K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2010, 17:29   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Stationær og behandlingsmuligheder udtømt.

Må kommunen fortsætte med at sende en syg, der er fundet stationær, ingen behandlingsmuligheder, og ikke kan vende tilbage til tidl. erhverv, i aktivering, eller hvad skal der ske derfra?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 18:05   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Må kommunen fortsætte med at sende en syg, der er fundet stationær, ingen behandlingsmuligheder, og ikke kan vende tilbage til tidl. erhverv, i aktivering, eller hvad skal der ske derfra?
Det kommer an på, hvilken match du er i.... Hvis du er i match 3, så må de ikke sætte dig i aktivering. Hvis du derimod er i f.eks. match 1 eller 2, så må de gerne.

Hvis din læge siger, du ikke må arbejde eller må komme i aktivering, så må lægen gøre dem opmærksom på det, hvis det er. Hvis du ikke er i match 3...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 20:05   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vanvid efter min mening
godt jeg ikke kan modtage kontanthjælp, så kan de da helt sikkert ikke sende en rundt i deres refusion system
men det burde der ikke være forskel på
når en eller flere læger har sagt fundet stationær, ingen behandlingsmuligheder
så burde det alså ikke være muligt og sende nogen i aktivering.
i hvertfald ikke hvis det peger på FP
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 20:11   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa med dig min situation er stationær og ingen behandlings muligheder, er i en match 2-3 og i aktivering 2 gange om ugen ca 4 timer 1½-2 timer pr gang og det er tirsdag og torsdag, det er personlig udvikling jeg går til sammen med andre der også har det svært, det er jeg rigtig glad for, venter på at min sag bliver sendt ind til pensions temaet i næste uge, skulle jeg gerne høre fra min sagsbehandler. Ser det ikke som aktivering da jeg jo går hjælp til de ting som er svære i livet men de skulle ikke sende mig ud til noget hvor man skal samle dimse dutter osv for så var jeg stået helt af.
Jeg forsætter med det indtil min sag er helt afsluttet men er det ikke noget med at man ikke skal sendes ud i aktivering når man er blevet indstillet til pension for så er man jo i en match 3 ik ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 20:23   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Bassemand.

Jeg tror da, man skal afbejdsprøves i andre erhverv, end det tidligere, med mindre der er helbredsmæssige grunde til, at arbejdsprøvning ikke må finde sted i nogen jobs.

Det skal vel være en indikator for, hvor arbejdsevnen - eller mangel på samme - ligger i timer samt skånehensyn, selv om lidelsen er stationær og behandlingsmulighederne udtømte.

Synes, jeg har oplevet i dette forum, at både flex- og pensionsteam er hurtige til at afvise sagen, hvis arbejdsevnen ikke er afprøvet i alle erhverv.


Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 12-08-2010 kl. 20:27.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 20:41   #6
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej,jeg er ny her på siden og vil lige høre om match 3 er det samme som kategori 3 ? for på mine opfølgningsplaner fra sagsbehandler står der at jeg er i kategori 3.
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 20:53   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej Bassemand.

Jeg tror da, man skal afbejdsprøves i andre erhverv, end det tidligere, med mindre der er helbredsmæssige grunde til, at arbejdsprøvning ikke må finde sted i nogen jobs.

Det skal vel være en indikator for, hvor arbejdsevnen - eller mangel på samme - ligger i timer samt skånehensyn, selv om lidelsen er stationær og behandlingsmulighederne udtømte.

Synes, jeg har oplevet i dette forum, at både flex- og pensionsteam er hurtige til at afvise sagen, hvis arbejdsevnen ikke er afprøvet i alle erhverv.


Jørgine
Man kan jo ikke afprøves i "alle" erhverv, så bliver det da noget af en arbejdsprøvning der finder sted der !! Der må være en indikator for hvad der er godt nok, der hvor man er blevet arbejdsprøvet, dvs. time mæssigt og med evt. skåne behov.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 21:14   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Hej,jeg er ny her på siden og vil lige høre om match 3 er det samme som kategori 3 ? for på mine opfølgningsplaner fra sagsbehandler står der at jeg er i kategori 3.
Jesper
Hej velkommen til. Det vil jeg gå ud fra, for ordet er lidt det samme som matchgruppe. Har hørt det før herhenne, hvor andre har nævnt det for kategori i stedet for match. Du kan læse mere om den nye model:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx

Modellen startede fra april 2010, tror jeg det var.

Førhen var der 5 matchgrupper for kontanthjælpsmodtager, mens der var 3 matchgrupper på sygedagpenge. Nu er det både kontanthjælpsmodtagere samt sygedagpengemodtagere, som enten skal være i match 1, 2 eller 3.

Sagsbehandlerne skulle i starten af år 2010 løbende ændre den gamle match til den nye model. Så vær opmærksom på, om det er den nye eller den gamle match eller kategori, som står i dine papirer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 21:20   #9
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej velkommen til. Det vil jeg gå ud fra, for ordet er lidt det samme som matchgruppe. Har hørt det før herhenne, hvor andre har nævnt det for kategori i stedet for match. Du kan læse mere om den nye model:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx

Modellen startede fra april 2010, tror jeg det var.

Førhen var der 5 matchgrupper for kontanthjælpsmodtager, mens der var 3 matchgrupper på sygedagpenge. Nu er det både kontanthjælpsmodtagere samt sygedagpengemodtagere, som enten skal være i match 1, 2 eller 3.

Sagsbehandlerne skulle i starten af år 2010 løbende ændre den gamle match til den nye model. Så vær opmærksom på, om det er den nye eller den gamle match eller kategori, som står i dine papirer.
Tusind tak for dit svar.
Jeg blev sygemeldt D.16/1-10 og startede i kategori 1 og er siden blevet flyttet til kategori 3 da jeg er langtids sygemeldt og ikke kommer tilbage til "normalt" arbejde igen,har fået en stivgørende operation i L4-L5 plus fjernelse af diskusprolabs.

Sidst redigeret af Jesper_dk; 12-08-2010 kl. 21:24.
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2010, 21:26   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Tusind tak for dit svar.
Jeg blev sygemeldt D.16/1-10 og startede i kategori 1 og er siden blevet flyttet til kategori 3.Er der nogen forskel i reglerne fra den gamle match og det nye?
Der er nok ikke så megen forskel fra den gamle model til den nye. Den nye model er bare blevet mere enkelt at forstå, som sagsbehandlere skal arbejde efter og bruge som et arbejdsredskab i deres sager.

I den nye model nævnes der om match 3 det her:

Matchgruppe 3 er den eneste gruppe, som jobcentret ikke skal tilbyde
aktivering, men kun samtaler. Borgere i denne matchgruppe
er automatisk fritaget fra rådighed og aktivering.


Hvis du senere skulle få det bedre igen, kan du godt blive placeret i match 2 igen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stationær, kronisk, udtømt - psykolog?? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-05-2013 13:56
Behandlingsmuligheder FOB Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 30-12-2012 01:09
Må BAN pege på behandlingsmuligheder. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-03-2012 12:33
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Psykologiske behandlingsmuligheder mod skulder- og ledproblemer zuza Manglen på Fleksjob 7 08-07-2008 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension