K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2018, 21:11   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Hvad kan rehabiliteringsteamet så finde på?

Når en spiciallægeerklæring konkluder at tilfstand må betegnes som stationær og kronisk, der kan ikke peges på behandlingtiltag der på afgørende vis vil kunne bedrer tilstanden eller stabilisere funktionsniveauet.
Funktionsniveauet er ophørt og nedsat til det ubetydelige i et hvert erhverv.

Under støttes af praktiserne Læges kommentar i
LÆ 265, 2.7 (Lægens eventuelle supplerende oplysninger)
Patienten sygdomstilstande er kroniske.
Patienten er forsøgt behandlet i flere omgange uden bedring.
Arbejdsevnen er ophørt tildstanden er kronisk.

Er der nogen her, der har erfaring for hvad rehabiliteringsteamet så! Har af lovlige pakeringsmuligheder?
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 21:23   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg aner ikke hvad de kan finde på af parkeringsmuligheder

Men forbered dig på at hvis der ikke er veldokumneteret papirer på arbejdsprøvninger, funktionsevnebeskrivelse mm så kan det blive et problem at lægerne udtaler sig om din erhvervsevne, det ligger nemlig uden for deres kompentence. Læger har kompentence til at udtale sig om ens funktionsevne

Det er kun jobcenteret som har kompentencen til at vurdere din erhvervsevne og de kan finde på at tilsidesætte lægernes udtalelse om dette.


Kun Regionens Kliniske funktions lægeerklæring må de iflg loven ikke tilsidesætte når de udtaler sig om erhvervsevnen (ihvertald iflg mit jobcenter)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 21:42   #3
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Tak gisne.

Arbejdsprøvningen konklusion.

Henset til borgen ikke selv under skærmede forhold og i meget begrænset omfang, ikke har været i stand til at møde op.
Vurderes det ikke muligt at vurdere borgens arbejdsevne og evt, udviklingsmuligheder ifht. Genindtræden på arbejdsmarkedet.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 21:47   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fiselback Se meddelelser
Funktionsniveauet er ophørt og nedsat til det ubetydelige...
Det er ikke en særlig seriøs formulering.
Formuleringen er desuden selvmodsigende.

Hvis funktionsniveauet er ophørt ligger man hen i en vegetativ tilstand, uden evnen til at røre en tå.

Desværre kan sådan en formulering stille tvivl ved resten af erklæringens seriøsitet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fiselback Se meddelelser
...ikke har været i stand til at møde op.
Vurderes det ikke muligt at vurdere borgens arbejdsevne og evt, udviklingsmuligheder...
Med den oplysning er sagen ikke ordentligt belyst, hvilket evt. vil kunne finde sted under ressourceforløb.
Hvorfor er der ikke lavet funktionsevneattest i hjemmet ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 22:47   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis de taler om at din erhvervsevene så ikke er udredt kan du jo foreslå at de laver en funktionsevne beslrivelse. Den kan fungere istedet for en arbejdsprøvning

Da jeg fik den laver foregik det at en ergoterapeut kom hjem og stillede en mAsse spørgsmål ifht h ordan jeg klarede fx oprydning, personlig hygienje, have jeg fik hjælp til, hvilke hjælpemidler jeg havde mm og så skulle jeg udføre to praktiske opgave efter eget valg - jeg skrællede kartofler og redte seng.

Hun lavede en flot beskrivelse af hvordan jeg bevægede mig, brugte hjælpe midler mm men også hvor lang tid jeg kunne koncentere mig i samtalen mm og afsluttede med at konkludere at jeg selv havde anskaffet de relevante hjælpemidler og hun ikke kunne pege på jobmuligheder jeg ville kunne varetage

Den beskrivelse blev så brugt istedet for arbejdsprøvningen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 09:49   #6
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er ikke en særlig seriøs formulering.
Formuleringen er desuden selvmodsigende.

Hvis funktionsniveauet er ophørt ligger man hen i en vegetativ tilstand, uden evnen til at røre en tå.

Desværre kan sådan en formulering stille tvivl ved resten af erklæringens seriøsitet.


Med den oplysning er sagen ikke ordentligt belyst, hvilket evt. vil kunne finde sted under ressourceforløb.
Hvorfor er der ikke lavet funktionsevneattest i hjemmet ?
Holde da så fast KageØre.

Du giver den virkelig gas!😂
Det kunne en tilkøbt Lægekonsulent der ikke har aflagt lægeløfte ikk’! Gøre ret meget bedre.
Deres motto er vel, “ Det useriøst! Det er selvmodsigende! Der er puls ergo der er funktion sagen er ikke ordentligt belyst”
Funktionsevneattest? Er det det samme som en ADL- taxonomi?
Så er der udfærdigede en sådan, godt nok ikk’! Lige i hjemmet.
Ved ikke hvad der skete, men blev godt nok spurgt til om jeg var intresseret i en sådan hjemmehosser. Og må da sige gav da udtryk for det ikk’! Lige lå højst på ønskeliste, med en ukendt opsavatør i mit hjem, det blev aftalt at det kunne overvejes sener hen.
Men har ikke hørt det omtalt sidenhen, og min spørgelyst, lige! På det område har endnu ikke meldt sig.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 09:53   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du er bedre stillet, jo mere der står på skrift, så jeg ville få sat den funktionsevnebeskrivende igang, så er du bedre stillet
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 14:45   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fiselback Se meddelelser
Det kunne en tilkøbt Lægekonsulent der ikke har aflagt lægeløfte ikk’! Gøre ret meget bedre.
Jamen du ved vel også, at det er sådan nogle du er oppe imod ?
Man må virkelig gå med livrem og seler i sådan en sag !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 17:18   #9
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jamen du ved vel også, at det er sådan nogle du er oppe imod ?
Man må virkelig gå med livrem og seler i sådan en sag !
Jo! KageØre.

Det er da så småt begyndt at bundfælde sig, forstår det der hen, rehabiliteringsteamet i det store hele kan køre rundt med alt, dvs, de KAN! Tilsidesætte alle statusudtalser, udtalser fra praktiserende Læger, Arbejdsmedecinsk div, spiciallæger, funktionbeskrivelser osv, Og det gør de!
Har så godt nok ikk’! Lige fået en beskrivelse af overnævnte der på nogen måder antyder. At der er bare en minimale chancer for genindtræden på arbejdsmarkedet. Men var det tilfældet kunne jeg da sagtens forstille mig at en sådan under ingen omstændigheder ville kunne tilsidesættes?
Det står lige pludeselig lysende klar for mig at klinisk funktionsklinik klinik faktisk er eneste vejen ud Resurseforløbskarrusellen.
Hvem i himlens navn kan, skal eller må henvise til en klinisk funktions klinik?
Og kom bare med det KageØre kan godt klare det,
Det vel sagtens rehabiliteringsteamet der endegyldigt beslutter hvem, hvad og hvornår.
Nogen eller noget skal for klinisk funktions klinik ikk’!?
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2018, 18:03   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Klinisk funktion var sammen med funktionsevnebeskrivelsen af afgørende betydning i min sag.
Det er alene jobcenteret der kan anmode dem om en udtalelse, da det er dem der skal betale for det (det er ret dyrt)

Jobcenteret bad dem sammenfatte alle papirer fra læger, psykolog, ergoterapeut, funktionsevne beskrivelse mm sammen og samtidig vurdere om jeg ikke kunne have et psykiatrisk traume fra min arbejdsulykke som hvis den blev behandlet ville gøre at jeg kunne arbejde på normale vilkår

De blev i den grad sablet ned af klinisk funktion og fik læst og tordnet ørerne fulde af at jeg var psykisk, fysisk og socialt velbehandlet, at der ingen traumer var, at der ingen behandlingsmuligheder er, at der ingen udviklingsmuligheder er og at jobcenteret alvorligt skulle overveje om arbejdsmarkedet overhovedet ville kunne honorere mine skånehensyn.

De gav dem besked på at min rygskade intet psykiatrisk anliggende var men rent fysisk og at de nægtede at lave en psykiatrisk udredning da de fandt det var spild af deres tid

De gav alle læger, neurologer ogmpsykologudtalelser ret i at der ingen behandlingsmuligheder var og at jeg ingen traumer havde

Til dennafsluttende samtale tilbød klinisk funktion mig dog en samtale med deres psykolog ifht det at miste sin arbejdsidentitet, men det ville de ikke skrive i rapporten for det skulle jobcenteret ikke være en del af hvis jeg tog imod det

Da job centeret fik den rapport blev de meget stille og tilbød lynhurtig en pension så min sag kunne lukkes

Til mødet med det rehabiliterende team spurgte de kun om få ting som hvad gør du andet end medicin ifht smerterne og de lige oplyse om at der var mulighed for at træne i vand i kommuneregi hvis jeg fik lyst.
Fik indstilling til pension med skriftlig allede efter mødet

Så for mit vedkommende - hurra for klinisk funktion, selv om det også skal siges at jeg også har læst at andre har haft andre oplevelser med dem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension