K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 18:16   #1
Søsterlagkage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Søsterlagkage er ny på vejen
Question Hvad gør jeg ?

Jeg er pt. ledig pædagog. I løbet af 2010 og 2011 var jeg sygemeldt. Blev henvist til psykiater og fik diagnosen ADHD, tilbagevendende depression og kontaktskadet i barndommen. Min psykiater vurderede at jeg havde mistet 50% erhvervsevne, på den baggrund blev jeg fyret fra mit job. Kommunen ville selv vurdere min arbejdsevne og sendte mig til undersøgelse hos en specillæge fra kommunen. han konkluderede at jeg ingenting fejlede og kunne arbejde på helt almindelige vilkår. Jeg blev raskmeldt og står nu til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg er startet i job med løntilskud, men kan mærke at jeg ikke magter at at arbejde 30 timer. er igen ved at bryde sammen og være der jeg var da jeg sidst var sygemeldt. Har brugt 37 uger af min sygedagpengeperiode.
Mine spørgsmål er:
Hvordan kan jeg blive undersøgt/afklaret vedr. fleksjob ?
Herunder hvem kontakter jeg ?
Vil det at jeg en gang har været til en speciallæge være til hindring/problem ?
Vil det ende med at jeg kommer på kontanthjælp, da jeg ikke har mange uger tilbage på sygedagpenge ?
Søsterlagkage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:29   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søsterlagkage Se meddelelser
Jeg er pt. ledig pædagog. I løbet af 2010 og 2011 var jeg sygemeldt. Blev henvist til psykiater og fik diagnosen ADHD, tilbagevendende depression og kontaktskadet i barndommen. Min psykiater vurderede at jeg havde mistet 50% erhvervsevne, på den baggrund blev jeg fyret fra mit job. Kommunen ville selv vurdere min arbejdsevne og sendte mig til undersøgelse hos en specillæge fra kommunen. han konkluderede at jeg ingenting fejlede og kunne arbejde på helt almindelige vilkår. Jeg blev raskmeldt og står nu til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg er startet i job med løntilskud, men kan mærke at jeg ikke magter at at arbejde 30 timer. er igen ved at bryde sammen og være der jeg var da jeg sidst var sygemeldt. Har brugt 37 uger af min sygedagpengeperiode.
Mine spørgsmål er:
Hvordan kan jeg blive undersøgt/afklaret vedr. fleksjob ?
Herunder hvem kontakter jeg ?
Vil det at jeg en gang har været til en speciallæge være til hindring/problem ?
Vil det ende med at jeg kommer på kontanthjælp, da jeg ikke har mange uger tilbage på sygedagpenge ?
Du skal allerførst sige til din sagsbehandler, at du ønsker at få dine flekjob muligheder belyst, da du og dine læger mener at din arbejdevne er permanent nedsat.

Så SKAL de iværksætte et decideret forløb der kigger på det.

Det at du har været til en speciallæge, som siger det modsatte af din egen, kan altid udvikle sig til et problem. Det du skal sørge for er at din psykiater er MEGET konkret i sine udtalelser om dig og din sygdom, samt fremtiden. Tøver han så bruger kommunen det imod dig, hvis det er muligt.

Jeg tror desværre ikke at du kan nå en afklaring inden for de 52 uger du har til rådighed i alt, MEN hvis du er i afklarende forløb, så skal du forlænges, som minimum til det forløb er slot, dog maks 39 uger...

Hjalp det?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:53   #3
Søsterlagkage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Søsterlagkage er ny på vejen
Question Hvad gør jeg nu, svar ?

TAK for hurtigt svar. Jeg vil prøve at komme igennem og bruge dine svar.
Go´ aften.
Søsterlagkage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 19:02   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søsterlagkage Se meddelelser
TAK for hurtigt svar. Jeg vil prøve at komme igennem og bruge dine svar.
Go´ aften.
Og så vil jeg tilføje - prøv evt om du kan få en henvisning til lokalpsykiatrien til en grundig udredning.

Det er svært for kommunen at stå med en grundig udredning fra lokalpsykiatrien samt erklæring fra din egen behandlende psykiater der begge siger A og stadig fastholde B fra en speciallægeerklæring fra en psykiater du formentlig har set en time eller to....

Hvilken begrundelse brugte kommunen for at afvise din behandlende psykiaters erklæring? Hvor længe gik du hos denne og går du der stadig? Og hvad siger denne til kommunens speciallægeerklæring? Får du medicin og hvis ja, har det en effekt og er du velmedicineret? Hvis nej, hvorfor ikke?

Håber det er ok jeg spørger, men jo mere vi ved, jo lettere er det at svare. Det er selvfølgelig følsomme oplysninger, så svar kun på det du har lyst til
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:01   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tænker lidt i samme stil som Håber, noget med, at få lavet en spec.lægeerklæring hos en helt 3. psykiater.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension