K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2015, 08:54   #1
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Ressourceforløb/virksomhedspraktik

Hej.

Er der nogle regler for hvor længe man må være i virksomhedspraktik når man er i ressourceforløb?
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 16:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uden at være 100 % sikker og som jeg kan læse mig frem til....ja så er det 13 uger i praktik

Du tilhører gruppe §2 nr. 11 eller §2 nr. 14 hvis det er alm jobafklaring ifølge denne https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164698#Kap2

Her kan du læse om varighed

Citat:
4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-7, 11, 13 og 14.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=164698#Kap11
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 17:32   #3
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Tak Jeg har nu været i virksomhedspraktik i 10 md.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 18:37   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du ikke fået noget du skal skrive under på hvor der står under hvilke præmisser du har skulle i virksomhedspraktik på...evt med henvisning til den lov de har gjort det under...

Det kan sagtens være at det er mig der tager fejl...men som jeg læser den lov jeg har sat ind....ja så er varigheden af en virksomhedspraktik de 13 uger...for dig som er på ressourceforløb...

Måske der er andre som læser det anderledes....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 10:43   #5
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Der er ikke noget jeg har skrevet under på. Da jeg startede i maj md. blev der lavet en skriftlig aftale med praktikstedet, at jeg skulle være der 1 time om ugen frem til august.
I september blev der holdt møde med min sagsbehandler, og det blev aftalt at jeg skulle op på 2 timer ugenligt. Der er ikke lavet nogle papirer på det, og har ikke hørt fra min sagsbehandler siden.

Jeg er rigtig glad for mit praktiksted, men var bare lidt nysgerrig på hvor længe man må være i virksomhedspraktik.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 11:04   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rinse Se meddelelser
Der er ikke noget jeg har skrevet under på. Da jeg startede i maj md. blev der lavet en skriftlig aftale med praktikstedet, at jeg skulle være der 1 time om ugen frem til august.
I september blev der holdt møde med min sagsbehandler, og det blev aftalt at jeg skulle op på 2 timer ugenligt. Der er ikke lavet nogle papirer på det, og har ikke hørt fra min sagsbehandler siden.

Jeg er rigtig glad for mit praktiksted, men var bare lidt nysgerrig på hvor længe man må være i virksomhedspraktik.
Det kunne se ud som de første 13 uger maj-august er forlænget, men din sagsbehandler skulle have forlænget igen hver 3. måned og I skal skrive en praktikaftale hver gang aftalen forlænges.

Kig lige på den du har fra perioden maj-august. står der ikke et til og fra tidspunkt et sted i aftalen?

Det er vigtigt at have en gyldig praktikaftale for at forsikringen dækker hvis du får en arbejdsskade.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 11:22   #7
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
I den praktikaftale jeg har modtaget står der fra 25 maj - 22 august.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 14:17   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Med praktik aftalen skulle du også have fået "vejledning til Tilbud efter lov om en aktiv beskæfttigelsesindsats". Den hedder AB 106 og du kan se den her http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab106.pdf

blanketten er taget fra http://www.kl.dk/Vejledninger-og-var...dsats-id35195/

Der ligger faktisk også en blanket der hedder AB 135 Forlængelse af tilbud om virksomhedspraktik. Til min praktik brugte Jobcenteret den samme aftale blanket både ved start og forlængelse.

Det kan selvfølgelig bevises, at du er på virksomheden i praktik da det må stå i din JCsag, selvom I ikke har en underskrevet aftale.
Men da det før er set at forsikringsselskaber stiller sig på bagbenene og forsøger at afvise søgsmål, ville jeg se at få formaliteterne i orden.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 13:01   #9
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
jeg siger tak

Er der nogen regler for hvor mange gange man må få forlænget sin virksomhedspraktik?
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 15:11   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
https://jobcenterindsats.wordpress.c...omhedspraktik/

Her kan du læse om hvornår du er forsikret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension