K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2016, 20:18   #11
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Det er en jungle, og det er ubegribeligt, at der absolut, ingen retningslinjer eller krav fra det offentlige, om hvilke kvalifikationer man skal have for at kunne bestride stillinger som beskæftigelses-konsulent, det gælder både i Jobcentre og hos Anden Aktør.

Det er også absurd let, at starte virksomhed op, og stikke snablen i de offentlige kasser.

Eksempelvis ham her, fra Incita kom jeg i kløerne på, et par år efter han holdt op som Salgschef hos Soft Advice, og efterfølgende havde skiftet hamp, og opstod som Virksomheds konsulent Incita.
Han var han skræmmende inkompetent og Det blev et frygteligt forløb, der vitterligt endte i Kaos.
Han havde absolut intet kendskab til mit fagområde, han var ærlig omkring det, men det tangerende det pinlige.

https://www.linkedin.com/in/jesper-s...ensen-69180b26

Virksomhedskonsulent Jobcenter Frederiksberg
juni 2013 – juni 2015 (2 år 1 måned)Frederiksberg

Virksomhedskonsulent Incita
oktober 2007 – juni 2013 (5 år 9 måneder)

Salgschef Soft Advice
februar 2005 – juni 2007 (2 år 5 måned

For at citere Forrest Gump, Jobcentrene og Anden Aktørene, er som en æske med fyldte chokolade, man aner ikke hvad man hiver op .......

Sidst redigeret af Lathyrus; 23-05-2016 kl. 20:20. Årsag: snork
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 21:08   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile fiktive aktiveringer i Københavns kommune.

Hej Lathyrus.
Nu når du skriver navnet på firmaet, Incita husker jeg , at det var netop der jeg oplevede den yderst mærkværdige behandling.
Ren og skær en pengemaskine, og det beteler vi alle til!!
det er fandeme uhyggeligt
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 08:13   #13
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lathyrus Se meddelelser
Det er en jungle, og det er ubegribeligt, at der absolut, ingen retningslinjer eller krav fra det offentlige, om hvilke kvalifikationer man skal have for at kunne bestride stillinger som beskæftigelses-konsulent, det gælder både i Jobcentre og hos Anden Aktør.

Det er også absurd let, at starte virksomhed op, og stikke snablen i de offentlige kasser.

Eksempelvis ham her, fra Incita kom jeg i kløerne på, et par år efter han holdt op som Salgschef hos Soft Advice, og efterfølgende havde skiftet hamp, og opstod som Virksomheds konsulent Incita.
Han var han skræmmende inkompetent og Det blev et frygteligt forløb, der vitterligt endte i Kaos.
Han havde absolut intet kendskab til mit fagområde, han var ærlig omkring det, men det tangerende det pinlige.



https://www.linkedin.com/in/jesper-s...ensen-69180b26

Virksomhedskonsulent Jobcenter Frederiksberg
juni 2013 – juni 2015 (2 år 1 måned)Frederiksberg

Virksomhedskonsulent Incita
oktober 2007 – juni 2013 (5 år 9 måneder)

Salgschef Soft Advice
februar 2005 – juni 2007 (2 år 5 måned

For at citere Forrest Gump, Jobcentrene og Anden Aktørene, er som en æske med fyldte chokolade, man aner ikke hvad man hiver op .......
Åh gud, denne mand var skyld i at jeg fik afslag på fleksjob, han er meget speciel..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 12:10   #14
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Tak for din respons!
Det varmer, og jeg er taknemlig over, at du magter at sætte dig ind i sagerne. Jeg gør det også, men er desværre noget hæmmet af overskud til, at gøre som dig. Jeg har forsøgt med Arbejdsmarkeds styrelsen, og fik også et "positivt"svar , men også meget, på den ene side, på den anden side. altså et ambivalent svar......
Hvis du ikke selv magter at sætte dig ind i sagerne, så bed andre om at hjælpe dig – f.eks. her på K10.
Snak også med venner og bekendte.

Vigtigt!
Vil du klage over dit forløb hos jobcentret eller anden aktør, så foregår sagsbehandlingen i ét system.
Vil du anmelde en kommune for, uberettiget, at have modtaget statsrefusion for fup-aktivering, så foregår det i et helt andet system.
En anmeldelse til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal derfor KUN handle om, at en kommune har modtaget statsrefusion, som den ikke er berettiget til - ikke ét ord om din egen sag.

En anmeldelse skal indeholde en detaljeret beskrivelse af fup-aktiveringen og vedlægges dokumentation for at den har fundet sted. Det er bedst, hvis man kan henvise til en omtale i medierne. Hvis dette ikke er muligt, så kan egne fotografier af meningsløse opgaver og papirer fra anden aktør bruges som dokumentation. Fotografierne skal tydeligt dokumentere hvor fup-aktiveringen foregår - oftest i et lokale hos en aktør.
Og snak med de andre du møder i fup-aktivering om at lave en anmeldelse i fællesskab.

Kommunens pligter.
"Stk. 5. Hvis kommunen undlader at korrigere data om ydelsen, jf. stk. 2, eller ikke gør Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering opmærksom på fejl, jf. stk. 4, og dette har eller kan have medført økonomisk tab for staten, kan Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering foretage modregning ved opgørelsen af finansieringsbeløbet til kommunen".
http://star.dk/~/media/STAR/Files/Re...615%20pdf.ashx
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 24-05-2016 kl. 12:12.
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 16:22   #15
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Allerede den første, uge gjorde jeg Incita, opmærksom på, at den virksomheds-praktik, jeg var i gang med, intet, absolut intet havde med, den virksomheds-praktik, der var aftalt. Men Incita, reagerede ikke på min mail, nu var jeg, om jeg man så at sige afsat.

Jeg klagede desværre ikke officielt, over mit forløb hos Incita, men anmodede istedet pænt Jobcenteret, om jeg kunne få, en ny virksomheds-praktik, en virksomheds-praktik, som oprindeligt aftalt, men denne gang i et velfungerende firma.

Jeg fik afslag fra Jobcenteret, klagede til Stats forvaltningen, som så afviste, min klage.

Nu er jeg ikke skadefro anlagt, men det firma jeg var i virksomheds-praktik hos, gik konkurs, men bagmændene nåede at akkurat at starte, firmaet der stod bag omfattende svindel, med jobrotation:

http://www.avisen.dk/saadan-malker-d...on_325422.aspx
http://www.avisen.dk/smart-jobfidus-...br_325240.aspx

Og som Butters fra South Park, ville udtrykke det:

https://www.youtube.com/watch?v=svYQG_BnAls
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 11:37   #16
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lathyrus Se meddelelser
Allerede den første, uge gjorde jeg Incita, opmærksom på, at den virksomheds-praktik, jeg var i gang med, intet, absolut intet havde med, den virksomheds-praktik, der var aftalt.....
Hvis kommunen har sendt dig i noget fup-aktivering - meningsløse aktiviteter der ikke hjælper dig i job - så kan du overveje at anmelde kommunen for uberettiget at have modtaget statsrefusion.

Kommunerne vil stoppe alle fup-aktiveringer, hvis de mister statsrefusionen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 17:41   #17
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Øv, hvor kan man ønske at man noget før havde været oppe på mærkerne eller fundet k10 :-)
Har blandt andet været henvist til et Basis og Kombinationsforløb hos CAB i KK.
På første mødedag blev de fremmødte borgere orrienteret om at vi kunne gå hjem og "holde fri" et par uger for så at blive indkaldt til møde med vejleder/sagsbehandler.
En anden borger og jeg bad om at få oplyst hvornår det såkaldte basisforløb så ville starte; det skulle angiveligt bestå af undervisning, afklaring samt planlægning af kombinationsdelen.
Vi fik et meget surt svar om at man i CAB pt havde sparet Basis-delen væk fordi "jobcenteret sender alt for mange borgere herud".
Samtlige borgere startede efter et par uger på kombinationsdelen, altså uden basis, som for alle bestod i "interne praktikker" på CAB´s egne områder.
Der var ingen undervisning, ingen tilbud om coach, mentor, psykolog etc, intet samarbejde med hverken SOF eller SUF..absolut intet.
Udover at registrere dagligt fremmøde var det personale der angiveligt skulle aktivere borgerene heeelt passive...man drak kaffe og hyggesnakkede.
Altså når man så ikke lige aktiverede os.
Selv blev jeg blandt andet sat til at afhente køkkenbordsplade og armatur i Silvan og køre dette hjem til en sagsbehandleransats privatadresse...så sparede hun jo 3x34.
Flytte for en ansats søn samt køre kommunalt inventar til Christiania, hvor en tredje ansat havde bopæl og skulle bruge dette på deres posthus.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline

Sidst redigeret af Carolinekbh; 01-06-2016 kl. 18:03.
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 08:38   #18
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg blev afklaret via væksthuset og det var lige før konsulenten rullede med øjnene da både jeg om min bisidder i en stiv time afviste enhver praktik der blev foreslået.
Men til sidst kom hun med et forslag hvor bisidder og jeg, stort set råbte BINGO i munden på hinanden, og fra da af gjorde de nøjagtig som jeg bad om !

I min praktik viste det sig hurtigt at jeg skulle have hyppige besøg af konsulenten for at tilpasse forholdene til netop mig.
Og hold nu godt fast...
Min konsulent kom hver 5. dag, det vil sige Mandag og Fredag i den ene uge og Onsdag i den anden, og dette stod på i nogle uger til konsulenten skulle på ferie, hvor jeg afprøvede de fastsatte rammer fra praktikken, så arbejdsevnen kunne fastlægges nøjagtigt.
Jeg var i alt i praktik i 3 måneder og i indstillingen til pension stod at det var en helt utrolig detaljeret beskrivelse af arbejdsevnen der lå til grund for indstillingen.
(at teamet så prøvede at snyde mig for pension i første omgang er en anden sag, man da jeg selv søgte var denne afklaring rigelig dokumentation)

Så det er ikke alle andre aktører der bare er til for at pumpe kommune-kasserne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 11:02   #19
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline
Jeg vil foreslå, at du anmelder kommunen for at have modtaget uberettiget statsrefusion.
Kommunerne stopper kun fup-aktiveringer, hvis de rammes, hvor det gør allermest ondt – på pengepungen.
Anmeldelsen kan sendes i en mail til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, STAR.

Husk, at anmeldelsen ikke må ligne en klage over dit forløb på CAB. Henvendelsen til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal KUN handle om, at kommunen uberettiget har modtaget statsrefusion for at sende ledige i fup-aktivering.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 19:00   #20
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
Øv, hvor kan man ønske at man noget før havde været oppe på mærkerne eller fundet k10 :-)
Har blandt andet været henvist til et Basis og Kombinationsforløb hos CAB i KK.
På første mødedag blev de fremmødte borgere orrienteret om at vi kunne gå hjem og "holde fri" et par uger for så at blive indkaldt til møde med vejleder/sagsbehandler.
En anden borger og jeg bad om at få oplyst hvornår det såkaldte basisforløb så ville starte; det skulle angiveligt bestå af undervisning, afklaring samt planlægning af kombinationsdelen.
Vi fik et meget surt svar om at man i CAB pt havde sparet Basis-delen væk fordi "jobcenteret sender alt for mange borgere herud".
Samtlige borgere startede efter et par uger på kombinationsdelen, altså uden basis, som for alle bestod i "interne praktikker" på CAB´s egne områder.
Der var ingen undervisning, ingen tilbud om coach, mentor, psykolog etc, intet samarbejde med hverken SOF eller SUF..absolut intet.
Udover at registrere dagligt fremmøde var det personale der angiveligt skulle aktivere borgerene heeelt passive...man drak kaffe og hyggesnakkede.
Altså når man så ikke lige aktiverede os.
Selv blev jeg blandt andet sat til at afhente køkkenbordsplade og armatur i Silvan og køre dette hjem til en sagsbehandleransats privatadresse...så sparede hun jo 3x34.
Flytte for en ansats søn samt køre kommunalt inventar til Christiania, hvor en tredje ansat havde bopæl og skulle bruge dette på deres posthus.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline
Hvor er det vildt!! Håber der er journalister, der læser med her og graver i det. Det er da en kæmpe skandale...
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension