K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 14:56   #1
dennis skov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dennis skov er ny på vejen
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op!

hej.

jeg er en ung mand på 21, som desværre er syg og uarbejdsdygtig, og mine chancer for at kunne få kontanthjælp og sygedagpenge er lig nul.

jeg sidder også i den situation, at jeg er er medejer i en ejendom med friværdig og ejer 50%, dvs jeg har en formue som kommune siger jeg skal leve af.

min svoger som ejer de andre 50 %, vil ikke låne op i huset´, hvilket jeg godt kan følge ham i, og banken vil helt sikkert give mig afslag på et lån, da jeg ikke har nogen indtægts kilde.

jeg er ikke dagpenge berettiget, da jeg mangler omkring 300 arbejdstimer i min a-kasse og jeg er heller ikke sygedagpenge berettiget, da jeg ikke har 13 uger arbejds beskæftigelse inden for et år da jeg kommer fra en uddannelse, jeg har måtte stoppe på grund af sygedom. hvilket er 2. uddannelse jeg har måtte stoppe på grund af samme årsag.

jeg har kontaktet alle mennesker som kunne hjælpe mig med at finde en løsning på mit problem, men hver gang får jeg at vide, at jeg skal låne op i huset og og leve af de penge, indtil jeg kan få kontant hjælp, ellers skal kunne søge om kontant hjælp imod tilbagebetaling, hvilket jo så er en trist form for gæld og få i min alder.

min fagforening vil råde mig til at finde et arbejde i 13 uger, så jeg kan blive syge-/dagpenge berettiget, men da jeg fejler det jeg nu gør, som gør uarbejdsdygtig er det svært og bide smerten i sig i 13 uger.

men nu søger jeg arbejder og håber på der er en herinde som kan komme med et godt forslag til den her suppe das.
dennis skov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 16:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis han ikke vil låne i huset, må han jo købe dig ud, ville det ikke være en mulighed, så vil du også stå beder, hvis du ikke bliver rask og skal have lang tid i systemet.

ellers tror jeg ikke du har andre muligheder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 16:29   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal tælle timer, alt arbejde tæller det er helt ligegyldigt hvilket arbejde du finder fx telesælger
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 16:47   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Du har RET til en samtale med en sagsbehandler

og derfor ville jeg starte med at gå til lægen og få en status/sygemelding på din tilstand.

Derefter direkte på Socialcentret, hvor du forelægger problematikken for en sagsbehandler.
Du skal selvfølgelig have mad i munden, mens din situation udredes på en eller anden måde.

Selv den mest forhutlede hjemløse, uden fast adresse, kan hente et lille beløb hver dag - OVERLEVELSESHJÆLP tror jeg det hedder - og det kan du selvfølgelig også få.

Dernæst er der vel ingen der bliver sat til at sælge huset, hvis du kun er kortvarigt syg - så start lige med at få nogle helt konkrete informationer der gælder for dig og din situation.

Få gerne svoger til at skrive et stykke papir på, at han ikke er i stand til at belåne huset eller frikøbe dig.
Få også gerne en bank til at skrive under på, at de ikke kan låne dig penge nu.

Så SKAL der falde en eller anden form for minimumshjælp af.
Og selv om den er lille, er alt vel velkomment i din nuværende situation.

Brug din energi på at holde tungen lige i munden, og handl hvor du kan.
Lad dig ikke rive med på en bølge af selvsving herinde, før du vitterligt har checket de mest basale muligheder ud.

Og hvis der vitterligt intet er at gøre - SÅ skal vi nok køre op i det røde felt sammen med dig


herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 17:18   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
"Lad dig ikke rive med på en bølge af selvsving herinde, før du vitterligt har checket de mest basale muligheder ud." Selvsving???

Sidst redigeret af Hanna; 10-01-2011 kl. 17:20. Årsag: Fejl
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 19:06   #6
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dennis skov Se meddelelser
hej.

jeg er en ung mand på 21, som desværre er syg og uarbejdsdygtig, og mine chancer for at kunne få kontanthjælp og sygedagpenge er lig nul.

jeg sidder også i den situation, at jeg er er medejer i en ejendom med friværdig og ejer 50%, dvs jeg har en formue som kommune siger jeg skal leve af.

min svoger som ejer de andre 50 %, vil ikke låne op i huset´, hvilket jeg godt kan følge ham i, og banken vil helt sikkert give mig afslag på et lån, da jeg ikke har nogen indtægts kilde.

jeg er ikke dagpenge berettiget, da jeg mangler omkring 300 arbejdstimer i min a-kasse og jeg er heller ikke sygedagpenge berettiget, da jeg ikke har 13 uger arbejds beskæftigelse inden for et år da jeg kommer fra en uddannelse, jeg har måtte stoppe på grund af sygedom. hvilket er 2. uddannelse jeg har måtte stoppe på grund af samme årsag.

jeg har kontaktet alle mennesker som kunne hjælpe mig med at finde en løsning på mit problem, men hver gang får jeg at vide, at jeg skal låne op i huset og og leve af de penge, indtil jeg kan få kontant hjælp, ellers skal kunne søge om kontant hjælp imod tilbagebetaling, hvilket jo så er en trist form for gæld og få i min alder.

min fagforening vil råde mig til at finde et arbejde i 13 uger, så jeg kan blive syge-/dagpenge berettiget, men da jeg fejler det jeg nu gør, som gør uarbejdsdygtig er det svært og bide smerten i sig i 13 uger.

men nu søger jeg arbejder og håber på der er en herinde som kan komme med et godt forslag til den her suppe das.
Gå på www.ast.dk og skriv friværdi i søgefeltet, så vil der poppe adskillige afgørelser op, hvor der sikkert er èn du kan bruge.

Umiddelbart skulle du kunne få KH ifølge nogle af principafgørelserne, når du kun ejer 50% af en bolig og medejer ikke vil gå med til yderligere lån eller gå med til at sælge sin del af jeres fælles bolig.

Finder du en brugbar gældende afgørelse, så print den ud og tag den med i din fagforening eller vis den på kommunen.

De afgørelser om friværdi, ser meget interessante ud, for alle de som ejer 50% af en fælles bolig og som risikerer at ryge på KH, og som ikke er omfattet af reglerne om gensidig forsørgelsespligt (gifte)
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 19:17   #7
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Lidt nytttig info

Hejsa Dennis Skov.

Nu skal du ikke fortvivle helt .. der er nemlig ikke belæg for kommunens påstand om, at du skal leve din friværdi op eller at din bror skal købe din andel .

Læs denne ankeafgørelse, den fortæller helt tydeligt hvordan tingene ER

http://www.socialjura.dk/index.php?id=10060

Denne afgørelse kan du tage med på kommunen næste gang du skal derop og påstår De igen, at du ikke kan modtage kontanthjælp, klasker du denne afgørelse på bordet .... husk selv at ha en kopi.

Ankeafgøreler kan de ikke tilsidesætte, selv om de forsøger på det i mange kommuner. Skulle dette ske, så klag ...

Lad os andre høre hvordan det gik

Vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
Rådgivere og statistikere aner ikke, hvad fleksordning går ud på zuza Politik og Samfund 4 31-05-2008 10:54
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension