K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2009, 15:35   #61
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg ved ikke om jeg skriver forkert eller opfatter det i skriver forkert.

Jeg ved godt at det ikek er "bare" og forstår så udemærket at arbejdsprøvninger er et must. 1000% Men tanken om at være nødt til at miste mit job, et job som jeg ikke kan få andre steder, for at blive sendt ud i arbejdsprøvning, på ubestemt tid, som jeg 99% sikkert ikek kan holde til og som ødelægger min fysik og at jeg så i sidste ende stadig ikke får fleks. Det er bare en tanke jeg ikke kan magte.

Jeg begriber ikke at alle som har været ind over min sag så klokkeklart kan sige "HUN SKAL HAVE FLEKS" og så ender det med at juristen siger nej. Ikke pga. manglende arbejdsprøvning, men fordi han mener at jeg kan aflastes med div. hjælpemidler.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 16:07   #62
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Kære DaisyBoo,

Jeg forstår så udmærket dine tanker; selv har jeg mistet mit job p. gr. af "cirkus'et". Og når man har begrænsninger af fysisk eller psykisk art er det altså ikke ligetil "bare" at få et job. Derudover handler det også om livskvalitet, dvs. at skal vi kunne holde vores begrænsninger og smerter ud, må der være noget andet, der kan give en mening med det hele, og det kunne jo være jobbet.

Kan du bruge den mulighed at få orlov fra dit nuværende job i de tre måneder en arbejdsprøvning typisk varer, så kommunen bliver tilfreds og du har dit gode job at vende tilbage til?

Arbejdsprøvning er en hård omgang, men hvis du kan se det som en del af det at komme videre og ikke gå ned på det, er det muligt at overleve.

Lovgivningen tager desværre ikke hensyn til mennesket, men til arbejdskraften, så kan du varetage et job som tarmrenser (ikke et ondt ord om den , så er det ligegyldigt om du har en uddannelse som astrofysiker

Pøj-pøj med din kamp

Hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 19:16   #63
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg skriver forkert eller opfatter det i skriver forkert.

Jeg ved godt at det ikek er "bare" og forstår så udemærket at arbejdsprøvninger er et must. 1000% Men tanken om at være nødt til at miste mit job, et job som jeg ikke kan få andre steder, for at blive sendt ud i arbejdsprøvning, på ubestemt tid, som jeg 99% sikkert ikek kan holde til og som ødelægger min fysik og at jeg så i sidste ende stadig ikke får fleks. Det er bare en tanke jeg ikke kan magte.

Jeg begriber ikke at alle som har været ind over min sag så klokkeklart kan sige "HUN SKAL HAVE FLEKS" og så ender det med at juristen siger nej. Ikke pga. manglende arbejdsprøvning, men fordi han mener at jeg kan aflastes med div. hjælpemidler.
Du er godt klare over hvad en arbejdsprøvning er. Du skal alså ikke ud og løfte 10 tons sten i løbet af en dag.
Jeg var selv på et kontor og lavede hjemmesider. Det kunne jeg ikke holde til, så ergo kan jeg heller ikke arbejde overhovedet. Det var også det jeg fik af vide.
kan ikke se man skulle kunne finde et mere skånsomt arbejde. Når man heller ikke kan står op og lave noget i længere tid.

så hvis du kan holde til dit nuværende arbejde, så kan du også holde til arbejdsprøvning.
du snakker med din sagsbehandler omkring dine skånebehov.
jeg tror bare ikke du kommer videre uden en arbejdsprøvning.
Mener du fik afslag fra ankenævnet pågrund af arbejdsprøvning. Eller husker jeg helt forkert

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-09-2009 kl. 19:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 08:19   #64
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du er godt klare over hvad en arbejdsprøvning er. Du skal alså ikke ud og løfte 10 tons sten i løbet af en dag.
Jeg var selv på et kontor og lavede hjemmesider. Det kunne jeg ikke holde til, så ergo kan jeg heller ikke arbejde overhovedet. Det var også det jeg fik af vide.
kan ikke se man skulle kunne finde et mere skånsomt arbejde. Når man heller ikke kan står op og lave noget i længere tid.

så hvis du kan holde til dit nuværende arbejde, så kan du også holde til arbejdsprøvning.
du snakker med din sagsbehandler omkring dine skånebehov.
jeg tror bare ikke du kommer videre uden en arbejdsprøvning.
Mener du fik afslag fra ankenævnet pågrund af arbejdsprøvning. Eller husker jeg helt forkert

Jeg ved godt hvad en arbejdsprøvning er. Jeg arbejder på kontor nu. Ergo skal jeg ud i noget som ikke er kontor som de også har sagt var mulighederne, men sagsbehandleren tog selv beslutningen om at det ikke var nødvendigt med en arb.prøvning da min sag var så åbenlys da den skade jeg har i skulder/kraveben er så åbenlys og at alle læger inkl. deres egen også udtalte dette.

Jo, ankenævnet afslag var til dels det. Men fra kommunen var det ikke noget med manglende arb.prøvning, men at juristen mente at der var muligheder for bedring og aflastnings muligheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Kære DaisyBoo,

Jeg forstår så udmærket dine tanker; selv har jeg mistet mit job p. gr. af "cirkus'et". Og når man har begrænsninger af fysisk eller psykisk art er det altså ikke ligetil "bare" at få et job. Derudover handler det også om livskvalitet, dvs. at skal vi kunne holde vores begrænsninger og smerter ud, må der være noget andet, der kan give en mening med det hele, og det kunne jo være jobbet.

Kan du bruge den mulighed at få orlov fra dit nuværende job i de tre måneder en arbejdsprøvning typisk varer, så kommunen bliver tilfreds og du har dit gode job at vende tilbage til?

Arbejdsprøvning er en hård omgang, men hvis du kan se det som en del af det at komme videre og ikke gå ned på det, er det muligt at overleve.

Lovgivningen tager desværre ikke hensyn til mennesket, men til arbejdskraften, så kan du varetage et job som tarmrenser (ikke et ondt ord om den , så er det ligegyldigt om du har en uddannelse som astrofysiker

Pøj-pøj med din kamp

Hilsen vim

Hej Vim

Nej en orlov er ikek muligt da jeg er den eneste i min stilling. Og som jeg også skriver ovenover så vurderede min socialrådgiver udfra læge papirerne at det var håbløst med en arbejdsprøvning, da skaden ved min skulder og kraveben er så kompliceret som den er. Jeg kan ikke køre bil mere end 15 min., cykle mere en 20, støvsuge, skifte sengetøj, lægge tøj sammen, lave mad stor stil, holde min kæreste i hånden med venstre arm og og og... Derfor mente hun at det var lidt utopisk at finde en arbejdsprøvning som ville ende med at bevise at jeg kunne arbejde 37 timer.

Sidst redigeret af Stezu; 17-09-2009 kl. 14:45. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 14:34   #65
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej DaisyBoo,

Har du set den sidste meddelelse i denne tråd?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9825

Zastrow har tilsyneladende været i arbejdsprøvning på egen arbejdsplads:
Citat:
Og jeg har jo mit gode job, hvor jeg både har været i arbejdsprøvning - og hvor jeg fortsætter som flekser. Så jeg er bare SÅ GLAD.
Til lykke til Zastrow . Det var da værd at kontakte hende for at høre, hvordan man gør.

Håber det også lykkes for dig.

til jer begge
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 15:15   #66
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Hej DaisyBoo,

Har du set den sidste meddelelse i denne tråd?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9825

Zastrow har tilsyneladende været i arbejdsprøvning på egen arbejdsplads:


Til lykke til Zastrow . Det var da værd at kontakte hende for at høre, hvordan man gør.

Håber det også lykkes for dig.

til jer begge

Det har jeg også været og det var ikke nok. Men tak
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 12:01   #67
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Afleverer i dag klage over afgørelse og mener at min sag skal afgøres efter nedenstående princip:

"Endvidere henviser jeg til at der foreligger en udtalelse fra daværende beskæftigelsesminister Klaus Hjort Frederiksen omkring manglende arbejdsprøvning i forhold til tilkendelse af fleksjob, som bl.a. lyder:
”Det er heller ikke et krav at personen forud for visitation af fleksjob altid skal igennem en arbejdsprøvning hvis det igennem tidligere forløb eller på anden vis er klart dokumenteret at personen opfylder betingelserne for et fleksjob.”
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 14:07   #68
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Fik brev fra dem i dag! "sagen er genvurderet. Der er ikk ved klagen kommet nye oplysninger eller anbringender frem, der kan give grundlag fro at ændre afgørelse. Vi henviser til den begrundelse der er anført i nævnets afgørelse. Vi har i dag med kopi af dette brev sendt din klage med sagens akter i øvrigt, videre til ankestyrelsen. Du vil fra anketyrelsen få at vide om sagen behandles som principiel eller genrel.

Typisk!!!!!
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 16:48   #69
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, selvfølgelig ... TYPISK .... Men jeg vil da rose dig til skyerne for at overklage Beskæftigelsesankenævnets afgørelse, når man betænker, at du var ved at opgive: Smadder godt gået DaisyBoo

Så venter jeg spændt på, hvad de så når frem til !!!

Mega- Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 17:08   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyyyha, får helt sved på panden blot ved at læse om det!!

Enig med Hyanna! Hatten af for din kampgejst på trods af, at du i begyndelsen vaklede noooget...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Vi tabte :( hr.luko Alt det andet 2 11-08-2009 09:23
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension