K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 14:04   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du fået fjernet visdomstænder?

Jeg var hos kirurgen Torsdag morgen og få gravet begge visdomstænder op i undermunden - nok noget af det mest ubehagelige jeg har oplevet

På trods af at det var stærkt ubehageligt, var jeg selvfølgelig også glad og lettet over at få det overstået. Og smerterne har været okay og kunne holdes nede med 1 ibuprofen 600 mg og 2 panodil, men i går aftes gik det HELT AMOK i venstre side og smerterne blev fuldstændig vanvittige, samtidig med der kom en rigtig grim smag. 7'eren - den tand der sidder foran hullet er som en byld, så jeg røg ud i skabet på narkoman måden og fandt Vepicombin frem - jeg synes at kende smerten og den grimme smag, fra når jeg har haft infektion omkring visdomstænderne, grundet mad der har forvildet sig ind under en tandkødslomme.
Nu er har på fornemmelsen der er røget noget mad ned i hullet, og selvfølgelig sker sådan noget i weekenden.

Kl 6 i morges vågnede jeg badet i sved med de værste smerter igen, hvorfor jeg stod op og tog 1 Ibufrofen og 2 Panodil og en Veprcombin mere, sad lidt og røg et par smøger og gik i seng igen ved 7.30 tiden. Faldt i søvn og vågnede kl 12.30 badet i sved, dog med mindre smerter - da pillerne nok stadig virker lidt.....

Jeg er blevet syet i begge sider.

Har i oplevet noget tilsvarende efter en 'operation visdomstand'??? (eller anden tand)...

Jeg ved godt det er dumt at tage Vepicombin på egen hånd, men hvis min teori holder stik, så er det faktisk klogt nok for så kan jeg spare mange dage med smerter. Omvendt hvis vepicombinen ikke virker, så kan jeg fortælle tandlægen på Mandag, at der ikke er tale om infektion der kan klares med Vepicombin, så er hun fri for at prøve dét først

- jeg har altid en pakke vepicombin liggende, da jeg har haft enormt meget bøvl med de visdomstænder og kender rumlen ud og ind. Og efter 2-3 dage på Vepicombin, plejer alt at være ved det gamle, så om alt går vel, så skulle der være en markant bedring i morgen aften.

Sikke noget rod.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 16:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Har du prøvet at ringe til din egen tandlæge, privat?

Ja, jeg ved godt, at det er weekend og alt det der, men jeg har selv en tandlæge, som for mange år siden gav mig sit privat nr. og flere gang er kørt til klinikken for at hjælpe mig på søn- eller helligdage.

Hvis din tandlæge har et specielt navn kan du måske finde hans/hendes tlf.nr.

Et forsøg værd.

Jeg har oplevet, at en tand, der er blevet "rodet i", kan begynde at gøre endnu mere ondt end før, så den skal rodbehandles, men i dit tilfælde et tænderne jo fjernet, så dette burde jo ikke være en mulighed.

Så ja, det kan være der er kommet en krumme ned i hullet, men det kan jo også være, at en eller andet bakterie har fundet ned i hullet.

Ved alle former for operationer gøres der jo alt tænkeligt for at undgå bakterier o.l., der kan forårsage en infektion, men det kan jo gå galt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 17:09   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu syntes jeg ikke man skal ringe til flk privat, vi vil jo alle gerne have fri men der altid en tandlæge vagt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 17:19   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har fået fjernet flere visdomstænder... En gang husker jeg tydeligt, at den var værst, og det var fordi, der var betændelse ved tanden i forvejen.

Jeg mener at huske det godt kan vare et par dage med smerter. Tog nok panodil eller noget, jeg fik fra tandlægen.

Ellers er der tandlægevagten på Oslo Plads lige ved Østerport st. Der har jeg været en gang, ikke if. med visdomstand, men en nervesmerte, hvor der var gået hul på en tand, at der var så store smerter, at jeg var derinde i lang tid og fik den rodbehandlet. (smerterne var langt værre end at få en tand ud) Det er dyrere at gå til tandlægevagten.

Her er lidt, hvad jeg har fundet om smerter efter fjernelse af visdomstand:

Eftersmerter Fra: http://www.hexedoktoren.dk/visdomsta...problemer.aspx

Hvordan har man det efter fjernelse af en visdomstand? De fleste har ondt de første 1-3 dage efter operationen. Dog ikke mere end at smertestillende piller normalt kan tage det værste. Tandlægen vil typisk anbefale, at man tager smerstillende piller i 3 dage for at und-gå, at der opstår smerter. Det kan være Kodipar, der kræver recept. Mange vil også være hævede i nogle dage. Samtidig må det anbefales, at du holder dig i ro de første 48 timer efter operationen. Har du hårdt fysisk arbejde, er det givetvis nødvendigt med én eller to sygedage af hensyn til risiko for efterblødning. Generelt lindres tandsmerter og let tandpine ofte med Ibuprofen, der i håndkøb kan købes som Ipren. Kan evt. kombineres med Panodil for at forbedre effekten.


Synes heller ikke som jjson, at man skal begynde at ringe til en tandlæge privat... De skal have lov at have fri, medmindre de selv har tilbudt, at man bare kan gøre det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 17:31   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
prøv at tage fat Skadestuen eller Lægevagten der hvor du bor der er på nogle sygehuse en Kæbekirurgisk Afdeling. Hvor du måske kan få hjælp. Men du skal går via lægevagten eller skadestuen Det kan også hjælpe at lægge is på
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 19:34   #6
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Prøv at skylle med Klorhexidin mundskyl 0,12% som er desinficerende.

Ellers send en privat besked til Vibbe.... hun må om nogen være eksperten i tand/mund problemer.

og god bedring
Bella67
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 19:38   #7
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Ring til kæbekirugisk og spørg ind til det. En skadestue eller vagtlæge vil ikke vide nok.


Jeg er kæbeopereret et par gange, første gang for at få fjernet de 2 nederste visdomstænder og efterfølgende for at få rokeret mit bid ( dvs at få brækket og rokeret kæben) Der sidder så mange nerver der kan blive puffet til, du kan havde været uheldig at de har strejfet en. Abselut ufarligt, "kun" helt vildt smertefuldt i nogle dage.

Hvis du er forholdsvis sikker på det er nogen mad der sidder dernede kan du sprøjte den ud, ikke smertefrit at gøre men næsten øjeblikkelig lindring efter.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 19:49   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg troede i men måtte ringe selv til en Kæbekirurgisk Afdeling uden man hørte under dem
behandling. Jeg har selv brugt Kæbekirurgisk Afdeling et par gange efterhånden. Min egen havde sommerferie og jeg skulle ha noget hjælp så jeg måtte ringe til dem. Jeg fik hjælp den vej igennem OK hører også under dem altså på dem måde. Det er dem som har sagt ja til at må få togskinner på og imellem en operation.

HÅber det bedste for dig
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 20:59   #9
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Da jeg fik trukket min visdomstand i underkæben ud (den alle andre tandlæger ville have opereret ud) + den næste kindtand, var det voldsomt betændt, og gjorde meget meget meget ondt.
Selv med "hestepillerne" (Ibumetin 600 mg), gjorde det meget ondt i over en uge bagefter. Og jo tandlægen så mig!

Hvis der er tandbyld er det bedste råd at børste tænder (el-tandbørsten er at foretrække) og tandkød, og desuden skylle med klorhexidin. Det smager ad H til, men jeg synes Listerine er for skrapt. Og andre mundskyllevand er så søde, at jeg får isninger i tænderne.... (Zendiums fx).

Det er nok smart at lige skylle munden med vand, når man har spist, så krummer og madrester kommer væk.

Mind you: Det er den eneste gang i mit liv, jeg har levet af cupnoodles, pulversupper og yoghurt. For pokker, det gjorde ondt.

Min tandlæge foreslog, jeg tog hestepillerne til natten, så jeg i det mindste fik sovet.

God bedring! (Y) (Y) (Y)

Mvh
Pinny- den tandløse
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:33   #10
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Ring tandlægevagten?? Det høres ikke helt normalt ud. Jeg fik umiddelbar hjelp da jeg havde en betent tand, dog er det lidt dyrt.. Men jeg giver heller de penge end at gå med ondt! (gav 800 for røntgen, undersøkelse, åpning af tand og smertestillende)

Skyll munden godt med noget Listerine (synes du det er for stærkt så giv det lidt vand i, det har jeg gjort), evt klorhexidin. Evt ta en sprøjte el.l. og sprøjt klorhexidin i såret hvor du tror madræstene sitter?
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sukker og fedtafgift bliver nu fjernet Ninja Politik og Samfund 1 10-11-2012 11:54
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Får fjernet min kontanthjælp! FrkSilverfox Alt det andet 36 11-01-2012 23:49
Galdeblære fjernet nille60 Alt det andet 11 09-11-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension