K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2008, 17:26   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak for dit input.
Så er det da ikke kun mig som syntes det er lidt forvirrende, at jeg både bliver omtalt som rask og som syg...
timeantallet jeg har udregnet selv efter mødesedler, er ialt 20½ time i gennemsnit incl pauser. og det var kun skånejob jeg havde, jeg stod i kiosk og ekspederede. cigaretter og bager, samt post.. ikke meget tungt i det. og alligevel blev min smertetilstand forværret, og endnu flere mdr efter er jeg ikke tilbage på niveu som inden arbejdsprøvning.
men det er jo ikke en ting jeg kan bevise... og hvordan gør man lige det?

jeg bliver lige nødt til at høre om min fagforening vil hjælpe. og ellers må jeg lave en klage. igen igen. for der er fejl i timeantal. og jeg kan ikke ud af min ny tilsendte ressouceprofil se, at mine dagbogsnotater er indarbejdet..
vil det være en ide at bede om aktindsigt igen hos kommunen, og hvor længe skal jeg vente der går med en evt. bekræftigelse hos ankenævn?
tak for jeres hjælp. og kom gerne med flere indput..

hvor er det altså bare dejligt at føle man ikke er alene.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 23:04   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan bede om løbende aktindsigt i kommunen.

Normalt plejer myndigheder at have en frist på cirka 2 uger til at bekræfte modtagelsen, så det holder ankenævnet sig nok også til.

Du kan læse mere her om klager til ankenævnene: www.statsforvaltning.dk

Og tjek under Beskæftigelsesankenævnene om, hvordan man klager.

Du kan jo bruge det, jeg skrev i forrige indlæg om timeantal og tage med til fagforeningen.

Dine kommentarer SKAL ifølge lovgivningen inddrages i helheden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:21   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej, ville bare lige se om andre havde nogle input at komme med, inden jeg i morgen ringer til fagforening. nu kan det ikke trækkes længere. men puha orker næsten ikke. på den anden side, kan jeg jo ikke give op.. så vinder kommunen jo..

er den der §§ 56, hvor man kan søge om at arbejdsgiver får refusion for ens sygedage, er den kun for folk som er i job??
hvor sandsynligt er det at man kan søge og få et job, og anmode om sådan en §§ af arbejdsgiver til første samtale? og ovenikøbet med ens sygehistorie i bagagen?

Sidst redigeret af Huldra; 16-09-2008 kl. 23:25. Årsag: glemte noget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:38   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ved jeg faktisk ikke, om den er. Jeg mener, den gives for eet år ad gangen. Men den er jo bedre end ingenting, hvis man skal søge job.

Det er kommunen, der skal sørge for at give dig en §56, ikke arbejdsgiveren.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 13:39   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nå, så har jeg lige talt med en fra min fagforening.
hun foreslog mig at jeg skulle tale med min nye sagsbehandler i kontanthjælpssystemet. inden jeg evt. klager over afgørelsen om flexjob.
af hensyn til om jeg orkede de lange sagsbehandlinger, og måske få ret, men kommunene alligevel ingen straf vil få.
Der er stadig fejl i min ressouceprofil, de skal da rettes. og jeg føler ikke at min opfattelse af arbejdsprøvningen er medtaget. altså at mine smerter er forværret, og trætheden forværret.
ja, det ville da være lykken hvis jeg kunne søge et normalt job og knokle på normale vilkår. og få en § 56, men fakta er at jeg dårligt kan passe hus, have og børn.
f.eks har jeg i tirsdags ryddet lidt op, og vasket lidt på et badeværelse. vi får nemlig gæster lørdag.. og det har givet mig flere smerter og træthed så igår onsdag fik jeg intet foretaget mig.. og idag skal jeg hive mig selv i hårrødderne for at flytte den sidste måneds vasketøj, rent selvfølgelig, fra spisebordet og ovenpå.. og få ryddet op, så man kan være bekendt at have gæster. så skal jeg vælge at se helt bort fra haven, hvor græsset er knæhøjt, ukrudt hoftehøjt og hundelort over alt.. ikke lige en velegnet legeplads for unger..
min fagforening mente også at der burde have været mindst 2 arbejdsprøvninger for at man kunne vurdere min erhvervsevne rigtigt, den arbejdsprøvning jeg var i, var godt nok en forlænget en... hvor forlængelsen kom i stand pga jeg fik lov at tage imod indbetalingskort i postafd. i supermarked. arbejdsprøningen var et skånejob i sig selv.
min læge har henvist mig til endnu en reumatolog, for at få en nyere vurdering af mig. og jeg er fritaget for jobsøgning i jobcenteret..

puha, jeg tror sku jeg skal have en kopimaskine til alle de papirer her, som jeg skal holde styr på og sende til her og der.. det gavner jo ikke min efterfølgende stressreaktion..
hvad mener I skal jeg bare lade dem slippe for påtale mht til min flexjobafslag og det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 14:08   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Huldra... Jeg synes, du skal klage over afgørelsen.

Du skal skrive i klagen, at du ALDRIG bliver selvforsørgende med den afgørelse.

Se mit indlæg nr. 10 i denne tråd.

Dit timeantal og dit fremmøde stemmer IKKE med det, kommunen påstår.

Klag over det, så de IKKE trækker dig mere rundt i manegen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 01:17   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.k10.dk/album.php?albumid=17&pictureid=65

denne erstatter den som endte på 62 i mit tidligere indlæg. jeg har forsøgt at lave det bedre men måtte opgive.. klogskaben er ikke blevet bedre efter mit markstunt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 12:14   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Så kom dagen, hvor jeg endelig tog mig sammen og ringede til beskæftigelsesankenævnet. og hørte til min sag.. min fornemmelse viste sig at holde stik.. der er truffet afgørelse i min sag og den er sendt til mig d. 12. juni 09.

jeg har så bare ikke modtaget noget... arghhh...... kommunen har heller ikke meddelt at de har modtaget sagen retur......

hun kunne kort fortælle i tlf, at sagen er hjemvist til nybehandling og noget. ressourceprofilen var ikke god nok... og noget var kendt ugyldigt.. men jeg har som sagt ikke noget på skrift, men det ville hun sørge for at jeg fik.. ja altså hvis posten gider aflevere det til mig..

men som det ser ud, så fik jeg åbenbart ret i beskæftigelsesankenævnet.. men selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på at få sygedagpengene retur eller flexjob.. tror jeg da... men kommunen fik da ikke ret i at de havde gjort det godt nok..

så nu afventer jeg brevet og håber min fagforening gider hjælpe mig godt igennem resten af sagen...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 13:15   #19
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej søde Huldra ...... Ja, jeg var ikke i tvivl om at kommunen havde kludret med din sag, og jeg venter spændt på, hvad ankenævnet er nået frem til mht. behandlingen af din sag

Selv er jeg ved at blive smidt ud af dagpengesystemet, så det er også derfor du og K10 ikke har hørt fra mig ..... Jeg er nemlig meget langt nede, fordi jeg i mange måneder har vidst at de vil gøre det samme mod mig, som de har gjort mod dig ... dvs. omgå loven, selvom jeg har skrevet og regeret med lovparagraffer og hele molevitten, samt bedt om møder for at få rettet alle de fejl og mangler i min RP osv. osv. ... Jeg får bare tavshed, for de har besluttet sig ... Jeg skal nok finde min side frem en af dagene og fortælle mere udførligt, for jeg skylder også alle jer, mine venner, en undskyldning for ikke at have været inde hos jer

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 13:51   #20
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
KÆMP for guds skyld vidre.
Ingen takker os for at være nikkedukker:-)
Jeg har selv vundet to anke sager over kommunen og ved hvilke fustrationer og opgivenhed der følger med.
Men jeg har ALDRIG givet op, jeg vil tværtimod sige at som ord sproget siger....så bliver vi stærkere af modgang:-)

Huldra hvis du har ankenævnet godkendelse på at der er lavet fejl i din sag så er jeg ret sikker på at du ender på sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft.

Hyanna...Jeg håber du kommer lidt mere oven på igen da den følelse du sidder med rammer mange af os, men vi reagere jo alle forskelligt. Jeg håber du har mennesker omkring dig der støtter dig til daglig så du ikke bukker helt under.
Jeg har selv været på bunden et par gange og føler med dig.
Men kæmp vidre og tag et lille skridt hver dag.

Lykke til i fremtiden til jer begge:-)

Knus Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan borgmesteren eller kommunalbestyrelsen gå ind i enkeltsager? phhmw Politik og Samfund 7 04-04-2023 12:22
Hjælp til input søges jasch Politik og Samfund 6 04-11-2013 14:22
Hjælp - har i nogle input foetsie Alt det andet 5 30-01-2013 15:52
Klager til borgmesteren Tanja Alt det andet 15 15-11-2009 11:19
Afslag på hjælpemidler, hjælp søges til skrivelse af klage. Azfalt Alt det andet 4 02-07-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension