K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 13:03   #711
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Dette spørgsmål har jeg stillet ministrene, men ingen ved hvad de har med at gøre

Justitsminister Lars Barfod, ved intet om jura, da han har sendt spørgsmålet videre til Sundhedsministeriet!

Citat:
Jeg efterlyser en ”lovparagraf”, der fritager læger for ”ansvar” i lægegerningen!

Hvilken lovparagraf i Lægeloven er gældende, og som er vedtaget af folketinget, der lovligt fritager lægekonsulenter der er i besiddelse af deres ”lægeautorisation” for ansvar, når de skal oversætte lægeerklæringer, og skal forklare ”lægefagligt” materiale i kommunerne?
Fra – Indenrigs- og Sundhedsministeriet – af 17.11.2010


Indenrigs- og Sundhedsministeriet har modtaget Deres henvendelse af 6. oktober 2010, hvor De spørger om baggrunden for, at lægekonsulenter ansat i kommunerne, ikke er underlagt bestemmelsen i autorisationslovens § 17 (den tidligere lægelovs §6).

Som oplyst i ministeriets brev til Dem af 6. maj 2010, henhører klager over afgørelser i sager efter serviceloven under Socialministeriet, hvorfor ministeriet skal henvise Dem til at rette henvendelse dertil.

Venlig hilsen

Jane Vinther Brøndum
__________________________________________________ _____________


Fra – Socialministeriet – af 20.01.2011


Socialminister Benedikte Kjær har bedt mig meddele, at din henvendelse hører under Indenrigs- og Sundhedsministeriets ansvarsområde, og socialministeren kan derfor ikke svare på dit brev.

Dit brev er sendt videre til Indenrigs- og Sundhedsministeriet, og du må afvente svar derfra.

Med venlig hilsen

Mette Holm Simonsen
Sekretær for ministeren
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 13:45   #712
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du prøvet at sende de 2 modsættende svar videre til journalister, medier?

Tal med dem først selvsagt!
Evt jesper Tynell?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 13:55   #713
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Måske operation X ville

være interesseret, da de jo lige har kørt HandiHelp-sagen, og derfor svært kan afvise, at belyse en lignende situation fra den stik modsatte side af rullestolen - så at sige!

Og ellers er BT jo for tiden Danmarks mest effektive og hurtigtarbejdende retssal!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 16:43   #714
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
være interesseret, da de jo lige har kørt HandiHelp-sagen, og derfor svært kan afvise, at belyse en lignende situation fra den stik modsatte side af rullestolen - så at sige!

Og ellers er BT jo for tiden Danmarks mest effektive og hurtigtarbejdende retssal!
Jeg har tænkt på, at tage kontakt til Morten Spielhauger, da Elinor Kuhnauv fra Gladsaxe Kommune deltog.

Det var hende der var afdelingsdchef, for sagsbehandleren i min sag.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:25   #715
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulenter med ”diplomatstatus”!

LÆGER UDEN "ANSVAR"! "SYSTEMETS" SPAREBØSSE

Citat:
Kære Socialminister

Jeg efterlyser en ”lovparagraf”, der fritager læger for ”ansvar” i lægegerningen!

Hvilken lovparagraf i Lægeloven er gældende, og som er vedtaget af folketinget, der lovligt fritager lægekonsulenter der er i besiddelse af deres ”lægeautorisation” for ansvar, når de skal oversætte lægeerklæringer, og skal forklare ”lægefagligt” materiale i kommunerne?

Jeg efterlyser altså det ”lovparagrafnummer” der fritager læger, der oppebærer ”autorisation” til at fungere som behandlende og ansvarlig læge i det offentlige, og som fritstiller dem for deres lægeansvar, når kommunerne der er det ”offentlige”, bliver deres arbejdsgiver!

Jeg har brug for denne ”lovparagraf”, da ”retningslinjer” ikke kan tilsidesætte lovgivningen!

En folketingsvedtaget lov der fritager offentlige læger med ”autorisation”, for ansvar, kan jeg sende til Strasbourg.
Omvendt må socialministeren omgående meddele det offentlige, og domstolene, at ministeriets ”retningslinjer” fra 1998, var en grov tilsidesættelse af syge/skadede borgernes helbred og velfærd!
Lægekonsulenter med ”diplomatstatus”!

Citat: Jytte Hestbech: Fordi der ikke er en lov eller en paragraf, som lovliggør lægekonsulenterne. Deres "diplomatstatus" er ulovlig. http://www.jyttehestbech.dk/

Sundhedsvæsenets sidste suk:
http://politiken.dk/debat/kroniker/E...ts-sidste-suk/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:34   #716
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Kan kun sige Benny at jeg græder indvendig over den behandling du har fået.
Jeg skrev engang til borgmesteren i den kommune jeg bor i angående min egen sag og fik bare et glatpoleret sekretærsvar tilbage med borgmesterens håndskrift.Ingen forståelse overhovedet. Min kommune er blevet meldt til et tilsyn.Jeg bor i Ikast-Brande kommune
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 12:13   #717
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adi Se meddelelser
Kan kun sige Benny at jeg græder indvendig over den behandling du har fået.
Jeg skrev engang til borgmesteren i den kommune jeg bor i angående min egen sag og fik bare et glatpoleret sekretærsvar tilbage med borgmesterens håndskrift.Ingen forståelse overhovedet. Min kommune er blevet meldt til et tilsyn.Jeg bor i Ikast-Brande kommune
Jeg har tidligere bedt Statsamtet om at lave en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune i min sag hvor kommunen har løjet om mit helbred.

Men det er det samme problem som ved Domstolene hvor lægekonsulenters medvirken indgår. Du kan ikke vinde!

http://www.benny-g.dk/ostre_landsret_2006.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 10:50   #718
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
ANSVARSFRIE MINISTRE!

Ingen ministre vil tage ansvar for en Eks- Socialmisters opfindelse af, at lægekonsulenters "ansvarsfrie" job som oversættere af lægefaglige læge- og speciallægeerklæringer i kommunerne, er til skade for borgerne/vælgerne!

Mit spørgsmål til 3 ministre om hvilken lovparagraf der er vedtaget i folketinget, og som retmæssigt tilsidesætter lægeloven, besvares ikke!

Justitsministeren sender brevet videre til Sundhedsministeren - Sundhedsministeren sender det videre til Socialministeren -
Socialministeren siger at det hører under Sundhedsministerens ansvarsområde, altså nogle RETNINGSLINJER den tidligere socialminister Karen Jespersen opfandt i 1998!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 19:27   #719
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 04.02.2011

Socialminister Benedikte Kier
Holmens Kanal 22
1060 København K

Kære Socialminister

Der er i brev af den 20. januar 2011 bekræftet modtagelse af mit brev til socialministeren af 17.01.2011.
Din sekretær skriver i citat…
Citat:
Socialministeren har bedt mig meddele, at din henvendelse hører under Indenrigs- og Sundhedsministeriets ansvarsområde, og socialministeren kan derfor ikke svare på dit brev.
Servicelovens § 96 tilhører socialministeriet.

Jeg skal herfor gøre socialministeren opmærksom på, at det var tidligere socialminister Karen Jespersen der i 1998 opfandt ”Fælleserklæringen” der dog kun er nogle ”retningslinjer”, men som tilsidesætter lægeløftet…

Til § 6.
Det er en naturlig Følge af selve Lægekaldet: at være Befolkningens Hjælper i Sygdomstilfælde, at en Læge altid bør udvise den størst mulige Omhu og Samvittighedsfuldhed.
Dette gælder ikke blot Lægens egen personlige Undersøgelse og Behandling, men også med Hensyn til de Lægemidler, han ordinerer, og den Medhjælp, han benytter, og for hvis Udvælgelse og Instruering Lægen har Ansvaret.

Og Lægen må herved iagttage, at der ikke påføres Patienterne unødvendige Udgifter.

— For grovere eller gentagende Forsømmelse eller Skødesløshed i Udøvelsen af Lægekaldet fastsætter § 18 en særlig Straffebestemmelse.


Det eneste jeg beder socialministeren om er, at oplyse mig om hvilken folketingsvedtaget lovparagraf der fritager lægekonsulenter for lægeansvar, når de udfører lægefagligt arbejde som oversættere af læge- og speciallægeerklæringer i kommunerne!

Socialministeren bedes også svare på, om ministeren synes at det er i orden, at socialministeriets ikke folketingsvedtagne ”retningslinjer” tilsidesætter lægeloven (autorisationsloven), med efterfølgende fysiske og psykiske forværringer til følge for syge, arbejdsskadede og handicappede borgere/vælgere!

PS: Jeg afventer et snarligt svar fra ministeren.

Venlig hilsen

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 11:42   #720
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
"ÆNDRING" af min ide om "ÅBENT HUS" på min fødselsdag!

Det bliver lidt for uoverskueligt med mennesker i mit hus, og som jeg ikke tidligere har mødt.

Min alder kunne jeg heller ikke overskue før jeg fik lommeregneren frem, og fandt ud af at jeg faktisk bliver 66 år denne dag.

Jeg inviterer familie hjælpere og andre udvalgte med kendskab til, og medvirken i min sag.

VIGTIGST
I midten af juli er det min plan, at få banket en stor DEMONSTRATION op inde på Christiansborg, med så mange sagkyndige talere mod uretfærdighederne med de ansvarsfrie læger som muligt. Der skal også være jurister.

De politiske partiers arbejdsmarkeds-, sundheds-, rets- og socialordførere, kan så stå frem og forklare hvorfor DERES partier, ikke arbejder for, og ikke griber ind for at få et juridisk lovligt socialt velfærd for de svage, nemlig de syge, arbejdsskadede og handicappede!

Til august er det 10 år siden jeg mistede mit fysiske liv som handicappet, og det kan bruges til at vælte regeringen, eller til at udløse erstatning til de mennesker regeringen har MISHANDLET "ADMINISTRATIVT, ved brug af "RETNINGSLINJER" til tilsidesættelse af lægeloven!

Citat:
PS: Jeg har beviserne fra domstolene, på ulovlighederne.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension