K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2019, 12:46   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Kroniske sygdomme måske ikke kroniske alligevel. Hvad gør jeg?

Jeg troede aldrig at jeg skulle skrive det her, men jeg tror jeg har fundet en alternativ behandler der kan gøre mine kroniske skader fra kræftbehandling MEGET bedre.

Jeg har været 1 år på smerteklinik og alle behandlingsmuligheder er prøvet og der er ikke mere at gøre ifølge dem. Egen læge vurderer det samme.
Jeg har lige haft møde med rehabiliteringsteamet og har fået ressourceforløb i 3 år og skal i behandling for helbredsangst på Liasson klinik og i ny arbejdsprøvning derefter. Rehab teamet vurderede at behandling for helbredsangst ville kunne gøre mig stabil og måske øge min arbejdsevne og så skal jeg i ny arbejdsprøvning hvor jeg kan sidde ned og arbejde, som jeg ikke gjorde i min forrige arbejdsprøvning.
Jeg har fået diagnosen helbredsangst i psykiatrien.

Efter mødet har jeg altså fundet en alternativ behandler som jeg går til, samt en dygtig fysioterapeut. De arbejde begge med akupunktur på mig og allerede nu kan jeg mærke hvordan min krop styrkes (jeg har nerveskader i benene og har ikke kunne gå mere end 600 meter om dagen de sidste år, nervesmerter og alt mulig andet).
Den alternative behandler og fysioterapeuten siger helt uafhængigt af hinanden at jeg måske har fået en forkert diagnose i det etablerede sundhedssystem, og har begge kommet med den samme forklaring på hvorfor jeg ikke kan gå. Jeg besøgte den alternative behandler for 8 mdr siden til en samtale og allerede dengang snakkede han om at mine symptomer stammede fra rygrad/nakke.
Jeg har snakket med min læge om dette og jeg fik en henvisning til en ny neurolog med det samme efter hun læste hvad min nye fysioterapeut skrev til hende via vederlagsfri fysioterapi som jeg får.

Jeg er lige blevet bevilliget en el scooter som forbrugsgode hvis det er relevant.

Jeg drømmer om at jeg bliver næsten helt rask igen (som den alternative behandler siger at jeg vil blive,fordi vi nu ved hvor alle mine symptomer stammer fra. Det er noget nervepåvirkning i nakken).

Jeg var klar på at træne mig op til et fleksjob måske 10-15 timer om ugen før jeg begyndte behandlingerne (som dog altid har været urealistisk og jeg er blevet målt til 2-3 timer om ugen ved 50 % i en arbehdsprøvning) men hvad gør jeg hvis miraklet sker og jeg bliver helt rask igen og får den rigtige diagnose? Det kan også være jeg bliver 10, 30, 50 % bedre. Hvem ved?
Hvad med revalidering? Er det en mulighed? Det ville være endnu et mirakel hvis jeg kan gennemføre en uddannelse som jeg har prøvet med mange gange, men som ikke er lykkedes.
Måske lave en ny arbejdsprøvning når behandlinger hos alternativ behandler, fysioterapeut, genoptræning, og terapi for helbredsangst er slut, og lave den som forrevalidering?

Sidst redigeret af Desmond007; 06-07-2019 kl. 13:36.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2019, 13:12   #2
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Lad os sige at jeg bliver 70% bedre og jeg får konstateret en ny ikke-kronisk diagnose hos neurologen.
Vil jeg så kunne få revalidering og et fleksjob efterfølgende med 30 % nedsat arbejdskraft?

Eller at jeg får konstateret en ny KRONISK diagnose og stadig kun kan arbejde 70 %.
Kan jeg så få revalidering?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2019, 13:40   #3
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Eller hvad nu hvis neurologen ikke kommer med en ny diagnose, så jeg stadig har de samme kroniske skader/sygdomme, men behandlingerne gør mig meget bedre?
Hvordan ser det så ud med revalidering?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2019, 21:11   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad der skal til for at få revalidering, men du kan ikke få fleks med en nedsat arbejdsevne på 70%.

Der findes en principafgørelse fra ankestyrelsen om at tilskuddet fra kommunen skal være på mindst det halve, hvilket vil sige at arbejdsevnen skal være nedsat med 50% eller mere eller fordi din effektivitet gør at lønnen daler til mindre end det halve af normalt.
Dog skal der i afgørelsen tages stilling til eventuelle skånehensyn altså hvordan du klarer dig i dagligdagen og om du har behov for hjælp på andre fronter.

Med hensyn til hvis du bliver syg igen, så skal du jo igennem hele møllen igen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2019, 21:44   #5
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Kigger man på arbejdsgrad i % når vi snakker fleksjob? Den er 50 % nu.
Jeg er ikke sikker på at den bliver meget højere, kun evnen til at arbejde flere timer
tror jeg
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2019, 17:36   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Man laver arbejdsprøvning af en person som den du allerede har været i.

Man konstaterer en vis arbejdsevne (hvor mange timer kan du arbejde om ugen).
Derudover testes det om man arbejder 100% effektivt.

Hvis vi siger at borger A har en arbejdsevne på 15 timer og en effektivitet så vil a få 7½ times løn pr. uge af arbejdsgiver og tilskud for de resterende timer (37 minus 7½ i løn = 29,5 i tilskud).

Borger X har en arbejdsevne på 12 timer, og arbejder 100% effektivt, vedkommende får så løn for alle 9 timer af arbejdsgiveren og tilskud for resten (37 minus 12 løn = 25 i tilskud).

Så tager vi borger Y, som har en arbejdsevne på 30 timer og også har en effektivitet på 50%.
Vedkommende vil så få 15 timer udbetalt af arbejdsgiveren og tilskud for de resterende timer (37 minus 15 i løn = 22 i tilskud).

Hvis vi så tager en borger Z der kan arbejde 20 timer, 100% effektivt.
Denne borger vil så få løn for alle 20 timer og skal have tilskud for de resterende (37 minus 20 løn = 17 i tilskud).
Ved borger Z kommer man i den situation som ankestyrelsen har påtalt.
Borgeren skal have normal løn for de 20 timer men kun tilskud for 17, og ifølge ankestyrelsen kan tilskuddet ikke være mindre end halvdelen, altså ca. 18,5 time.
Dog kan der være andre omstændigheder som eksempelvis ekstraordinære skånehensyn der kan gøre at borgeren alligevel kan få fleksjob, men vedkommende er i risiko for at få at vide at han/hun skal søge job på det ordinære arbejdsmarked (skal søge deltidsjob og leve af det og intet fra det offentlige).

Sådan fungerer det, jeg havde misforstået dig og troede at det var blandingen mellem arbejdsevne og effektivitet der landede på 75% tilskud du talte om, beklager at jeg gør dig forvirret.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension