K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2011, 13:58   #1
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Question Vil smertecentre overhovedet tage folk med ptsd monstro???

Ved ikke rigtig hvor jeg skal lægge dette; men håber det er okay her.
Jeg er en kvinde på 46 år, jeg har nerveforstyrrelser/smerter i højre i hofte, ben og fod grundet spondylolistese (ledskred i lænderyg), siden hen er jeg så også blevet begavet med ptsd.
Indtil for nylig har jeg haft en fantastisk læge, som er efteruddannet i smertebehandling, han har nu fået job som palliativ overlæge andetsteds, så jeg skulle have ny læge.
Den nye læge har givet mig mandolgin; men det får jeg kvalme af, jeg får i forvejen både panodil 665mg, imipramin og gabapentin, sidstnævnte kun om aftenen, for dem er jeg heller ikke så glad for, føler mig zombieagtig; men de hjælper altså pænt meget. Spurgte til en henvisning til smerteklinik, hvortil han svarede at det var irrelevant, idet jeg var udredet. Da jeg forhørte mig ang. en høj stol som hjælpemiddel til køkkenbordsarbejde, fortalte han, at det var omsonst at søge i vores kommune, da de gamle ikke engang kunne få bleer; men jeg kunne da købe en ribbe og hænge i, så det gjorde jeg; men det går ikke så godt
Om mandagen ringede jeg ham så op, og fortalte ham, at jeg følte mig svigtet, det var han rigtig ked af og ville skrive en henvisning til Køge smertecenter.
Nu er jeg så blevet opmærksom på, at man vist nok ikke tager mennesker med ptsd ind, er det korrekt, eller???
Håber der er nogen der ved lidt mere og har lyst til at dele.
Mvh. Elmaro
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 14:47   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Prøv at ring til din kommunes hjælpemiddelcentral, og dèr få hjælp til at kontakte en ergoteraput i kommunen, som kan komme hjem til dig og hjælpe og rådgive med hjælpemidler. Din læge har intet med bevillingen af hjælpemidler at gøre, men skal kun bekræftige over for kommunen hvad du fejler - hvis kommunen altså ønsker de oplysninger som de så selv indhenter.

Har du fået en henvisning til en smerteklinik, så ring dertil og få en tid. Din PSTD diagnose har da intet at gøre med dine smerter, som er p.g.a ledskredet i din ryg. Så du bliver ikke afvist fordi du har andre diagnoser også, du har jo smerter p.g.a det fysiske du (også) fejler.

Så godt du fik en henvisning, så det er bare og ringe og få en tid - men der kan godt være lang ventetid.

Og ring enten til kommunens hjælpemiddelafdeling eller hjælpemiddelcentralen, og få en ergoterapeut hjem og hjælpe med de behov for hjælpemidler du har, måske er der andre gode hjælpemidler de også kan hjælpe med, når de ved selvsyn har set dit hjem og hvordan du magter din dagligdag.

Jeg søgte en arbejdsstol og endte med at få bevilget meget andet også, og kun fordi en ergoterapeut kom hjem og kunne se hvad der ellers var behov for og lige præcis vidste alt om hvilke hjælpemidler der kan gavne den enkelte - også hjælpemidler jeg ellers aldrig har vidst var "opfundet".
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 15:17   #3
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Prøv at ring til din kommunes hjælpemiddelcentral, og dèr få hjælp til at kontakte en ergoteraput i kommunen, som kan komme hjem til dig og hjælpe og rådgive med hjælpemidler. Din læge har intet med bevillingen af hjælpemidler at gøre, men skal kun bekræftige over for kommunen hvad du fejler - hvis kommunen altså ønsker de oplysninger som de så selv indhenter.

Har du fået en henvisning til en smerteklinik, så ring dertil og få en tid. Din PSTD diagnose har da intet at gøre med dine smerter, som er p.g.a ledskredet i din ryg. Så du bliver ikke afvist fordi du har andre diagnoser også, du har jo smerter p.g.a det fysiske du (også) fejler.

Så godt du fik en henvisning, så det er bare og ringe og få en tid - men der kan godt være lang ventetid.

Og ring enten til kommunens hjælpemiddelafdeling eller hjælpemiddelcentralen, og få en ergoterapeut hjem og hjælpe med de behov for hjælpemidler du har, måske er der andre gode hjælpemidler de også kan hjælpe med, når de ved selvsyn har set dit hjem og hvordan du magter din dagligdag.

Jeg søgte en arbejdsstol og endte med at få bevilget meget andet også, og kun fordi en ergoterapeut kom hjem og kunne se hvad der ellers var behov for og lige præcis vidste alt om hvilke hjælpemidler der kan gavne den enkelte - også hjælpemidler jeg ellers aldrig har vidst var "opfundet".
Tusind tak for svar, det var da rart at høre, at ptsd ikke udelukker èn fra behandling som jeg har læst, det var en eller anden privat).
Jeg er nok lidt autoritetstro og da lægen sagde at der ikke var noget der hedder hjælpemiddelcentral, ja så troede jeg på det.
Jeg vil tage kontakt, for at høre om de kan hjælpe - dit svar gav mig ihvertfald lidt ro på - Mvh.elmaro
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 15:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal hurtigst muligt søge om hjælpemidler hvis du har brug for det, og det hele kan foregå uden om din læge han har ikke nogen ide om hvad du kan og ikke kan få ...

Når du kommer langt nok i dit forløb skal lægen bare skrive hvad du fejler som bekræftigelse og det er det så hvorvidt de gamle kan få bleer eller ej har intet med dig at gøre ...

Prøv at kigge på den her side (kan se du kommer fra Lolland)

http://www.lolland.dk/Borger/%C3%86l...lpemidler.aspx

og den nemmeste og hurtigste vej til at få den hjælp du skal have er ved at simpelthen udfylde et skema online det er her
https://www.borger.dk/Selvbetjening/...aspx?sbid=8676
Hvis du har nem id og hvis ikke du har det så er det bare at printe det ud ..


ang køge smertecenter så kan du læse om dem her http://www.regionsjaelland.dk/koeges...r/default.aspx

Synd at din læge sover sådan i timen, det er faktisk for dårligt , ved min læge står der pjecer fremme om netop smerteklinikken sådan at alle kronisk smertepatienter har mulighed for at få hjælp , kunne være du skulle foreslå din læge det samme, eller fortælle din historie når du kommer til køge smertecenter

held og lykke med dit forløb ...

PS husk lige når du har sendt din ansøgning om hjælpemidler skal du have en bekræftelse på at du har søgt og en tidshorisont for hvor længe der går, får du ikke de ting du søger skal du have et skriftligt begrundet afslag
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 12:30   #5
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du skal hurtigst muligt søge om hjælpemidler hvis du har brug for det, og det hele kan foregå uden om din læge han har ikke nogen ide om hvad du kan og ikke kan få ...

Når du kommer langt nok i dit forløb skal lægen bare skrive hvad du fejler som bekræftigelse og det er det så hvorvidt de gamle kan få bleer eller ej har intet med dig at gøre ...

Prøv at kigge på den her side (kan se du kommer fra Lolland)

http://www.lolland.dk/Borger/%C3%86l...lpemidler.aspx

og den nemmeste og hurtigste vej til at få den hjælp du skal have er ved at simpelthen udfylde et skema online det er her
https://www.borger.dk/Selvbetjening/...aspx?sbid=8676
Hvis du har nem id og hvis ikke du har det så er det bare at printe det ud ..


ang køge smertecenter så kan du læse om dem her http://www.regionsjaelland.dk/koeges...r/default.aspx

Synd at din læge sover sådan i timen, det er faktisk for dårligt , ved min læge står der pjecer fremme om netop smerteklinikken sådan at alle kronisk smertepatienter har mulighed for at få hjælp , kunne være du skulle foreslå din læge det samme, eller fortælle din historie når du kommer til køge smertecenter

held og lykke med dit forløb ...

PS husk lige når du har sendt din ansøgning om hjælpemidler skal du have en bekræftelse på at du har søgt og en tidshorisont for hvor længe der går, får du ikke de ting du søger skal du have et skriftligt begrundet afslag
Hejsa og rigtig mange tak for fine henvisninger, det er jo nemt at gå til, når der også er links, kan godt nok ikke finde ud af at søge online; men jeg udprinter bare, underskriver og afleverer, så må vi se, om de vurdere mit behov er stort nok.
Det kan vist ikke være et problem for min læge at skrive, hvad jeg fejler, ellers må de kunne få det via hospitalet.
Også tak for dit lille ps. noget man ikke lige spekulerer over.
Tingene har godt nok ændret sig mht. hjælpemidler siden jeg arbejdede...
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 12:21   #6
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Thumbs up Tusind tak for hjælpen

Endelig fandt jeg ud af at sende ansøgning om hjælpemidler via nemid
Idag ringede jeg til Køge og blev videresendt til Valdemar i Ringsted, hvilket gør ventetiden knap 1 år mindre, det er da noget. Så kan jeg jo bare håbe på, at de er okay, jeg havde allerede udelukket et par stykker i det private, da jeg herinde har læst nogle uheldige beretninger; men har ikke kunne finde nogle dumme erfaringer med Valdemar.
og tak for hjæpen
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 12:50   #7
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Tak for jeres uvurderlige hjælp

Nu er ergoterapeuten fra kommunen lige taget afsted, og sikke en positiv oplevelse, hun kunne lige bidrage med lidt ekstra hjælpemidler, som jeg ikke anede jeg havde brug for; men som ganske givet vil gøre mit liv nemmere.

Jeg føler mig så lettet for jeg blev faktisk rigtig vred og ked af min læges udmelding, hvilket ergoterapeuten også mente var uhørt. Hendes slutsætning var, at jeg skulle ha, hvad jeg havde behov for

Nu venter jeg bare på indkaldelse til smertecentret, så alt i alt fik jeg rigtig meget ud af jeres hjælp herinde, det gav mig mod til at fortsætte og ikke bare smide håndklædet i ringen

elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man overhovedet få fp under 40, 2013 Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-06-2013 22:40
Er der overhovedet håb... Nubbi85 Alt det andet 1 16-08-2012 06:58
Kan man som fp overhovedet låne til hus? Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 29-05-2012 16:06
Er det overhovedet muligt at få en bolig. Stella Politik og Samfund 2 26-02-2009 23:49
...ud og tage fat i kraven på folk Stella Dit og Dat 9 12-01-2007 21:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension