Jeg er visiteret til Fleksjob i en IT Virksomhed i Danmark fordi jeg brækkede ryggen ved en ulykke for 8 år siden og stadig har smerter. Jeg kan klare alle mine arbejdsopgaver fra en fjernarbejdsplads på grund af al den nye teknologi. Skal bare have en internetforbindelse. Derfor arbejder jeg næsten udelukende hjemmefra. Må jeg passe mit Fleksjob fra et andet EU land feks. Spanien hvis min arbejdsgiver er indforstået med det? Jeg betaler selvfølgelig stadig skat i Danmark. Den eneste ændring er min bopæl.
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 19:07   #9
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Hej Aha.

Hvor længe er det siden at du var på den lejrtur?
Kan kun se fordele for Danmark i at jeg har bopæl i Spanien. De får stadig alle skattekronerne men slipper for udgifterne. Jeg slider ikke på de Danske veje og skal jo også selv tegne sygeforsikring dernede selvom jeg betaler til det herhjemme. Er helt ok.
Kan ikke rigitg få øje på argumenterne imod.
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 19:09   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke Aha's sagsbehandler har været rigtigt inde i reglerne, da det her er EU-reglerne kommer i spil og det ved de fleste sagsbehandlere intet om.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge Førtidspension fra andet EU land Søge FP i EU Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2012 00:51
Sygdom og ophold i andet EU-land Papaya Spørgsmål ang fleksjob 13 27-05-2012 10:39
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33
flytte til et andet eu land,storbritanien. nysgerrig. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-11-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension