K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2010, 12:56   #681
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Så er min sag sendt til videre behandling i Ankestyrelsen. Herunder de vigtigste argumenter for at få en PRINCIPIEL afgørelse!
______________________________________

Har en kommunalbestyrelse truffet en afgørelse, der ændres af et socialt nævn til fordel for en borger (som i min sag), vil den ændrede afgørelse som udgangspunkt have virkning fra det tidspunkt, hvor kommunens oprindelige afgørelse havde virkning, således at kommunalbestyrelsens oprindelige afgørelse ikke får økonomisk betydning for hverken borgeren eller kommunen.

Eksempel: "I nogle tilfælde som den sag, der er nævnt i begrundelsen, hvor hjælpen er en naturalydelse, der efter sagens natur ikke efterfølgende kan ydes fra tidspunktet for kommunalbestyrelsens afgørelse - vil nævnets afgørelse alene have fremadrettet virkning.

Det kan betyde, at kommunen i den mellemliggende periode har haft en mindre udgift til hjælp, end hvis kommunalbestyrelsen oprindelig havde truffet den afgørelse, der senere er truffet af nævnet".
___________________________________

Beregning af hvad Benny Gerhard ville have fået udbetalt i tilskud, såfremt han havde haft 128 timer om ugen…

Vedlagt bilag:
Gladsaxe Kommunes egen opgørelse af kommunens besparelse, da Det Sociale Nævn i 2005 havde omgjort kommunens nedskæring af hjælp fra 128 timer til 39,5 timer om ugen.
Gladsaxe Kommune havde i henhold til sin fremlagte dokumentation sparet 2.141.064,85 kroner på, at have ødelagt mit liv, min dagligdag, og gjort mig mere handicappet uden træningsmuligheder i mere end 3 år.


Hermed, en dokumenteret besparing på en naturalydelse, der bør udløse erstatning!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 14:06   #682
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det ville ikke være en eneste øre for meget at give dig beløbet x 2 i erstatning !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 19:38   #683
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Benny

Må det føre til en endelig afgørelse så du får erstatning for det tabte du har udlagt da komm. fratog dig hjælpen.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 23:40   #684
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
og selvfølgelig bliver det den store gevinst, for dig Benny - det må og skal vi tro på
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 11:27   #685
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
LÆGEKONSULENTER: "SYSTEMETS" SPAREBØSSE:




‘Papirlæger’De offentligt ansatte lægekonsulenter betegnes ofte som ‘papirlæger’ fordi de aldrig ser de syge mennesker - kun deres papirer.
...

Afdelingslæge Ellen Ryg Olsen, der er ansat på Rehabiliteringscentret for Tortur- ofre (RCT), har ofte oplevet afmagten ved at blive underkendt af en papirlæge, dvs. en offentligt ansat lægekonsulent.

Hun mener, det er uholdbart, at lægekonsulenterne har magt til med et pennestrøg at feje erklæringer udarbejdet af praktiserende læger og speciallæger til side.

»Vi læger kan ikke blive ved med at acceptere at blive underkendt på vores professionalitet,« siger Ellen Ryg Olsen.



http://www.information.dk/224437
Kommunale lægekonsulenter underkender sygemeldtes egne læger | information.dk
www.information.dk
Det er uholdbart, at det danske samfund har læger ansat på to forskellige slags vilkår, mener fagforbund, som vil have læge-konsulenterne underlagt samme løfter og ansættelsesvilkår som andre læger.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 17:15   #686
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
FØRST LØJ DE OM MIT HANDICAP, NU VIL GLADSAXE KOMMUNE PLUKKE MIG GENNEM SKAT!

Dette er resultatet af, at kommunen løj om mit handicap, fjernede min hjælp i 3½ år, og derved forværrede mit handicap, inden Det Sociale Nævn omgjorde beslutningen!

Denne saldoopgørelse fra 2 retssager har jeg tidligere bedt om, at den bliver sendt til INKASSO som foreskrevet af kommunen ville ske.

Gladsaxe Kommune ved at kommunen vil tabe en inkassosag, da alt hvad jeg ejer er købt for min ulykkeserstatning, så nu vil kommunen forsøge, at plukke mig gennem SKAT!

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:58   #687
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kommunalbestyrelsens ansvar:


Er jeg helt forkert på den, når jeg opfatter det som…
...

* klage til kommunalbestyrelsen mod at Gladsaxe Kommune lyver om min funktionsevne, ikke bliver behandlet?
...

* sammenligneligt med de sager hvor klager over politiet behandler klager over .... politiet?



Direkte uforeneligt med Retsikkerhedslovens;

* § 1. Formålet med denne lov er at 2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,


* § 15. Kommunalbestyrelsen har ansvaret for og beslutter, hvordan kommunen skal planlægge og udføre sin virksomhed på det sociale og sundhedsmæssige område efter den sociale lovgivning,


* § 16. Kommunalbestyrelsen har pligt til at føre tilsyn med, hvordan de kommunale opgaver løses, jf. § 15.


Tilsynet omfatter både indholdet af tilbudene og den måde, opgaverne udføres på.


Syg i Gladsaxe Kommune
http://www.facebook.com/group.php?gi...4321439&v=wall
Fælles interesse - Politik - Beskrivelse: Gruppen er stedet hvor sygdomsramte og handicappede borgere i GLADSAXE KOMMUNE, kan få gode råd, diskutere og gå sammen, i kampen for en bedre sagsbehandling i ...
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 22:41   #688
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener IKKE at du er forkert på den Benny.

De er efter min bedste overbevisning udsat for Hertz.

Desværre er det idag bare rigtig svært at få andre i systemet, til at gøre noget, da kommunernes selvstyre rækker langt. Åbentbart så langt, at overtrædelser af lovgivningen, ikke får konsekvenser.

Om jeg fatter, at der alligevel ikke er nogen der træder ind.

Men, vedr. inddrivelse af gæld: Husk at alle dine lægelige begrundet udgifter, ud over de alm. skal fratrækkes, før de må beregne. Derudover skal du have rådighedsbeløb på ca.5.380kr.
Dog skal de udgifter du får dækket af kommunen, selvsagt ikke indgå som negativ udgift.
Men evt. restdel.

Kik evt. i Indrivelsebekendtgørelse fra skatteministeriet, som er dem der skal beregne og lave en Betalingsevnevurdering, hvis du kræver dette, hvilket du selvsagt bør gøre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 12:23   #689
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Svar på vores spørgsmål til beskæftigelsesministeren

Anne Marie Geisler Andersen
Medlem af Folketinget for Radikale Venstre
Socialordfører samt ordfører for psykiatri og handicap ...
______________________________________________


Kære Benny og Birger 17. maj 2010



Hermed svar på vores spørgsmål om lægekonsulenter. Jeg har markedet noget af det, som jeg tænkte, er relevant. Jeg stiller meget gerne opfølgende spørgsmål, hvis ministerens svar giver anledning til sådanne? Ser frem til at høre fra jer.



Anne Marie


Spørgsmål 297
”Vil ministeren oplyse, om det er lovligt, når en lægekonsulent afviger fra indhentede lægeoplysninger, og i stedet henholder sig til sagsbehandlerens oplysninger om, hvilket funktionsniveau en borger har set i lyset af, at kommunen efterfølgende træffer afgørelse på baggrund af lægekonsulentens udtalelse?”



Endeligt svar:

Det er kommunen, der har ansvaret for, at en sag er tilstrækkeligt oplyst og dokumenteret. Det er også kommunen, som vurderer, hvilken betydning de helbredsmæssige forhold skal tillægges i forhold til de øvrige elementer, der indgår i den samlede vurdering af borgerens ressourcer, når borgerens arbejdsevne skal vurderes.
Afgørelsen om tilkendelse af sociale ydelser sker ud fra en socialfaglig helhedsvurdering, dvs. en samlet vurdering af alle relevante oplysninger i sagen om helbredsmæssige, sociale og arbejdsmarkedsmæssige forhold mv.

Der henvises i øvrigt til svaret på spørgsmål 292.

__________________________________

Spørgsmål 292
”Vil ministeren oplyse, om det er lovligt, når en lægekonsulent tilsidesætter en udtalelse fra en læge eller speciallæge?”



Endeligt svar:

Kommunerne kan gøre brug af lægekonsulenter til at forklare og vurdere den lægefaglige dokumentation. Det kan forekomme, at kommunen eller lægekonsulenten ikke er enig i den undersøgende læges konklusion om borgerens funktionsevne.
Indeholder lægeerklæringen alene en beskrivelse af borgerens helbredsmæssige forhold, kan den ikke tilsidesættes af lægekonsulenten eller af kommunen.
Lægekonsulenten kan vurdere, at der er behov for at indhente supplerende lægeerklæring for at få en ”second opinion”.

Afhængigt af forholdene i den enkelte sag, herunder eventuel diskrepans i forhold til andre lægeerklæringer, kan kommunen tillægge en udtalelse fra en læge større eller mindre betydning i den samlede socialfaglige vurdering af, om betingelserne for tilkendelse af en ydelse er til stede.

I sådanne tilfælde skal kommunen redegøre for sin vurdering og anføre en faglig forklaring herpå.

Lægelige oplysninger udgør en vigtig del af dokumentationsgrundlaget, fx i sager om førtidspension, men de helbredsmæssige oplysninger er kun en del af det samlede beslutningsgrundlag.

Derfor kan hverken den praktiserende læge eller en speciallæge vurdere en borgers samlede arbejdsevne.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:15   #690
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAGTMISBRUG AF HØJESTE KARAT - KOMMUNEN VIL IKKE SENDE SAGEN TIL INKASSO, DA MIN ULYKKESERSTATNING ER BESKYTTET!

I STEDET VIL KOMMUNEN TAGE MIN FØRTIDSPENSION!!!


Gladsaxe Kommune
Rådhus Alle
2860 Søborg

Benny Gerhard

SALDOOPGØRELSE
Denne saldoopgørelse er en orientering til dig om, hvilke beløb du står registreret med i Gladsaxe Kommune.

Hvis du ikke har en betalingsaftale, skal du kontakte Opkrævningen inden 14 dage fra dags dato på [email protected] eller på telefon nr. 3957 5098.

Din gæld til Gladsaxe Kommune er opgjort pr.13.september 2010, indbetalinger foretaget efter denne dato er ikke registreret. Mener du at hele gælden er betalt, bedes du fremsende en kvittering.

Du skal være opmærksom på, at din gæld eller en del af din gæld KAN være overdraget til inddrivelse hos SKAT. Der kan derfor være indbetalinger som Gladsaxe Kommune endnu ikke har modtaget fra SKAT.

Ønsker du at betale gælden, skal vedhæftede girokort benyttes.
Opkrævningen
SPECIFIKATION Sag Rente Gebyr Afgift Restancebeløb

• Dom
Opgørelse af gæld vedr. 2 sager
brev af 13.maj 2008 46.400,00
I ALT 46.400,00
_____________________________

Gladsaxe Kommune er ansvarlig: Brev af 27.05.2009

Gladsaxe Kommune v/sagsbehandler Lene Larsen har i skarp strid med sandheden, og mit handicap – oplyst kommunens Lægekonsulent om – at ”jeg selv” er i stand til, at gå og cykle.

Det Sociale Nævn har den 25.05.2005 omgjort Gladsaxe Kommunes nedskæring af 75% af min hjælp. Det skete med henvisning til at kommunen ikke havde godtgjort, at jeg kunne klare mig med et mindre antal timer. Udgangspunktet i hjælpen i.h.t. til servicelovens §§ er på 24 timer i døgnet, og som nu er blevet opgraderet til.

Gladsaxe Kommune har ”mærkværdigvis” nok ikke - hvis kommunen har ret i sin påstand - taget til genmæle over for Det Sociale Nævn, og fremlagt bevismateriale på, at jeg selv cykler og går som postituleret i kommunens journalmateriale.
En kommune er forpligtiget til, at indhente og følge faktuelle lægeoplysninger fra borgerens egen læge eller indhente speciallægeerklæring til brug i helbredsmæssige sociale sager.

Hvis Gladsaxe Kommune fastholder sin påstand om ikke at have begået fejl i sin sagsbehandling i strid med –

1. Overlæge Steffen Wörlich Petersens speciallægeerklæring
2. Læge Finn Schlanbusch Statusattest

Mit ultimative krav er at...

Inkasso eller sletning af gæld:

* Gladsaxe Kommune sender min sag til inkasso som det ”nu” er sket med SKAT og Danske Bank, eller at…
* Gladsaxe Kommune erkender, at have påført min sag om hjælp misvisende oplysninger og eftergiver mig gælden, som jeg ikke kan betale.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension