K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2018, 13:14   #1
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
arbejdsprøvning / virksomhedspraktik

Jeg har gået deltidssygemeldt med stress siden september 2016, var selvstændig. stress status quo i forløbet, så har nu lukket/solgt min hjemmeside og lukket virksomheden. blev fuldtidssygemeldt pr 24-8-2018.

Jeg skal nu i jobafprøvning i en anden branche. da det er arbejdsbelastningen jeg reagere på og ikke arbejdstypen (hvad jeg laver). så tænker jeg selv at det er med mål om fleksjobordning. læge og psykiater har vurderet at min stress er kronisk og at jeg har en varig nedsat arbejdsevne.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ift en arbejdsprøvning?

tænker her mål? formål? hvordan kommunen måler på det mm. har tænkt mig at føre dagbog over mine arbejdstimer og stress symptomer - også på fridage. for at kunne dokumentere hvordan jeg har det.
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2018, 17:00   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Rigtig god idé med dagbog.

Her er nogle af mine generelle råd i forb. med arbejdsprøvning:

Start med at spørge sb hvad du skal gøre, hvis du en dag ikke kan klare de aftalte timer og er nødt til, at gå hjem før tid, af helbredsmæssige årsager.
Svaret kan f.eks. være, at du skal starte med, at sige det til en kontaktperson på afprøvnings-stedet og derefter ringe/maile til sb eller jobkonsulent.

Mød op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det. Også selvom det betyder, at du blot kommer for, at fortælle, at du har det meget skidt og går hjem igen.

Sig fra og gå hjem når du ikke kan klare, at arbejde mere. Eller når du når dén grænse, hvor du af erfaring ved, at "læsset vælter" hvis du fortsætter. Men det kan være en god idé først at nå til grænsen, og dokumentere konsekvenserne i dagbogen.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.
Se her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender du til sb og jobkonsulent hver uge. Gerne i mail. Hvis du afleverer personligt, så bed om kvittering for modtagelse.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2018, 18:48   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vil gerne lige uddybe grunden til, at du skal gå hjem når du ikke kan mere:
Lad os sige at du fysisk er til stede f.eks. 15 timer om ugen. Du kæmper dig igennem, men du kan faktisk ikke holde til det. Det resulterer i at du går fuldstændig ned psykisk når du er hjemme, og kun lige kan holde sammen på dig selv når du er der.
Så vil der ske en af 2 ting:
1: kommunen tænker "fint, du kan klare de timer, vi prøver med flere timer."
2: du bliver nødt til at sygemelde dig helt i en periode for at komme ovenpå igen, og skal så starte forfra med arbejdsprøvningen.

Alternativt, lad os så sige at kommunen siger "15 timer virker vidst passende." Du bliver godkendt til fleksjob, ansat i fleksjob på 15 timer (for det går man ud fra at du kan klare). Så vil det på et eller andet tidspunkt igen ende i en sygemelding. Og ny arbejdsprøvning for at finde ud af, hvad du rent faktisk kan klare.

Derfor er det meget vigtigt at du giver dem et realistisk billede af hvor meget du kan klare. Og ikke bare "lader som om"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2018, 10:16   #4
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
tak begge to har nu lavet et spørgeskema om argumentation for valg af branche, skånehensyn, hvad der måles på mm. som min SB eller jobkonsulent bør kunne svare, samt et skema til min dagbog over opgaver, symptomer, mm. så nu føler jeg mig klar.

vil gerne undgå at det trækkes ud i langdrag omkring "vi synes" og stiler efter at kommunen helt konkret skal kunne argumentere fagligt i deres vurderinger, så jeg kommer hurtigst muligt igennem virksomhedspraktikken. mit mål er flexjob bevilling, har erkendt nu at de 12-15 timer jeg har kunnet arbejde om ugen de sidste 2½ år, er for mange, jeg kommer aldrig højere mere. den hjerne er kronisk udmattet på mange punkter.

vil have uploaded mit skema til dagbog, hvis andre kunne få glæde af det, men kan ikke få lov til at uploade det
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2018, 16:15   #5
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
Jeg lukkede min virksomhed 23-8-2018 og blev fuldtidssygemeldt og henvist til jobkonsulent mhp virksomhedspraktik.
nu her den 9-10-2018 går jeg stadig og venter, blev indkaldt til et møde en måned efter jeg lukkede virksomheden, og her blev vi enige om at starte op med 3 x 1 time om ugen, med mål om at en blid opstart vil øge sandsynligheden for succes. men går nu go venter og der sker ingenting. min jobkonsulent siger at hun gør hvad hun kan men har ikke kunnet finde et praktiksted til mig endnu. men jeg kan komme ned i kommunens kantine og gå nogle timer om ugen til de finder en virksomhedspraktik til mig.

mit spørgsmål nu går på, hvor længe må jeg gå og vente på at komme i virksomhedspraktik?
er der ikke nogle regler for dette?

ps har været 50% deltidssygemeldt fra september 2016 til 23 august 2018, hvor det blev besluttet at jeg skulle fuldtidssygemeldes og i arbejdsprøvning, da udsigten til at jeg kunne komme op i tid i daværende beskæftigelse er væk. min stress er vurderet at være kronisk
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 06:18   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Mange venter lang tid,det er ikke altid let at finde den rigtige plads, du må gerne selv hjælpe med at finde ent sted, jeg fandt selv min arbejdesprøvning i sin tid og da min mand blev syg kom han i 2 dårlige praktikker/qrbwåejdsprøvning før vi selv fandt en.

Hvis du ved et sted kan du selv spøger om en plads
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension