K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2008, 20:19   #11
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
jeg har jo netop gennemlæst min ressourceprofil, og studsede over at min slidgigt og betændelse i højre hofte ifølge lægekonsulent " der blev intet fundet" ....så i og med jeg er Quinde, er slidgigt altså en psykisk sygdom


Min opfattelse er at mænd ikke får psykiske diagnoser ved ondt i livet, nej de kan "nøjes" med at få diagnosen stress
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 20:38   #12
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg har en psykisk diagnose og føler engang imellem at jeg bør dukke hovedet herinde. For selvom folk har en fysisk sygdom og/eller invaliditet, så er psykisk ligesom "rædslen".
Jeg har en psykisk diagnose fordi jeg har tilegnet mig mig angst i forskellige grader ( social og agorafobi ) og var offer for mobning af en chef i 8 år før jeg blev flyttet til et par andre der skulle få mig " ryddet af vejen" gr. sygedage, da jeg nu var ødelagt af stress og havde rigtig mange sygedage af de følgesygdomme man kan få af stress, f. eks voldsom opblussen af astma, svækket immunforsvar ( 5 lungebetændelser på 1 år ), insomnia ( Manglende nattesøvn ) , massiv træthed og faktisk hvert evigt eneste symptom på kriterielisten på F48.0 Neurasthenia som ofte bliver betegnet som en "kvindesygdom", ihvertfald i gamle bøger og skrifter. Da jeg så mistede begge forældre og 2 søskende indenfor en årrække gr. kræft ( 2 stk ) og hjertetilfælde ( 1 ) og hjerneblødning, var jeg ligesom lidt hårdt ramt. Med et sygt barn ( angst ) og en barndom som boksebold ( tævet til bevidstsløshed adskillige gange ) af en psykopatisk mor, havde jeg ikke gode erfaringer med autoriteter da jeg havnede hos kommunen. Der havde jeg angstanfald de første gange, så jeg måtte ledsages ud og sagsbehandlingen udsættes.. Der har jeg været i knap 2 år nu, er fyret siden aug. 2007 og tilkendt kvalificeret tjenestemandspension siden aug. 2007 gr. et massivt erhvervsevnetab ( over 66 % ) og iflg. min psykiater en ikke eksisterende arbejdsevne. Nu, endelig ser det ud til jeg "måske" kan blive indstillet til ftp, hvis ikke jeg bliver genkendt herinde og hængt ud for det :P ( angst og paranoia er efterhånden pavlovske reflekser overfor autoriteter hos mig ). Så jo, min psykiske diagnose holder jeg med højt løftet pande, jeg har lidt længe nok i tavshed, det viste ikke styrke da jeg tav, dukkede hovedet og pressede mig afsted hver dag, men det gjorde mit fald så meget hårdere da jeg endte med angstanfald hvor jeg intet kunne i næsten 8 mdr. før en dygtig psykolog hjalp mig ud af mørket. Desværre havde jeg lidt skade, og blev sendt til psykiater.

Dette hører sikkert mere hjemme under "min historie", men jeg har heldigvis kun skimmet hvad der er sket i mit liv, jeg har ikke lyst til retraumatisering lige nu :P

Mænd har ondt, fysisk og psykisk, Vi er bare dumme nok til at tro Vi bliver hædret for at holde kæft om det og som de fleste danskere hunderædde for at gå til psykolog/psykiater ( jeg var det også selv før jeg opdagede de kunne hjælpe mig


nå, jeg siver tilbage i skyggen, har vist sagt rigeligt


mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
hvordan ser en kommene på en psykisk diagnose MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 08-04-2011 15:53
hvorfor vil de have psykisk diagnose på folk Tzari Alt det andet 12 09-07-2009 19:29
Hvorfor en psykisk diagnose? zuza Det er da strengt ! 2 10-06-2009 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension