K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 13:21   #11
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej!

Bare et (relativt) kort svar lige nu. Har selv været lektiehjælper i næsten to år. Det er i Dansk Flygtningehjælps regi. Her i byen foregår det to gange om ugen i to timer hver gang, men vi har valgt at dele os op, så nogle af lektiehjælperne kommer den ene dag og de andre den anden. Et par stykker kommer begge dage. Vi hjælper tosprogede børn med lektierne, men de må altså gerne tage deres danske venner med. Det er folkeskoleelever i alle aldre, og der har også været en enkelt au pair-pige. Det kan varmet anbefales. Også selvom man ikke synes man er så boglig, så kan man jo hjælpe de små.
Det er givende, skønt at være sammen med børnene, og skønt at vide at man hjælper, hvor der virkelig er behov for hjælp. Der er også det sociale aspekt: Samvær med de andre lektiehjælpere, udflugter med børnene, og hvis der er tid til daglig, så en lille snak og/eller spille spil med de børn, som er færdige med lektierne. en fordel for mig (og mit dårlige helbred) er også at det foregår om dagen - er ikke meget værd om aftenen, og at det er et afgrænset tidsrum.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:22   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan være at vi skal lave en tråd om ting man kan lave som FP

Tror at mange går helt kolde når de tænker på deres fremtid og hvad de nu skal lave ,men hvis man tænker på hvordan man behandler de syge og de gamle i samfundet i dag ja så må der være masser af frivilligt arbejde og mange der vil være glade for FP tid det er helt sikkert ...

Jeg kender til FP der ligefrem har sat sig til at vente på at de vil blive raske , man bliver jo helt hjernevasket af kommunen under vejs så når man når vejs ende så tror man næsten selv på at det bare var for at få pension at man blev syg he he

Men frivilligt arbejde og glæde andre , det kan være løsningen for mange FP

Men lønnet arbejde kunne nu også være godt

Jeg har såmænd mange ideer , de kunne næsten bruge mig på kommunen

Men oki det kan de jo ikke , for jeg vil så gerne have løn for mit arbejde (er flekser )
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:39   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad lige og kiggede efter frivillige organisationer og opdagede så at mange kommuner støttede frivilligt arbejde og min logiske tankegang siger mig så at de vel også har en liste over de frivillige organisationer i deres lokal område ... (det er ikke sikkert at kommune har den samme logik som jeg men værd at prøve )

Jeg fandt det her fra Hedensted kommune http://www.hedensted.dk/page25121.aspx
der er en mail adresse og måske vedkommen kan hjælpe dig med hvad der er af frivilligt arbejde i dit lokal område

(og hvem ved måske der også er sms og mail på et af jeres plejehjem, jeg ved at nogen kommuner bruger skole elever til det samme , god ide og måde at få gamle og unge sammen på )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionist 1/2-13 Thomas1981 Dit og Dat 32 23-01-2013 01:31
ny pensionist jigsaw Din historie 2 07-07-2012 00:05
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
pensionist hvad så? Helle Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-02-2009 18:41
Jeg er pensionist Dakota Dit og Dat 2 10-01-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension