K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2011, 09:13   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Er ny og frustreret

hej her inde jeg er ny her inde, jeg vil først lige fortelle lidt om mig selv.

jeg er skovarbejder og har arbejdet i skoven i 13 år, men i starten af 2009 gik jeg ned med store ryg smerter, som viste sig at jeg har en stor del slidgigt fra lænden og op til skullerbladene, og oven i det arvet min fars morbus bechterew i lænden, kom ind i systemet januar 2010, hvor jeg var igennem en masse undersøgelser der viste det oven nævnte, jeg blev tilknytten en anden aktør først cbb senere contra, har været i 2 arbejdsprøvninger hvor den sidste gik okay var der i næsten 4 måneder efter forlængelse. hvor jeg skulle prøve at komme op på fuld til men efter langtids kæmpen hvor jeg nåede op på 6 en halv time, men så gik det også kun meget meget værre , men fandt ud af jeg kunne klare omkring 20 timer ugenligt til sidst, begge de aktøre jeg har været ved, har sendt en raport om forløbet med henblik på flexjob, jeg havde varrigsdag i sidste fredags efter at ha værret forlænget med 39 uger, men ikke faldet dom inu, dog skal det siges at læge konsulenten har vuderet mig til 55% nedsat men de special læger jeg har været ved siger at det bliver bedre på sigt, og jeg vil kunne varetage et job med mine skåne hensyn, skal lige sige at der jeg sidst var i praktik, var alle mine skånehensyn overholdt og havde mulighed for af hvile hvis jeg havde brug for det, men kunne kun komme op på de 20 timer,

jeg syntes ventetiden har været lang, men efter at det er gået over tiden kan jeg slet ikke holde fokus på andet end bare at tænke på den skide afgørelse, og har jo også en famillie der skal tages hensyn til æv det er ****, undskyld mit udtryk, er jo selv bange for at der ikke er noget at hente udover kontanthjælp måske, og hvad kan man bruge det til når man så gerne vil ud og arbejde det man kan holde til

mit spørgsmål er: nogen der kender til ligende sager, og hvad var affgørelsen.
hvor meget er kontant hjælp. og kan det værre rigtig at det skal gå over tiden med sådan en afgørelse.

mvh Egen fra det nordjyske
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 10:40   #2
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Jeg formoder at de ikke har stoppet dine sygedagpenge endnu ?

Har du fået lavet en ressourceprofil og er den partshørt ? og i så fald hvad er konklusionen på den ?

Hvad med kommunen hvilke tiltag har de snakket om (ud fra det du skriver om lægekonsulent så tænker jeg fleks, men ud fra det dine speciallæger har skrevet så tænker jeg revalidering )

Ud fra dine arbejdsprøvninger må jeg også sige at jeg tænker fleks, men kommunen må have sagt et eller andet...

Jeg kan godt forstå at du venter en afgørelse med længsel men lige pt gælder det som det vigtigtste at fastholde dine sygedagpenge indtil der forligger en afgørelse ..

Derfor er det meget vigtigt at du lige går om på den her side http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop og læser lidt om sygedagpenge stop, den er gjort meget enkel og forstålig og det vil være en kæmpe gevinst for dig selv hvis du lige sætter dig godt ind i det....

BLA er der mange der ikke ved at de ikke kan lukke for dine sygedagpenge hvis ikke der forligger en ressourceprofil .. det er også altid en god ide at få aktindsigt på den måde kan du læse om hvad kommunen har tænkt og skrevet om dig og dine muligheder, det kan evt give dig lidt ro i sindet i første omgang..

der ligger under nyttige link en formular til aktindsigt sådan at du bare skal udfylde den med navn adresse osv så er du dækket ind til at få fat i alle papir ..
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 13:38   #3
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
hej og tak for svaret

jeg har fået lavet en ressourceprofil og den er sendt ind forlængst men ved ikke hvad konklusion er på den, sluttede min virksomheds praktik d, 30/09-11 og der var der også varrighed på min dagpenge, jeg er jo blevet forlænget 39 uger, det eneste jeg ved er at contra skulle have sendt alt ind på mig, og at der skulle ha været en afgørelse sidste fredag, men er ikke kommet inu, så i princippet står jeg uden form for penge, men har jo en arbejds skade sag kørende på ryggen som ikke er afgjort og det ved de der inde, og så vidt jeg ved kan man blive forlænget igen pga af sådan en sag
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 14:18   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det roligt.....

Kære Tjele88.

Gør som Basco beder dig om, læs og FORSTÅ hvad der skrives i reglerne. Hver gang du IKKE forstår har du os andre.

Bemærk:


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Den arbejdsskadesag har du på SKRIFT at den er anderkendt af Abejdsskadestyrelsen, ASK, som en arbejdsskade?

Du skal kende til følgende link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-10-2011 kl. 14:35.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 19:59   #5
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Må de godt gå over tiden alt det de vil. Forstår ikke hvorfor jeg skal overholde alle de ting de siger men når det er omvendt er det lige meget,
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 20:43   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej t,

Om de må gå over stop, det må de vidst godt. Det du kan gøre er at rykke for hvad der sker i din sag, stille og roligt, så længe du altså ikke er blevet partshørt !!??

Mht. sygedagpenge loven og forlængelses reglerne heromkring, der syntes jeg at du skal checke "sygedagpengestop" på forsiden af K10, her står de 7 forlængelses muligheder under §27 stk. 1. Du har ret at en sag ved ask er et af punkterne og giver forlængelse ligeså.

Det du kan gøre er at maile til din sagsbehandler om hvad der sker med din sag og hvorledes du skal forholde dig og evt. medvirke til en videre afklaring. Gør som du bør og opsøg deres handling på din sag.

Vi håber for en fleksvisitering til dig, det fornemmer jeg at det er det du går efter Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension