K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 01:28   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Om FORELIGGENDE oplysninger - lægepapirer

Gad vide, om det handler om §17 og det FORELIGGENDE grundlag.

Støjberg har svaret på FORELIGGENDE LÆGEPAPIRER.

Se her:

Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget har i brev af 11. maj 2009 stillet følgende spørgsmål nr.
281 (AMU alm. del), som hermed besvares.

Spørgsmål nr. 281:
”Er det ministerens opfattelse, at det er den senest foreliggende vurdering der bør
ligge til grund for afgørelsen af en sag – og dermed også den foreliggende sag?”


Endeligt svar:
Jeg har forstået spørgsmålet sådan, at der spørges til, hvilken lægelig vurdering, der
bør lægges til grund for vurderingen af en konkret sag.


Jeg kan som beskæftigelsesminister ikke kommentere den konkrete sag. Jeg har
bedt Arbejdsskadestyrelsen om en generel udtalelse, og Arbejdsskadestyrelsen oplyser
følgende.

”Arbejdsskadestyrelsen og Ankestyrelsen vil ofte indhente lægelige oplysninger til
sagens behandling, men myndighederne er ikke bundet af de vurderinger, som lægerne
måtte komme med. Myndighederne er berettiget og forpligtet til at foretage
en selvstændig vurdering af sagens lægelige oplysninger. Det betyder eksempelvis,
at man ikke altid lægger vægt på den seneste lægeerklæring, hvis en anden lægeerklæring
ud fra en samlet vurdering af sagens oplysninger må anses for mere retvisende.”


Venlig hilsen
Inger Støjberg
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...997/699249.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 03:13   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og det er jo så lige netop dét flere herinde mærker tydeligt!

Nye lægeerklæringer, bliver ofte tilsidesat for en ældre og mere 'dårlig' for klienten.

I min egen sag kunne jeg jo se ved partshøring af ressourceprofil, at de fandgaleme havde jagtet lægeerklæringer helt tilbage fra 1992 - og jeg søgte om FTP i December 2007, i håbet om at de kunne finde 'noget' der kunne bevise at jeg da egentlig altid havde haft det fint.
Det kunne de så ikke finde.

Men jeg siger da stakkels DEM der har måske har flere forskellige lægeudtaleser.

Og så giver det iøvrigt mening om hvorfor det er så svært at få en §17 på det foreliggende hjem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægepapirer sendt videre - hvad betyder det ? ene Spørgsmål ang fleksjob 1 26-06-2013 18:12
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
tvunget aktivering trods kat4/og lægepapirer, problemer med at bo på landet osv Tzari Alt det andet 6 30-04-2011 14:34
Lægepapirer er pludseligt væk? perbeer Alt det andet 11 21-02-2009 17:34
Overoplysning af sager - flere lægepapirer zuza Nyt om loven 5 15-01-2009 01:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension