K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 12:30   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Og så er det blevet mit problem.
Og det er jo det det bliver, hvis man af størstedelen af ens omgangskreds (familie og venner) bliver mødt med mistro.

Hvis man ikke kan mødes og være sammen, med hverken familie eller venner, uden at blive mødt med mistroiske spørgsmål og evt. nedgørelse, så kan selv den bedste få et knæk.

Ikke ret mange mennesker kan holde ud, altid at gå for sig selv, og mange har svært ved, at skaffe nye relationer.

Jeg selv var på kh i mange år, de fleste tog mig som den jeg er, men en enkelt person kom med jævne mellemrum med stikpiller, for "der må da være noget du kan klare".
Og ja, jeg kan sg'i da klare det hele, men intet af det uden at ligge brak de efterfølgende 8 dage.

Men netop fordi det kun var en enkelt person, så kunne jeg ryste det af mig og ikke blive særligt påvirket af det, havde det nu været hele familien, så havde den dælme været svær.

Nu hvor jeg har fået fp oplever jeg ingen negative ytringer, det er li'som om, at folk nu tror på det jeg hele tiden har sagt, nemlig at jeg har en tosset ryg og kun magter mig selv og mine børn, så snart der proppes mere på, så knækker filmen.

Jeg har nogle gange haft den tanke, at hvis en stiller ?-tegn ved mine helbredsmæssige problemer, så sku' jeg måske lade personen læse et uddrag af min sidste jobdagbog og efterfølgende spørge, om sådan en tilværelse virker tillokkende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:53   #42
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
at jeg er syg og det aldrig blir bedre eller går over.

jeg er træt af folk der tror at når man har fortalt den en gang at man er varrigt syg, at man ugen efter mirakuløst er blevet rask.

men jeg kan godt se det fra deres synspunkter, det eneste der afslører mig er min langsomme skæve gang, og halten når det er værst. men stik hovedet inden for i mit liv bare en enkelt dag, så kan de se at det ikke bare er det jeg døjer med.

jeg har da overvejet at holde det for mig selv, men problemet opstår igen når folk spør hvad man arbejder med eller er uddannet som. og det er sku svært at undgå netop de spørgsmål. hvad siger i andre??
er i bundløst ærlige eller pakker i det ind eller afviser?

man blir mødt med ligegyldighed og mistro alle vejne. det i sig selv er totalt opslidende. oven i det kommer alle de fysiske og psygiske ting (tror da nok at kognitive ting går ind under psyken, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl)

jeg er træt af folk der ikke mener jeg er syg nok, bare fordi jeg har 3 børn på 6,1.5 og 2.5 år. (tro mig alle de løft jeg har om dagen, de sender mig ofte til tælling i sengene ller på sofaen- men folk ser det jo ikke når man lukker ned for gardinet og ligger sig ind under dynen for at tackle smerterne.


jeg håber at i andre har lettere ved at forklare andre folk, at smerter ikke altid er synlige

lige lidt hverdags galle fra mig- håber i bærer over
Hej...... jeg starter lige med at sende dig et

Jeg kan så udemærket følge dig, jeg har samme problem. Jeg har også hørt utallige gange om jeg ikke tror det er psykisk.....om jeg ikke tror det går over igen, om jeg ikke tror ditten og om jeg ikke tror datten......Jeg tror ikke noget.....jeg ved.
Mine smerter er der, dag og nat.....mine smerter er der uanset om de tror det eller ej.
Så nu holder jeg det for mig selv....det er hårdt, fordi jeg har brug for at snakke om det.
Men så har jeg en dejlig person i min omgangskreds som ved hvad jeg snakker om, og ikke mindst som tror på mig. Jeg håber du også har en at dele dine tanker med....for det er guld værd.
Men som syg, er man faktisk ret ensom.....folk har det med at tage afstand, eller forsvinde ud af ens liv....fordi de ikke lige magter at man pludselig er blevet en anden, og ikke kan de samme ting som før. I starten gør det vildt ondt, når ens såkaldte venner ikke mere lader høre fra sig, men med tiden har jeg lært at accepterer det, fordi de i mine øjne ikke er rigtige venner alligevel.

Så fortvivl ikke, op med hovedet....og luk de mennesker ind som vil dig det godt....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 08:46   #43
charles
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
charles er ny på vejen
folk har mange fordomme fordi de tror at man ikke gider lave noget men det er svært at få førtidspension i danmark og de kan jo ikke se at jeg har kronisk smerter fordi min ryg er ødelagt ville være nemmer his jeg manglede en arm
charles er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 10:31   #44
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Ja jeg kender også udemærket probemet med at folk flygter.
Både fordi de ikke kan sætte sig ind i usynlige sygdomme men også
fordi jeg pga. min sygdom, bliver hurtigt vred over nogle ting, og
så siger jeg bare hvad jeg tænker.

Så det er faktisk "rart" at kunne dele denne type problem med andre herinde.

Jeg kan godt tildels forstå omgivelserne, men ville ønske at de havde større forståelse.
Håber det kommer engang.
Og ellers er det den tunge vej, at bygge en ny omgangskreds op.

Knus og kram til jer alle
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 00:07   #45
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
siden mine første indlæg i denne tråd er der kommet afslag på alt- på nær hjælp til bad 2 gange om ugen( som ofte kun bliver til et pga smerter og træythed)

min mor r her stadig som heltidshjælper og det samme er min kæreste-

og jeg har fået stilet i udsigt at min udredning nemt kan tage et år før jeg for 2 gang kan søge førtidspension-

men de kan spare sig- jeg har givet op- nu må vi se hvor længe jeg holder før det hele vælter....

jeg har det som om min luft bliver tynder eog tyndere- til sidst er det som om man kvæles.

jeg skal gang på gang forklare min sygdomshistorie overfor div læger der ikke har gidet at læse min journal, fordi den er flere alen lang- og min ødelagte hukomelse ør at jeg ikke kan huske hvad jeg har forklaret een gang og hvad jeg ikkehar fået sagt.

det er ikke nemt med en korttidshukommelse på 15 min- og s¨å skal udfrittes 3 stive timer, fra tid til anden... om det samme over and over again. ja jeg har ondt 24/7- og i kan ikke gøre jer herre over om det passer til mine skader eller ej.- for så kan det jo være i har overset noget- fx mine led? har haft ondt i dem siden 2010- og der er stadig ingen de rved hvad det er...

mit piskesmeld som har resulteret i slid i nakkehvivlerne, samt min astma negligeres- jeg anklages for at være lavt begavet- trods at der stod ordret fra psykoligen at jeg lå i den lave ende af normalområdet.( det er i min verden ikke at være lavt begavet)

jeg har de ondeste migrene anfald i øjeblikket samt store huller i min hukommelse jeg ikke plejer at have. jeg kan fx ikke husske hvor jeg bor, mit cpr nr, og kan nogle gange ikke genkende min kæreste. det er meget ubehageligt. min ptsd er gså inde under den kategori- blot fordi at jeg ikke er i behandling for det- men man skal vel have stillet diagnosen fra andre end en neuropsykolog der kun skule udrede mine problemer samt min arbejds procent- hvilket han fandt var lig nul- og at der kun kunne ske forbedring i min livskvalitet hvis jeg var heldig -

al livskvalitet er væk- der er intet tilbage efter de sidste måneder i kommunens kløer, hvor man gang efter gang bliver mistænkeliggjort, udmattet og tilsidst forlangt det umulige af.

de er gået så langt som at ringe til min læge efter et møde de aflyste ( samme dag) og påstå at jeg nægter at samarbejde.

det var strået der brækkede kamelens ryg.... jeg orker ikke at slås mere. jeg vil bare ha lov at være i fred. og kan jeg finde en rute uden om kommunen- så tager jeg denne- for kommunens cirkus overlever jeg ikke.
jeg orker ikke at slås- jeg har stået i den her situation io 13 år nu- og den er kun blevet værre af utallige formålsløse arbejdsprøvninger.....

min krop siger stop- ogjeg er den eneste der kan sige nej - det kan ingen andre gøre for mig-

men når vi siger nej- så rammes man af trusler om at de vil luke for ens ydelse- og så jages man rundt igen... jeg kan ike mere................
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 00:49   #46
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
sådan kan man heller ikke behandle folk...og så mange år...alle ka klare et vist pres en vis tid - men det her er sgu umenneskeligt..ka godt forstå du blir træt af det..kan heller ikke forstå de vil være bekendt ikke at få afsluttet en - så mam ka< få fred..stakkels dig,ville ønske jeg kunne hjælpe

stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 15:07   #47
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jeg har det som om min luft bliver tynder eog tyndere- til sidst er det som om man kvæles.

jeg skal gang på gang forklare min sygdomshistorie overfor div læger der ikke har gidet at læse min journal, fordi den er flere alen lang- og min ødelagte hukomelse ør at jeg ikke kan huske hvad jeg har forklaret een gang og hvad jeg ikkehar fået sagt.

det er ikke nemt med en korttidshukommelse på 15 min- og s¨å skal udfrittes 3 stive timer, fra tid til anden... om det samme over and over again. ja jeg har ondt 24/7- og i kan ikke gøre jer herre over om det passer til mine skader eller ej.- for så kan det jo være i har overset noget- fx mine led? har haft ondt i dem siden 2010- og der er stadig ingen de rved hvad det er...

mit piskesmeld som har resulteret i slid i nakkehvivlerne, samt min astma negligeres- jeg anklages for at være lavt begavet- trods at der stod ordret fra psykoligen at jeg lå i den lave ende af normalområdet.( det er i min verden ikke at være lavt begavet)

jeg har de ondeste migrene anfald i øjeblikket samt store huller i min hukommelse jeg ikke plejer at have. jeg kan fx ikke husske hvor jeg bor, mit cpr nr, og kan nogle gange ikke genkende min kæreste. det er meget ubehageligt. min ptsd er gså inde under den kategori- blot fordi at jeg ikke er i behandling for det- men man skal vel have stillet diagnosen fra andre end en neuropsykolog der kun skule udrede mine problemer samt min arbejds procent- hvilket han fandt var lig nul- og at der kun kunne ske forbedring i min livskvalitet hvis jeg var heldig -

al livskvalitet er væk- der er intet tilbage efter de sidste måneder i kommunens kløer, hvor man gang efter gang bliver mistænkeliggjort, udmattet og tilsidst forlangt det umulige af.

de er gået så langt som at ringe til min læge efter et møde de aflyste ( samme dag) og påstå at jeg nægter at samarbejde.

det var strået der brækkede kamelens ryg.... jeg orker ikke at slås mere. jeg vil bare ha lov at være i fred. og kan jeg finde en rute uden om kommunen- så tager jeg denne- for kommunens cirkus overlever jeg ikke.
jeg orker ikke at slås- jeg har stået i den her situation io 13 år nu- og den er kun blevet værre af utallige formålsløse arbejdsprøvninger.....

min krop siger stop- ogjeg er den eneste der kan sige nej - det kan ingen andre gøre for mig-

men når vi siger nej- så rammes man af trusler om at de vil luke for ens ydelse- og så jages man rundt igen... jeg kan ike mere................
Lidt god vind til dig herfra ved selv hvor hårdt det er, man føler bare at man bliver syltet og ved ikke altid hvad der er op og ned hos sagsbehandleren.
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 15:32   #48
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Du skal ikke godtage alt de serverer for dig.

At du skulle være svagt begavet kan man jo læse sig til, at du ikke er.

Ens hjerne bliver frygteligt påvirket af depression, jo længere jo værre.

Håber du magter at kæmpe de sidste slag.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 07:52   #49
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Du skal ikke godtage alt de serverer for dig.

At du skulle være svagt begavet kan man jo læse sig til, at du ikke er.

Ens hjerne bliver frygteligt påvirket af depression, jo længere jo værre.

Håber du magter at kæmpe de sidste slag.
Kan ens sagsbehandler egenligt kræve at man tager lykkepille? Kom jeg lige til at tænke på?
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:56   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af æbleplukkeren Se meddelelser
Kan ens sagsbehandler egenligt kræve at man tager lykkepille? Kom jeg lige til at tænke på?
Hvis din læge har skrevet, at du vil kunne få det bedre ved at tage lykkepiller, så kan de kræve, at du afprøver det.

Det vil jo være en behandlingsmulighed og for at få fleks eller fp skal alle beh.muligheder være udtømte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjertekar sygdomme og skitzofreni hejhejhej Et godt link! 3 02-03-2013 12:48
11 sygdomme fritager for ? Aorta Alt det andet 2 16-06-2011 21:26
Sygdomme med varig nedsættelse TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 7 06-03-2010 20:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension