K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 17:58   #1
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Hævelse af trækprocent

Selv om jeg er på førtidspension har jeg nu for 4 år i træk fået en ekstra regning på skat. Det første år ringede jeg ind til skat og fik hævet min trækprocent med 1% for at det ikke skulle gentage sig. Nu har jeg lige set igen at jeg har en ekstra regning på 2512 kr.

Var nede på kommunen i sidste uge for at høre hvordan man hæver trækprocenten. Det kunne de ikke fortælle mig for det hele burde jo ligge fast når der ikke er afvigelser i min indtægt. Sidste år slettede vi så alle mine ekstra fradrag men lige lidt har det hjulpet.

Hvad nu? Skal jeg bare vænne mig til at skulle af med cirka 2500 i ubetalt skat om året?
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder da helt forkert, jeg har selv altid haft en overskydende skat på omtrent samme beløb...

Min sagsbehandler ordnede det hele den gang jeg fik tilkendt pensionen.

I år skal jeg have 2011 kr tilbage, det er så 1000 kr mindre end sidste år, men det er lige meget, bare jeg ikke skal betale....

Håber nogen lige ved hvordan du kan gøre, for sådan skulle det jo ikke være....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:25   #3
kerozen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Brøndby
Indlæg: 18
Styrke: 12
kerozen er ny på vejen
Kan huske jeg engang i 90erne var så træt at skat at jeg ikke reagerede på deres henvendelser om tilbage betaling at politiet en dag hentede mig til pante fogeden, forklarede ham situationen og sammen med ham gik vi til skat for at gå det hele igennem. Jeg gik derfra gældfri og med en pæn sjat penge, omkeing det samme de mente jeg skyldte dem. Det havde fogeden ikke oplevet før og det grinte vi lidt af, så ja SKAT kan være tunge at danse med da vil jo ikke tage fejl
kerozen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 12:49   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du har tjekket din forskudsopgørelse for 2013 og fradrag og indtægter der er realistiske, ja så er du jo på rette vej. Men du kan jo også altid kontakte skat og forelægge dem dit problem og bede om en løsning. Du skal jo så cirka betale 200 kr mere i skat pr måned. Men prøv at tjekke din forskudsopgørelse for 2013. Den er fremkommet på grundlag af tallene fra 2011.
Du kan også tage din forskudsopgørelse for året 2012 og sammenligne den med din årsopgørelse for 2012 og forskel i tallene vil vise, hvad der er årsag til restskatten.

Sidst redigeret af stampe; 03-03-2013 kl. 13:11.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og trækprocent falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-10-2013 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension