K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2016, 16:47   #1
Brimel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Brimel er ny på vejen
Hjælp mig til den rigtige timeløn i mit nye flexydelse

Hej min kæreste har fået bevilget flexjob på 10 timer om ugen og fik at vide at hvis hun skulle ha mest udbetalt skulle hendes timeløn være så høj som muligt.. Så hun fik 140 kr i timen Af sin arbejdsgiver som gerne ville hjælpe hende til at få mest ud af hendes situation...
Nu har hun så hørt at hvis hun får en timeløn på under 119kr kan hun undgå at de trækker 30% af flexydelsen på de 17500kr..
Er der nogen der ved noget om at det skulle være tilfældet?
Og om det er rigtigt... For så kan det da bedst svare sig at gå de 21kr ned i timen for at undgå at kommunen trækker de 30%.
Brimel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 17:08   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan prøve at regne på hvilken timeløn der vil give hende mest, med denne beregner
hyrrokin.dk Kig på den samlede udbetaling for at se hvad der bedst kan betale sig for din veninde.

Og så lige for at du ikke går galt i byen med begreberne:
Det tilskud kommunen giver hedder fleksløntilskud
Det man får i ydelse når man er ledig fleksjobber hedder ledighedsydelse
Det man får når man går på efterløn (hvis man har indbetalt til det) som fleksjobber hedder fleksydelse

Det tog mig et par måneder at få begreberne på plads. Men det gør en stor forskel hvad man skriver når man søger på nettet. Så derfor tillader jeg at tydeliggøre begreberne.

----------------

p.s. De trækker altid 30 % af lønnen i fleksløntilskuddet. Og 55 % af det man tjener over 13839.

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-03-2016 kl. 17:18. Årsag: p.s.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension