K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 11:38   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Socialvejledning via ordninger man allered betaler for.

Mange ved ikke at de har mulighed for særdeles kvalificeret hjælp til deres sager i kommunen, via ordninger de allerede betaler til, og ansætter i stedet privaterådgivere som dels tager en meget høj betaling, dels ikke altid er de penge værd som man betaler for dem.

Jeg mener den hjælp man kan få igennem fagforbund eller pensionskasser er mere kvalificeret end den private hjælp.
Det gør jeg fordi den private hjælp "kun" har forpligtiget sig overfor dig. Hjælpen fra ovennævnte ordninger er dels forpligtiget overfor dig, dels overfor dem der betaler.

Er der problemer med dem man får gennem fagforbund og pensionskasser, bliver de fravalgt af dem som betaler.
Er der problemer med de private, opsiger man selv kontrakten, og rådgiveren går ud og finder nye interessante "indtægtskilder" (læs mennesker der er kørt sur i systemet)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 12:42   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er der så forskellige oplevelser af.

Jeg har netop oplevet hjælpen fra fagforening som har kørt/ kører min sag som middelmådig.

Derfor har jeg valgt en privat rådgiver til at hjælpe ift jobcenteret (800 kr pr mdr for det hele incl mødedeltagelse og kørsel - jurist med erfaring fra ask, fagforeninger m.v) og fagforeningen som holder øje med ask ( er anerkendt, er udbetalt men og 50% midlertidig erhvervstab)).

Der fungerer bedre for mig og jobcenteret oplever jeg har en betydelig anden respekt for juristen, da hun kender love og regler bedre end jobcenteret.

Denne fordeling har gjort mig tryg, der er sgu kommet styr på det hele på den måde
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 12:49   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal selvfølgelig gøre som man lyster.

Jeg gør blot opmærksom på at mange måske overser de muligheder de har for "gratis" hjælp i de ordninger de allerede har, og at selvbetalt hjælp ikke nødvendigvis er nogen fordel.

Der er jo mange eksempler på at private rådgivere giver en service som man havde været bedre tjent uden.
Jeg nævner ingen navne, idet det ikke er det tråden er beregnet til !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 14:59   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke selv erfaringer med det, men ud fra hvad jeg har læst, og hvad jeg har hørt fra venner og bekendte, så er der nok meget stor forskel, både på de private rådgivere og de rådgivere, som er ansat i f.eks. fagforeninger.

Hvis man har adgang til rådgivning fra f.eks. pensionskasse eller fagforening, så synes jeg helt klart man skal starte dér, simpelthen fordi det er gratis/man betaler for det i forvejen.

Hvis det så ikke fungerer tilfredsstillende må man jo overveje, hvad man så skal.

Så jeg synes det er fint nok, at Nøgne tær gør opmærksom på mulighederne.


Da min ældste var nyfødt (17 år siden) havde far'en ret til 2 ugers barsel.
Så far'en henvendte sig på kommunen ang. dette, men han fik oplyst, at det kun var muligt hvis han havde samme adresse som barnet, og vi boede ikke sammen.

Nå, det var der jo ikke så meget at gøre ved, så han henvendte sig på sin fagforening (dengang SID) for at holde 2 ugers ferie. Han havde været på understøttelse året før, og skulle derfor have ferie-dagpenge fra fagforeningen.
Mens han snakker med den ene medarbejder om dette, så sidder en sekretær (gammel i faget) ved et andet skrivebord og leder i sin skuffe, og finder er pjece/folder hvoraf det fremgår, at det blot er et krav, at far'en opholder sig på samme adresse som barnet i de 2 uger, som orloven omfatter.

Så, tilbage til kommunen med føromtalte folder, far'en skrev under på, at han i de 2 uger ville opholde sig på samme adresse som barnet. Og så fik han fædre-orlov.

Pudsigt nok fik det ingen betydning for min boligsikring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension