K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 07:36   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Har endnu engang vundet over Sorø Jobcenter

Hej alle her på k10.

Det er snart et stykke tid siden jeg har været på k10, grunden er manglende overskud da min sagen har kørt hårdt på mig.

Men jeg er kommet helt op i skyerne efter et dejligt brev fra beskæftigelseankenævnet jeg fik i fredags ;-)

Da jeg ikke magter at skrive hvad sagen handler om, kan jer som ikke kender mig finde et lille udpluk om min situation her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16543
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15593
http://www.k10.dk/showthread.php?t=14565
http://www.k10.dk/showthread.php?t=14075
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13002

Jeg ankede for anden gang mit stop af sygedagpenge tilbage i novemner, hvor min advokat direkte forlangte ankestyrelsen om at ændre kommunens afgørelse og give mig sygedagpengene tilbage fra de stoppede d 31 Maj 2010.

Afgørelsen fra ankestyrelsen er således.

"Vi ændre kommunens afgørelse af 24 November 2010, det betyder at du har ret til sygedagpenge efter d 31 Maj 2010"

Da jeg ikke har kørt sag mod kommunen for pengene skyld, men mest som en præncip sag, for mig og alle andre der kæmper mod systemet.
Lægger jeg mest vægt på det der står i brevet ang. min situation:

"Vi vurdere at din situation er stationær, at du har en varig nedsættelse af erhversevnen, samt at behandlingsmulighederne er udtømt."
Det står selvfølgelig mere detaljeret, så hvis i vil have detaljer skriver i bare tilbage.

Men det er lige nøjagtigt de 3 punkter her, at Sorø Jobcenter mener det modsatte, de er klar til at raskmelde mig, og har været det igennem hele perioden.

Efter afslag på ftp, gik jeg igang (Og er det stadig) med kogniativt smertebehandling på Valdemar smerteklinik i Ringsted.
Det er en lang process, men det kunne have været undgået hvis ankestyrlsen havde været lidt hurtigere ;-)

Men min sag står nu 95% bedre fremadrettet, og glæder mig faktisk til jeg skal snakke med min advokat idag, samt alle de andre instanser;-)

Jeg har faktisk også tængt mig at rette henvendelse til leder af jobcenter, for at få et møde.
Selvom jeg har vundet sagen stopper det ikke her, de skal overholde reglerne, ikke kun for mig men alle andre der også står i den her situation, og som måske ikke har råd til at have advokat til at køre deres sager.

Det kan altså lade sig gøre at vinde over det hårde system vi befinder os i ;-)

MVH
Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 09:38   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej hvor dejligt rigtig godt kæmpet.

Supert med gode positive historier også, bla fordi de desværre tit viser at det kan betale sig at kæmpe, på trods at at det titl et en meget meget sej og laaaang kamp.

Tillykke *ss*

Mht at det er af princip, og ikke for pengene, så tror jeg faktisk det tit ender sådan for de sager hvor tingene er helt huld i hovedet, at man enlig er hamrende ligeglad med pengene, men mere det at kommunen får sådan en over snuden, og det at det gerne skulle hjælpe dem der kommer efter en som er i en lignede situation, som driver værket.

Jeg har det i hvert fald på den måde, skidt med om jeg får noget ud af det økonomisk, altså det jo naturligvis en bonus en dejlig en af slagsen, det er bare ikke det der driver værket, det vigtige er at... jeg havde s q ret mås-huller, så kan i lære det, sammen med håbet om at dem der kommer efter mig kan få glæde af den kamp jeg har kæmpet, så det ikke har været forgæves.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 09:38   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Weee, hopper -TILLYKKE med sejren

Ja, den følelse af at have ret i sin sag, kan ikke beskrives og DEJLIGT at du har holdt ved i kampen for retfærdighed -godt gået

Det glæder mig ligeledes at høre/vide at du har overskuddet til at kæmpe videre for mange andres skyld og ikke kun din egen-en kæmpe tak for det

Ja, Sorø Jobcenter har længe haft svært ved at læse og forstå ord som kroniske, stationær mfl!
-til stor skade for borgeren og ofte dennes nærmeste!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 09:38   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
STORT tillykke, Hopper!

Og tak for din indsats på alles vegne - det værdsættes her :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 10:34   #5
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Mange tak skal i have ;-)

Ja i har HELT ret, jeg og konen har hele tiden haft det sådan, at det er sku os der har ret og ikke dem.

Så nu er det rart at få bekræftet, at det var sku OS der havde ret ;-)

Men ja det er sku en meget lang svær og urimelig og ja næsten umulig kamp.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:52   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
hopper: hvilken paragraf får du så forlængelsen efter? Jeg spekulerer bare på, hvordan det så kommer til at foregå i praksis - du er berettiget til forlængelse fra maj 2010, men de fleste forlængelser er jo kun 26 uger. Kan kommunen så ikke vælge bare at give de 26 uger, og du så dermed er lige vidt? Altså at du stadig står uden afklaring og uden sygedagpenge?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:17   #7
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg kan ikke rigtigt selv tyde brevet da noget står i datid og noget i nutid.
Men første gang skal de forlænges i 32 uger, og så skal de forlænges igen eller noget i den stil :-)
Men jeg har tid med min advokat i morgen, hvor vi skal snakke tingene igennem.

Men jeg syntes at det er vigtigere at nævnet skriver at min skade er stationær, varig og at behandlings muligheder er udtømt.

Det gør min sag nemmere ang. Førtids pension :-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:28   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
...

Men jeg syntes at det er vigtigere at nævnet skriver at min skade er stationær, varig og at behandlings muligheder er udtømt.

Det gør min sag nemmere ang. Førtids pension :-)
Ja, det er vigtigt, men "...efter afslag på ftp, gik du igang (Og er det stadig) med kogniativt smertebehandling på Valdemar smerteklinik i Ringsted.
Det er en lang process.....",

derfor kommunen kan vurdere, at på nuværende tidspunkt situationen er ikke som den har været før ( dagpengesag )og så længe du få en behandling kan man ikke vurdere på nuverende tidspunkt om behandlings muligheder er udtømt.

Jeg skrive på den måde fordi sådan vil nok tænke kommunen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:35   #9
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tillykke....

Er det en princip afgørelse?? Har den evt. et nummer, så jeg kan se hvordan og hvorledes din sag har været

Godt kæmpet
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:53   #10
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Ja, det er vigtigt, men "...efter afslag på ftp, gik du igang (Og er det stadig) med kogniativt smertebehandling på Valdemar smerteklinik i Ringsted.
Det er en lang process.....",

derfor kommunen kan vurdere, at på nuværende tidspunkt situationen er ikke som den har været før ( dagpengesag )og så længe du få en behandling kan man ikke vurdere på nuverende tidspunkt om behandlings muligheder er udtømt.
Nu er det her ikke en alm sag, men en meget kompliceret en af slagsen.

Afslag på ftp bygger på det ulovlige Sorø Jobcenter, gjorder mhs til mit stop af sygedagpenge.

Da de gav afslag på ftp byggede det på en 5 år gammel RP, som jeg har beskevet i mine tidligere indlæg.

Min sagsbehandler har ikke lavet en godkendt RP, og der fandt pensionsteamet (I samarbejde med min sagsbehandler) ud af jeg ikke har været i smertebehandling, på trods af at Professor skriver at behandlingsmuligheder udtømt og erhversevne er 1/3 under det normale.
Tror iøvrigt ikke at det er helt lovligt at pensionsteamet samarbejder med sagsbehandler, når jeg søgte (§17 på forliggende grundlag)

Laaang forklaring som du kan læse i mine indlæg ;-)

Grunden til at jeg gik i smertebehandling, var fordi jeg i samarbejde med min advokat blev enige om at det ville være hurtigere at komme gennem smertebehandlingen, end hvis vi skulle anke afslaget

Men jeg tror vi havde haft en god change for at vinde den sag også, hvis vi havde anket den, for ankestyrelsen skriver i afgørelsen at en ny arbejdsprøvning vil klarelægge om jeg skal have ftp eller flex.



Citat:
Tillykke....

Er det en princip afgørelse?? Har den evt. et nummer, så jeg kan se hvordan og hvorledes din sag har været

Godt kæmpet
Tak skal du have ;-)
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet...

Men det er en helt alm. afgørelse, det er en prencip sag for min side, jeg har været i medierne og har i den sammenhæng snakket med rigtig mange der har problemer med systemet, jeg vil godt kæmpe en kamp for andre.
Da dem jeg har snakket med ikke magter at kæmpe, og heller ikke har overskudet til at gå til højere instanser eller medierne for den sags skyld...

Jeg har skrevet til Sorø avis igen, for at se om de vil have de nye oplysninger i avisen som overbygning på min tidligere ano.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen endnu engang. MarianneNM Politik og Samfund 4 14-01-2013 19:32
Fleks udsat endnu engang futtefreja Spørgsmål ang fleksjob 32 29-08-2011 08:21
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Endnu engang... Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2009 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension